Det har gått så fort!!

trønderjente27

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Flere som synes graviditeten har fløyet av gårde, eller?

Jeg synes det er helt snålt hvor fort det har gått, og at vi nå har bikka 30 uker (de fleste av oss i alle fall) :)

Jeg har en unge fra før, og synes denne graviditeten har fløyet avgårde sammenlignet med den første :woot: Da hadde jeg liksom all verdens tid til å sjekke apper og bare vente i fred og ro, nå derimot... :)
 
Ja, enig! Er 33 uker nå, hele svangerskapet har bare fløyet forbi, føles det ut som. Det er vel en litt annen situasjon nå med to unger fra før av samt jobb, enn når jeg gikk gravid første gang.
 
Jeg synes det har gått så utrolig sakte:shy: Men det er mitt første barn så jeg har mye tid til overs til å vente og telle dagene :rolleyes:
 
Enig i at det går veldig fort ja!
Men det henger nok sammen med det at jeg også har en fra før..

Er travle dager med en 3-åring i tillegg til full jobb. Også kjenner jeg at jeg har mer tålmodighet denne gangen, ønsker å ta vare på alle de ulike øyeblikkene. Så nyter på en måte den siste delen av svangerskapet også, siden dette mest trolig blir siste gang :p

Formen er absolutt ikke bra, kranglete bekken, kvalme og annet.. men føler selv at det er så verdt det, så jeg har ingen hast :)
 
Gått alt for fort.. er ikke klar:D har et rom så holder på å pusses opp, kleskaphandel, julehandel, kles og utstyrsvask +++
 
Denne gangen synes jeg det gikk i et normalt tempo, faktisk. Sist gang (førstemann) var det som du skriver: god tid til å sjekke apper og holde seg oppdatert på DAGSBASIS hva som foregikk i magen, osv. Nå sjekker jeg på fredager (min ukeskiftedag i graviditeten) hva som skal skje denne uken av svangerskapet, og ellers lever jeg livet ved siden av.

Det er kanskje litt en kombinasjon hos meg, da... For jeg føler at det går raskere nå enn i første halvdel av svangerskapet. Men da var jeg så trøtt - dagene føltes som år mens jeg satt og kjempa mot glippende øyne og småkvalme følelser.. da kombinert med en sjuk arbeidsmengde på jobb, masse stress og annet. Det bedra seg over sommerferien, heldigvis. Når trøttheten gav seg og jeg ble avlasta på jobb. Snittet blir vel kanskje "normaltid" med 20 treige uker og 20 litt kjappere ;)

Har ikke stressa med noe av utstyr og sånn, men så i dag at lista snart er ferdigkryssa, så er ikke så mye igjen å skaffe da, i hvert fall. Så da begynner snart innredningsfasen her hjemme, og den gleder jeg meg til. Nesten så mye at jeg utsetter litt på det, fordi jeg liker å glede meg.. og samtidig får jeg den snikende følelsen av at jeg burde bare sette i gang og gjøre det, slik at det er gjort "før det er for sent".. Og DERI tror jeg følelsen av at tida nå flyr kommer fra. Fordi jeg med vilje ikke setter i gang med innredningsforberedelser, og samtidig tenker at jeg har *litt* dårlig tid til å få det gjort.

Tror jeg skal få kjøpt det klesskapet i løpet av neste uke, da. Så kommer vi oss litt lenger ;)
 
Jeg syns det har gått, og fortsatt går, fryktelig fort! Fortsatt mye som gjenstår å kjøpe inn og kjenner litt på trangen til å få ting ferdig. Jobber 100 % og er sliten når jeg kommer hjem og ting går dermed mye treigere når det gjelder å få ting gjort, så tror det er med på å bidra til at tiden går fort siden jeg ikke klarer å være så effektiv.
 
Jeg synes det har gått så utrolig sakte:shy: Men det er mitt første barn så jeg har mye tid til overs til å vente og telle dagene :rolleyes:

Slik hadde jeg det i første svangerskap - kjenner det så godt igjen! All verdens tid til å vente og lese på appen og vente og telle og veeeente.. :)
 
Ja ukene flyr avgårde. Enda jeg ikke gjør noe om dagene omtrent. Idag er det 10 uker til termin 27 november.
 
Jeg syns de 20 første ukene gikk tregt, men nå er vi jo nesten i mål! Runder 33 uker på fredag. Nå om dagen er det så mye som skjer så jeg sjekker fra uke til uke omtrent hver lørdag. Men nå er det en del ting som begynner å dra seg til med risiko for ditt og tilrettelegging på jobb for datt... Det krever en del psykisk plass.
 
Back
Topp