Det gikk fra oktober til september.

Mmmills

Betatt av forumet
Har endelig våget meg inn i forumsverdenen igjen. Sist gang var det ei maijente i 2015. [emoji177]
Jeg har nå bikka 30 år og de første tegnene på 30-årene ble fremtredende samtidig som sola - jeg har fått rynkeskille i smilerynka under øyet [emoji23] Jeg bor sammen med kjæresten min, min fantastiske førstefødte og hunden. Vi koser oss og er i ekstase over at vi venter ei jente til i september. 9.september. Jeg gikk på UL-timen min i god tro over at jeg var i uke 19. Kom ut av timen i slutten av uke 23. Litt skremmende, litt morsomt, litt deilig. Jeg husker jeg forbannet meg mest over at ikke kvalmen dro sammen med de 21 dagene jeg ble satt frem. Jeg hadde det for meg at jeg var lengre på vei, men så mye trodde jeg ikke. [emoji15] Jeg måtte gjennom en kjemisk utdriving tiden før denne graviditeten siden jeg mistet akkurat på dagen 12.uke.[emoji174] Dermed var perioden uregelmessig og kontroll var mangelvare. Likevel, da var vi innstilt på et nytt barn, og da ble innstillingen at skjer det, så skjer det. [emoji4] Nå venter vi bare i spenning.
Jeg kjenner litt på fødselsangst for første gang, ikke en grei følelse. Men den kommer av en veldig langvarig fødsel sist og følelsen av at man ikke klarte. Men jeg var tom, jeg var tappa, hadde ingenting å gi lenger.. Fornuften sier nettopp dette og at det kan ikke sammenlignes, men jeg klarer ikke helt å få ro over meg. [emoji107] Noen gode tips mot fødselsangst der ute?
 
  • Liker
Reactions: TKW
Velkommen til september!
 
Så hyggelig at spira satt denne gangen! Og satt 21 dager frem er jo utrolig!
Ang fødselsangst er vel det beste å snakke med jordmor eller andre faglig kompetente om det. Jeg kjenner også litt på den for tida, hadde også en vanskelig tid i forbindelse med fødselen, men håper på at en skikkelig prat med jordmor kan lette på angsten. Vi har avtalt med jordmor at vi skal snakke om fødselen på en time rett etter sommeren. Da skal både mannen og jeg være tilstede og jordmor skulle sette av god tid.
 
Velkommen hit :)
Har dessverre null tips om føding og angst for det, untatt å snakke med kompetente folk om tema, de vet jo hva de snakker om, og kan hjelpe å sortere ting for å få det i orden for deg.

Kjekt med flere 30åringer forøvrig, er der selv, men du ligger litt foran meg i løypa siden dette er min første. Rynker er ikke det gøyeste i verden, men roen man har ovenfor det meste i forhold til tidlig i tjueåra veier opp for det ;)
 
Back
Topp