Det gikk fort det..

¤Celti¤

Elsker forumet
Tok en test nettopp...Den var positiv!Å vi som slutta med p-pillen i november og antok at dette kom til å ta tid....[:D]Gikk litt fort da, men nå kommer jo alle tankene om hva jeg skal gjøre nå for å ikke miste..Verken røyker eller drikker men noe må jeg vel være obs på!Noen forslag hvor jeg får råd og tips om hva jeg kan og ikke kan gjøre?Er litt overvektig, kan jeg gå ned noen kilo osv....?[8|]

Hei og velkommen hit[:D]
Vil ikke anbefale deg å slanke deg når du først er bitt gravid,spis
heller sunt så går det bra[:D]
Lykke til[:D]

Velkommen og gratulerer! Du må for all del ikke prøve på noen slanking.. Spis sundt og godt.. Du kan spørre jordmor eller lege om noen gode kostråd..

Gratulerer så mye med spiren. Du er virkelig heldig som klarte det så fort!

Du bør vel ikke satse på å gå ned i vekt, men det kan jo hende du gjør det allikevel. Det bestemmer formen din og matlysten. Men som du sier er jo røyk og alkohol fy-fy. Også lønner det seg å tenke ekstra gjennom hva du spiser da. Ikke stappe i seg alt godt man har lyst på.
Så det beste rådet er sunn mat, morsjon og lytt til kroppen din. Er du sliten så hvil.

Kos deg videre i svagerskapet.[:)]

Hei og velkommen og gratulerer så mye med den lille i magen[:D]

Hei og grautlerer med den lille spiren i magen.. Du må ikke begynne noen slanking i løpet av svangerskapet.. Spis sunt og variert ellers skal du leve som før.. Det er viktig å ikke spise rå mat som kjøtt, fenalår ja, stek maten godt...

Gratulere så masse! Hyggelig å se at det kommer nye tromsøværinger til[;)]

Gratulerer med spira og velkommen til oss [:D]

Velkommen....gratulerer med spiren [:D]

Velkommen hit[:)]og gratulerer med spiren[;)]

Wow - det var raskt! Gratulerer!
Nyt svangerskapet og ikke tenkt på de ekstra kiloene nå (jeg vet! Jeg har for mange jeg og, og skulle gjerne sett at de forsvant - men jeg får ta de etter at barnet har kommet!)

apropos kilo: spis "normalt sundt" det har jeg PRØVD på - og forrige gang jeg var på vekta (halvanna uke sia, tror jeg) så veide jeg det samme som før jeg ble gravid.. men så er jeg ganske overvektig også, da, så jeg hadde mye fettreserver å ta av..
anbefaler INGEN å slanke seg som gravide - bare å spise normalt sundt[:D]

Er ikke mye ekspert jeg, nei.. men i MITT tilfelle gikk jeg faktisk NED ca5 kilo de første ukene etter at jeg fant ut at jeg var gravid.. uten at det er noe galt med ungen av den grunn[;)]

Skal være litt konkret her:

er 160cm høy (ca, kansje en cm over eller under)
veide 99 kg før jeg ble gravid
var 95 kilo på første kontroll og 94kg på andre kontroll (uke 12 og 16)
Forrige gang jeg veide meg (en gang mellom 36 og 37 fullgåtte uker) var jeg 99 igjen..

Har vert til vekstkontroll med den lille fordi legene syntes h*n virket litt liten en dag jeg var inne pga lite spark - men alt ser helt bra ut og på forrige måling regna de ut at ungen var ca 100g over gjennomsnittet[;)] Helt sunn og frisk med andre ord[:D]

Velkommen hit, og gratulere med den lille spiren...

Gratulerer! Ikke slank deg. Spis små, men hyppige måltider. Mye frukt, grønnsaker, grovt brød, lett-yoghurt osv. Lykke til!

Velkommen og gratulere med spiren i magen [:D]

Back
Topp