Det går ikke an å kjenne spark i uke 8, vel?

Ylvemamma

Flørter med forumet
Synes så veldig tydelig jeg kjenner bittesmå spark, særlig etter å ha spist sjokolade ;) Har et barn fra før, så vet godt hvordan spark kjennes, men er bare i uke 8, så det må vel være inbillning? Eller kan det være mulig å kjenne spark så tidlig?

Kjente spark tidlig med datteren vår også, husker ikke akkkurat når, men rundt uke 12 var jeg iallefall helt sikker på at det var spark, og da hadde jeg kjent det en stund uten å være 100% sikker på at det var det.

Jeg tror ikke det går an..

Men kjenner til det, for jeg har kjent det selv - uten å være gravid. Hehe! Og det er som små bobler i magen på en måte.
Man kan vel egentlig ikke kjenne så mye spark før i uke 20, men kanskje litt før fordi man vet hva man leter dette.

Kan ikke svare deg, men lurer på det samme. Når jeg våknet idag tidlig synes jeg at jeg kjente noen små bevegelser. Tenkte at det bare var luft eller noe, men det kjentes ikke slik ut emoticon

Jeg tror som sagt ikke det går an, embryoet er tross alt ikke større enn 15-22 mm - så tror det handler om at det skjer mye nedi der med stikkinger og luft og lignende.
Har også kjent følelsen av "spark" når jeg ikke var gravid. Sånn boble følelse.. :)
Men for all del, jeg har ikke fasiten :)

Mazter skrev:
Nei, det tror nok ikke jeg heller. Jeg er ikke sikker på om babyen i det hele tatt kan sparke så tidlig ;) At du kjenner at ting skjer ja, men ikke spark. Sist kjente jeg det i uke 16, og da var det tydelige spark. Etter det kjente jeg det hver dag. Første gangen jeg kjente noe som kunne være spark var i uke 14, men det var kun en gang eller to.

Det er mye som kjennes ut som spark, det føler jeg også. Men jeg vet at det ikke er det enda :)

Ja, det er det jeg også tenker, at babyen vel ikke beveger seg ordentlig enda engang.

Men om man kan kjenne mye spark før uke 20 er nok veldig individuellt. Jeg hadde UL i uke 17 sist, og da hadde jeg kjent daglige, ordentlige spark og sprell i flere uker, også utenpå magen. På UL så vi henne sparje på skjermen og jeg kjente dte samtidig, så det var jo en grei bekreftelse på at det jeg mente var spark var nettopp det :)

Jeg kjenner det hele tiden, men det er nok bare fantomspark  fra sist gang. Og at magen rydder plass for alt som skal skje.

De har ikke lange nok armer og bein til å klare noe sånt enda :-) det er nok fantomspark ELLER at du kjenner boblinger i tarmene dine siden livmoren presser de litt mer opp allerede, :-)
Jeg kjente det også tidlig sist!

mammamoren skrev:
INGEN kjenner spark i uke 8, det går ikke an... hehe, må le litt ;)

Hvorfor det? Er ikke noe koselig å le av folk, vel....

Nei det går ikke ann.. Men boobling og fantomspark er det nåkk emoticon

Ylvemamma skrev:
mammamoren skrev:

Hehe.... jeg ler ikke av dere, ler MED dere.... Ikke vær hårsår, syntes bare det var litt morsomt. babyen er max 2 cm i uke 8 og foten stiker bare ut som en liten klump, den kan ikek sparke. Det jeg tror dere kjenner er strekking i livmoren, evt småkramper i livmoren grunnet at den vokser emoticon Syntes bare det var litt søtt med babyspark så tidlig.... :)

mammamoren skrev:
Ylvemamma skrev:
mammamoren skrev:

Hehe.... jeg ler ikke av dere, ler MED dere.... Ikke vær hårsår, syntes bare det var litt morsomt. babyen er max 2 cm i uke 8 og foten stiker bare ut som en liten klump, den kan ikek sparke. Det jeg tror dere kjenner er strekking i livmoren, evt småkramper i livmoren grunnet at den vokser emoticon Syntes bare det var litt søtt med babyspark så tidlig.... :)

Sign ;) Men asså, vi gravide ER jo hårsåre ;) Men jeg forstod hva du mente. Synes det var ett søtt spørsmål jeg, hihi ;)

Mamii 26 skrev:
mammamoren skrev:
Ylvemamma skrev:
mammamoren skrev:

Sign ;) Men asså, vi gravide ER jo hårsåre ;) Men jeg forstod hva du mente. Synes det var ett søtt spørsmål jeg, hihi ;)

;) Enig med deg

:) Må si jeg har lurt litt jeg også, men nå har jeg kjent "spark" nesten daglig i 3 år, siden vesla ble født, så jeg kommer sikkert ikke til å tro at det er spark før h*n sparker tallerkenen av magen min :-p hehe...

Dette står det på babyverden sin sider når du er 9 uker på vei:
"OM BARNET
Embyoet er i begynnelsen av denne uken syv uker gammelt. Denne uken kommer de første målbare hjernebølgene og embryoet begynner å bevege seg. Det er ikke snakk om bevisste bevegelser, og du vil ikke kjenne dem på lenge ennå."
http://www.babyverden.no/Gravid/Uke-for-uke/9-uker/

Back
Topp