Det frekkeste noen har sagt/spurt deg om under svangerskapet?

markrete

Glad i forumet
Gresskarfrøene2023
Ja, hva er det? Selv har jeg tre kommentarer som jeg kommer til å være litt irrirtert over for alltid tror jeg.

1. Nei, du ser ikke gravid ut. Bare litt småfeit rundt magen liksom.
2. Åh, fant du ut om graviditeten for sent?
3. Var det et uhell?

Flere som har fått en av disse? ;)
 
Ja, hva er det? Selv har jeg tre kommentarer som jeg kommer til å være litt irrirtert over for alltid tror jeg.

1. Nei, du ser ikke gravid ut. Bare litt småfeit rundt magen liksom.
2. Åh, fant du ut om graviditeten for sent?
3. Var det et uhell?

Flere som har fått en av disse? ;)
Seriøst?? De to siste var jo heeelt drøye!! Hva er grunnen, er du singel for eks? Da tillater folk seg å mene mye har jeg skjønt... Jeg har ikke fått noe sånt, men jeg blir mektig lei av kommentarene om hvor "SVÆR du har blitt!!" - eller de som spør om jeg er heeelt sikker på at det ikke er to. (!!!)
 
Jeg har fått høre et par ganger at "ååå, termin i desember? er det noen gøy måned å få barn i da,så sent på året?" Jeg har lysst å brøle dem oppi trynet at slikt sier man virkelig ikke, og dette barnet har vi betalt 60 000kr for å få, for vi kan nemlig ikke få barn på naturlig måte!!!!!!! Grrrr alså....folk er så frekke.
 
Tror jeg bare har fått høre den: "er d så lenge til termin!"


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har ingen virkelig ikke jeg kommer på, men noen kommentarer om å få barn i desember har det vært, typ "stakkars unge som alltid må være yngst i klassen" osv.
Akkurat det er litt sårt for meg, for jeg har termin i romjulen, og ønsker virkelig å gå over så jeg får et 2014 barn, trenger ingen til å gni det inn..



♡ appen ♡
 
Jeg har fått høre mange ganger hvor stor mage jeg har. Alltid dumt å kommentere andres kroppsfasong,
Gravid eller ei

Men den frekkeste er av ei kollega-
"Du går liksom rundt til skrekk og advarsel og minner meg på at jeg ALDRI har lyst til å
Bli gravid igjen!"
 
Jeg har fått høre mange ganger hvor stor mage jeg har. Alltid dumt å kommentere andres kroppsfasong,
Gravid eller ei

Men den frekkeste er av ei kollega-
"Du går liksom rundt til skrekk og advarsel og minner meg på at jeg ALDRI har lyst til å
Bli gravid igjen!"

Å shit så frekt!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg har fått høre et par ganger at "ååå, termin i desember? er det noen gøy måned å få barn i da,så sent på året?" Jeg har lysst å brøle dem oppi trynet at slikt sier man virkelig ikke, og dette barnet har vi betalt 60 000kr for å få, for vi kan nemlig ikke få barn på naturlig måte!!!!!!! Grrrr alså....folk er så frekke.
Sniker litt fra november. Vi satt hjemme hos svigers en kveld og da presterer svigerfar å si at det er uheldig for barn å være født sent på året fordi de blir liggende etter sammenlignet med en som er født på starten av året. Jeg ble så sint at jeg holdt på å dra hjem!!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her om dagen kom det en villt fremmed mann bort til meg å sa: "Nå er det ikke lenge igjen!" Hva vet han om det??? Det var da 8 uker til termin!
Ellers syns jeg det er nokså frekt at folk kommer bort og tar på magen min jeg da, når ellers driver man med slikt?? Sier ikke noe da men.. Og jeg får stadig spørsmål om jeg er sikker på at det ikke er to....
 
Sniker litt fra november. Vi satt hjemme hos svigers en kveld og da presterer svigerfar å si at det er uheldig for barn å være født sent på året fordi de blir liggende etter sammenlignet med en som er født på starten av året. Jeg ble så sint at jeg holdt på å dra hjem!!!


Sent from my iPhone using BV Forum

Helt utrolig alt folk kan lire av seg altså...
 
Ikke helt uvanlig kommentar med "stakkars" barn, som blir født så sent på året. Også midt oppi jula, da!". Jeg tror jeg har fått den/de kommentarene opp mot 10 ganger... Og mange som også har sagt; "ja da må du jo bare knipe igjen en uke da!" (Har termin 26.12.)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Har aldri fått kommentar på at babyen kommer så sent på året.

Men får alltid kommentar på hvor liten magen min er i forhold til hvor langt jeg er på vei, helt til farmora mi pluttselig fikk slengt ut:

Skal du føde imorgen eller!?
Å da var jeg bare 31 uker på vei...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Seriøst?? De to siste var jo heeelt drøye!! Hva er grunnen, er du singel for eks? Da tillater folk seg å mene mye har jeg skjønt... Jeg har ikke fått noe sånt, men jeg blir mektig lei av kommentarene om hvor "SVÆR du har blitt!!" - eller de som spør om jeg er heeelt sikker på at det ikke er to. (!!!)
Ja, er singel og "bare" 20 år - gravid med ex´en. Ble litt satt ut av nummer 2 altså….. som om det skulle vært en selvfølge at man skulle ta abort, og at det var så enkelt :O

Ja, størrelse blir plutselig et tema som blir sett på som heelt greit å kommentere til gravide av en eller annen grunn ;)
 
Huff hvor fæle folk kan være!
Har fått noen kommentarer om at jeg sikkert ikke blir større nå, men har nå en månede igjen, så tror ikke akkurat jeg er ferdig å vokse... Lurer nesten på om folk har sett gravide kvinner rett før termin noen gang.... Kan jo virke som om de ikke har det....
 
Ikke helt uvanlig kommentar med "stakkars" barn, som blir født så sent på året. Også midt oppi jula, da!". Jeg tror jeg har fått den/de kommentarene opp mot 10 ganger... Og mange som også har sagt; "ja da må du jo bare knipe igjen en uke da!" (Har termin 26.12.)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

jepp, er ikke alle som fatter og begriper at graviditeten ikke kan planlegges til punkt og prikke, får jevnt og trutt kommentar om at jeg jo selvfølgelig må knipe igjen, men tar meg egentlig ikke nær av det - er like mange som kommenterer at det er jo koselig med julebarn og da.. :) noen tar seg liksom litt i det når de kommenterer det, hehe ;)

verre var det da jeg traff på en kollega av meg da jeg gikk med storebror sist, og hilste på mannen hennes for første gang - som så fint spurte om jeg var sikker på hvem som var barnefaren.. har fundert litt på hva han egentlig indikerte med den kommentaren gitt.. enkelte ting sier man bare ikke!
 
Sniker fra mars.
Sist gang jeg var gravid fikk vi ustanselig spørsmål fra bekjente om det var "planlagt", ganske irriterende, tror det var fordi vi begge var studenter og litt yngre enn de fleste andre vi kjenner når vi fikk barn, passet tydeligvis ikke inn i folks A4 oppfatning... grrr.
Den særeste kommentaren jeg fikk var fra en eldre dame jeg såvidt var borti i jobbsammenheng da jeg var høygravid: "er det ønsket?" jeg ble så paff at jeg ikke fikk frem et ord, burde ha skjelt henne ut...
 
Har en familie, hvor både søstre, svoger og tantebarn håper at jeg skal bli dritfeit. Det kommenterer de hver gang vi ses. Ellers møtte samboeren min og jeg på ei bælfeit dame som samboeren kjenner, som påstod jeg så sprekkferdig ut.Fikk lyst til å si noe der ja, ettersom jeg ikke kjenner henne.
Det er alltids noen som må kommentere meg enda jeg bare har magen og er mye tynnere enn ikke-gravide og andre gravide. Så irriterende.
 
oooiiiiiiiiiijjj, kan folk virklig sei så my rart??!!!
kjenne att æ bli litt paff (.......) :eek:
Folk i bygda her e bære kjæmpe glad før att dt kjæm unger, så skole og bhg slepp og bli lagt ned :D

Mn her så e dæm skuffa før att dt bli gutt da, så komentarer rundt dt e heller itj så morsom!
Vi hva først på sambo sin side me jente-barnebarn, som dem lenge hadde etterlengta (hun er 10.barnebarnet på sambo sin side, og første på min), og itj fullt så moro no når dt bli gutt :(
 
sniker fra mars:)
kommentarer jeg ofte får pga jeg er alene, og uten barnefar
"hvorfor brukte du ikke prevansjon"
"du burde tatt abort du da"
"en unge fortjener sin far"
"håper du mister ungen"

jeg skjønner ikke hvordan folk kan si sånn til andre:/
 
Back
Topp