Det flasker seg!

Agent Orange

Flørter med forumet
Som et resultat av separasjonsangst, har jeg i min 4,5mnd lange karriere som mor ikke vært lenger borte fra knerten mer enn 2 skarve timer i slengen. Har da heller ikke trengt å gi flaske siden jeg alltid har vært i nærheten med boobsen... Såe, til helgen skulle det bli 'my time to shine' når jeg skal i bursdag til min gode venninne. Men nååååå vil jo ikke knerten ha flaske lenger! Prøvde med Avent sine flasker da han var et par mnd og det gikk knirkefritt.. Men jeg skulle nok holdt det vedlike, ja! Nå nekter han plent! Har også prøvd MAM sine flasker, men det er ikke interessant. Papsen har også prøvd å gi for å unngå melkelukt, uten videre suksess! Det er morsmelk jeg har prøvd å gi, både fersk og opptint.
Hjelp! Har dere noen supermamma-trix??

For the record: Det er ikke om å gjøre å drikke på den festen altså, men det hadde vært så deeeeiliiiig å kunne tatt seg et lite glass vin etter over ett år med alkoholenfritt øl og brus :) Regner med dere skjønner hva jeg mener :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Holder på med å venne mini til flaska igjen selv. Har prøvd alt mulig og det som funker best (ikke på langt nær bra nok, men nærmeste vi kommer) er å distrahere henne så mye som mulig mens hun får flaska. Barnetv funker best her :p lar henne "holde" flaska å føre den til munnen selv, blir mye søl, men her resulterer det i at hun får mer i seg også :p det beste her er hvis noen andre enn meg gir, melkelukta mi bør være laaangt unna :p
Håper du får kost deg i bursdag :D
 
Å nei så kjedelig. Her var vi i bryllup i helgen og har egentlig forberedt oss på den dagen siden fødselen :p Har holdt flaskematingen ved like i mange måneder nettopp pga av det. Og så har pappa og mini hatt masse kvalitetstid så det har vært vinn vinn for alle :) Husker at vi måtte bytte over på MAM sine flasker for Avent nytta ikke, men andre råd har jeg ikke, nå tar han alt uten problem.

Gir du morsmelk eller erstatning?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for det, Hnene! Bra tips med den avledningsmanøveren, den skal jeg prøve. En annen tipset meg om at noen babyer tar lettere flaske om de får sitte oppreist istedenfor å ligge. Har ikke prøvd enda, får teste det i morgen :)

Hehe, rutinert Mamacita! Vi burde absolutt gjort det samme! Får huske på det til nr 2 ;)
Det er morsmelk jeg har gitt på flaske. Kanskje det er verdt å prøve med erstatning i stedet?

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Tenkte morsmelken var mer fristende jeg da smaken er kjent :) Håper dere får det til og at du får kost deg ;) Verdt å prøve alle triks du kommer over!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for det, Hnene! Bra tips med den avledningsmanøveren, den skal jeg prøve. En annen tipset meg om at noen babyer tar lettere flaske om de får sitte oppreist istedenfor å ligge. Har ikke prøvd enda, får teste det i morgen :)

Hehe, rutinert Mamacita! Vi burde absolutt gjort det samme! Får huske på det til nr 2 ;)
Det er morsmelk jeg har gitt på flaske. Kanskje det er verdt å prøve med erstatning i stedet?

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Ups, glemte å nevne det ja *ammetåke.com* mini her mååå sitte på fanget hvis vi skal ha sjangs til å få noe flaske i henne :p putter vi henne i armkroken eller noe i den duren blir det vræling delux så fort hun ser flaska :p
 
Vi har ikke gitt morsmelk på flaske, kun kjøpt inn mme når jeg skal ut. Ene grunnen er at jeg kun får ut litt ved håndmelking, og det andre er at storebror nekta flaske med opptint morsmelk. Ble en bismak på det etter frysing,og han nekta helt til jeg kom med puppen.
Kanskje det er pga bismak at han ikke vil ta flaske?

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Her har vi bare hatt ferskpumpet melk (maks ca 36 timer), aldri prøvd fryst, men så nå at vi har litt. Tenkte å bruke det til grøten hvis det fortsatt er bra.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Samme her, bare fersk melk så langt :)
Kvelden i går hadde gått greit, sjøl om junior hadde vært misfornøyd hele kvelden. Pappaen hadde fått i han mm på flaske, men tror det hadde blitt litt i minste laget.
Drakk såpass lite at jeg kunne amme i natt, heldigvis :)
Ellers så funka Hnene sitt triks med Drømmehagen på YouTube og sitte på fanget, sånn noen lunde iallefall :)
 
image.jpg Min tar heller ikke flaske, men han drikker fra kopp (ikke tutekopp, nebbkopp?)image.jpg
 
Har kjøpt de blanke på ammehjelpen.no
Det er ei pakke med 10 små.

Den andre er kjøpt på amazon.
Finnes mange farger.
Har ikke link her, men kan finne senere

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp