Det fantastiske egget

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Hvor lenge kan det leve før det dør ut? Og renner ut med menstruasjonen vår?

Noen som er smarte og vet det?[8D]

ORIGINAL: Mystiska

3-4dager tror jeg...[8|] Iallefall er det sædcellene som overlever lengst, for de har visst lengst distanse å reise...[8D]

Skal sjekke det ut jeg!

Tusen takk, er usikker på syklusen min, forrige syklus var på 28 dager, og så var den på 35 dager, så er litt usikker på hvor lang den er denne gangen, og da er det jo stor forskjell på når den fruktbare perioden var / er...derfor lurer jeg [;)]

er det ikke ca to dager da. Ikke noe sammenlignet med mannens celler

sæd lever i 3 døgn, 5dager under optimale forhold, gutte sæd svømmer sakte men er mer levedyktige, og jente sædsæller svømmer hurtigere men lever ikke så lenge derfor større sjanse for at få en gutt 51% imot 49%.[:D]

Hehe, så hvis du si har sex en dag etter eggløsning, er det større sjanse for at du får jente [8D] takk for svar, krysser fingrene mine jeg[8D]

Jeg googlet "levetid sædceller", og da var det det svaret som kom på kvinneguiden, så jeg håper det stemmer...[&:]

Tror jeg har lest noe lignende før, så det stemmer nok [:D]

Hei Mystiska!!! Måtte jo bare hit å snoke litt å da.... Så rart at du er her!!! Men så gøy... Litt misunnelig er jeg jo da, hehe. Hvor lenge skal du være hemmelighetsfull? Skjønner deg godt da... Hadde gjort det samme selv! Lykke lykke til!!! Blir gæy for den lille du har å få et søsken så nært <3

Klem fra meg, som bare er juli-09 :-) Blir det en stund også!! :-P

ORIGINAL: Vesle_mor

Sædcellene da? [8D]

"Ettersom jentesædceller lever lengre og tåler mer, utgjør de gjerne også flertallet av sædceller som venter på egget dersom dere har samleie før eggløsning. Sædceller kan overleve opptil en uke, men da altså flest jentesædceller. Siden guttesædcellene svømmer raskest, vil disse vinne kappløpet om dere har samleie ved eggløsning. Enkelte anbefaler derfor å ha samleie så tett opp mot eggløsning som mulig for å få en gutt, og gjerne noen dager i forveien for å få en jente." (Babyverden)

Mente jeg hadde lest det motsatte som blir sagt på siden her, så måtte bare sjekke :) Gutta svømmer fortest, og jentene er mer utholdende (like in the real world, hehe).

Back
Topp