Det første ordet..

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvor gammel var barnet ditt når det sa sitt første ord? Og hva var det?

Sønnen min sitt første ord var HÆST :) Dessverre husker jeg ikke farten hvor gammel han var da

Fortsatt lite språk her, han har passert 2 år. Men "pupp" lærte han ganske tidlig :-p

Min er sein i språket (får hjelp i bhg), men første ordet han "sa" var PUS. Klokka 01.00 på natta da han va 3 mnd :P
(mammaen og pappaen sto i senga da pga vi skvatt) ;)
Ellers va det ba-ba, ma-ma, og sånn babling det første året.

"Nam-nam" var det første ordet, da var hun 8.5 måneder :) Det ble en fellesbetegnelse for all mat!

Etter det kom ordene som perler på ei snor: hei, dæh (der), ball, nei, bæ, mjæo, vov, mamma, pappa. Mamma og pappa kom noe seinere, rundt 10 måneder.

Vår gutt sitt første ord var pappa, og så sa han mamma dagen etterpå :) Husker ikke helt eksakt hvor mange måneder han var, men det var før han var 1 år i hvert fall :)

Sa puuup når han var 12 måneder:p

Min sa mamma tidlig men kom ikke noen flere ord før han var nærmere 3 pga autismen. Brukte tegnspråk et par år i mens han gikk i barnehage så kom ordene etterhvert.

Han sa hadet når han var 7,5mnd..

Det første ordet var mamma, og da var han nesten 8 mnd:)

Vesla's første ord var hei også vinket hun, da var hun 10 mnd :) mamma og pappa kom noen dager etter :)

Hun prøvde seg på mange ord og noen ord sa hun bare en gang, så de har jeg ikke skrevet ned. Heiii og hade sa hun tydelig og i riktige settinger fra hun var 10 mnd. Mamma og pappa begynte hun å si riktig og uten å blande fra 14 mnd.

Nr 1: "pappa" 8 mnd gammel
Nr 2: "hei" 7 mnd gammel

Back
Topp