Det evinnelige spørsmålet om olje/krem mot strekkmerker...

Lillegull*2

Glad i forumet
Jeg vet at mange får strekkmerker til tross for at de smører seg inn, men jeg har likevel lyst til å gjøre et forsøk!
Spørsmålet er bare hva slags krem eller olje jeg skal gå for, hvilket virker, hva koster ikke altfor mye penger, hvor kjøpes det, osv osv...
Erfaringer? Råd? Tips?

Kjør på! :)

Jeg brukte bodybutter (bodyshop)med nr to og fikk ikke (nye). Har en del fra nr 1. Har hørt at jo yngre du er jo lettere får man strekkmerker (sartere hud), men vet ikke om det stemmer.. Brukte en god krem fra bodyshop på strekkmerkene etter fødsel med nr en, som lysnet dem fort. Husker jo ikke hva den heter da :P

Men de sier jo krever ikke funker, men behagelig er det jo :)

Jeg vil også teste selv om de sier det ikke funker.. Det kan jo ikke skade å prøve :-) må huske å kjøpe en krem en dag :-)

Bruker ikke noe..men har merker fra tidligere sv,skap enn så lenge :p

Når jeg dusjer smører jeg hele kroppen med babyolje, skyller vekk det overflødige. Så smører jeg meg med Apobase rød tube (type fet creme fra apoteket ) Dette er mest for å forebygge tørr hud, men håååper jo også det kan bidra til å forhindre strekkmerker :)

Vet det er litt individuelt, men når kommer disse strekkmerkene?

Jeg fikk strekkmerker i uke 28 tror jeg? Stort sett bare på undersiden, ikke mye over navlenivå (men litt på brystene også)

Jeg tror veldig tørr hud får lettere strekkmerker, men tror ikke at "vidunderkremer" fungerer ;)

Beklager å si det jenter, men kremer virker dessverre ikke mot strekkmerker. Skaden skjer i lærhuden, og dit når ingen krem dessverre. Men det er jo deilig med myk hud som ikke er tørr da=)

Og så er det ofte arvelig... dersom din mor fikk det, er det sannsynlig at du også får... Men, det sies at de som får strekkmerker, får senere rynker da! Det er min trøst! Hehe=)

Jeg har lest at d er ingen kremer som virker, men at oljer derimot kan fungere.
Mandelolje eller jojobaolje, eller begge deler trekker seg ned i huden til undelaget.
Så jeg tenkte å prøve dette :)
Men d sku vist brukes etter du er så og så mange mnd på vei, etter uke 12 tror eg :P

Og så er det ofte arvelig... dersom din mor fikk det, er det sannsynlig at du også får... Men, det sies at de som får strekkmerker, får senere rynker da! Det er min trøst! Hehe=)

Like that ;) hehe

Like that ;) hehe

den likte jeg ;)

jeg fikk masse strekkmerker da jeg gikk med 1.
men disse har lysna.
mamma hadde oxo strekkmerker, men hun har kjempefin hud og lite rynker faktisk

jeg oxo har aldri sliti med kviser å sånn bortsett fra når jeg en sjelden gang har hatt uka mi.

Jeg brukte en olje da jeg gikk gravid med første. Den var beregnet på å forebygge strekkmerker. Kjøpte den på helsekost, men husker ikke helt hva den het. Samme merket fører en olje til å smøre på mellomkjøttet for å forhindre rifter under fødsel.

Jeg fikk ikke et eneste strekkmerke under forrige svangerskap, men om det skyldes gener eller olje det vet jeg ikke. Min mor fikk heller ingen strekkmerker da hun gikk med meg. Og for ordens skyld, hun har også fin hud uten merkbare rynker :p Om oljen beregnet på mellomkjøttet fungerte, det aner jeg ikke. Fødselen endte med vakum og klipping :p

Produkter med mye kakaosmør fra The Body Shop (body butter og stick) er gode produkter med høyt innhold av essensielle fettsyrer som er bra for hudens elastitet. Fin pris også :) husk å smøre huden i siden og korsryggen også.. Det glemte jeg i første svangerskap og fikk strekkmerker i korsrygg :confused:

Vet som sagt at mange mener at det ikke fungerer.. Men jeg vil ikke gå og ikke prøve, og deretter ende opp med strekkmerker og tenke at "søren at jeg ikke prøvde det da". Bedre å være føre var enn etter snar :p

Produkter med mye kakaosmør fra The Body Shop (body butter og stick) er gode produkter med høyt innhold av essensielle fettsyrer som er bra for hudens elastitet. Fin pris også :) husk å smøre huden i siden og korsryggen også.. Det glemte jeg i første svangerskap og fikk strekkmerker i korsrygg :confused:

Tror jeg skal holde meg unna krem og sånn fra body shop, begynner å klø av den minste ting, så holder meg til sensitiv dusjsåpe og babyolje etter dusj :)

Men i korsrygg også? Det var jeg faktisk ikke klar over! Takk for tips :)
Bør vel kanskje smøre puppene fra starten av også, eller kan jeg vente med de?

Jeg brukte en olje da jeg gikk gravid med første. Den var beregnet på å forebygge strekkmerker. Kjøpte den på helsekost, men husker ikke helt hva den het. Samme merket fører en olje til å smøre på mellomkjøttet for å forhindre rifter under fødsel.

Det het ikke tilfeldigvis Weleda? Fikk anbefalt det produktet av ei venninne i dag, hun brukte det under hele graviditeten og har ikke ett eneste strekkmerke.. :)

Beklager å si det jenter, men kremer virker dessverre ikke mot strekkmerker. Skaden skjer i lærhuden, og dit når ingen krem dessverre. Men det er jo deilig med myk hud som ikke er tørr da=)

Signerer denne! Det kommer helt ann på hvilken hud man har!

Litt tilfeldigheter ute og går tenker jeg også..noen er heldig,får ikke!andre får (dessverre?) i større eller mindre grad.

Back
Topp