Det evinnelig bilvalget! Ford s-max?? Erfaring?

2Mammaer2barn

Flørter med forumet
Jeg skal selge skodaen nå, en nydelig familie bil. Fordi jeg ønsker meg en god,stor familiebil med helst 7 seter. Og da virker det som Ford S-Max er det beste? Jeg har budsjett på 140 000,- og har sett på 2012 modeller.

så har noen en sånn bil og hva er erfaringer? Er de bra? Er de billige å ta service på? Er det lette deler p skifte? Er det mye som er feil på de? Er det ting jeg burde sjekke ut når jeg skal se på bil? feks vanlige ting som er svakheter for disse bilene.
er det stor forskjell på automat eller manuell(slitedeler) ?
Etc etc


Tar imot alle erfaringer og råd med takknemlighet. Blir jo gal av å finne ny bil.
 
Jeg har ikke peiling på om det er lett å bytte deler, det overlater vi til verkstedet, og om det er dyrere eller billiger enn andre å ta service på bør vel også noen andre svare for.

Men jeg liker bilen, vi har en 2013 modell er det vel som vi har hatt siden 2014 og bilen er god å ha, fleksible med seteløsninger som lar oss ha med venner eller bestemødre på kort varsel, jeg liker å ha 7 seter, men de jeg elsker mest er at vi har tre fullverdige seter på rad nr 2, vi har nemlig tre barn og da er det gull at det er plass til tre barnestoler. For familier med 3 barn er utvalget i biler langt mer snevert enn om man har 2.
 
Vi vurderer akkurat samme bil, det at setene bak kan justeres hver enkelt gjør det blir lettere å komme inn i bilen og vi trenger 3 barneseter.
Vi har ikke kommet så langt som å prøve en selv
 
Vi har en s-max. Ford er vel ikke de dyreste å reparere på såvidt jeg vet. Vi er veldig fornøyde, bilen er virkelig stor, både med tanke på plass til passasjerer og til andre ting. Det er plass til ett småbarnssete av disse digre BeSafe-setene og et babysete av samme merke uten problem. Det er ikke nødvendig at de fremme sitter trangt, for setene i midten kan flyttes på lik linje med fremsetene. Det er også faktisk plass til at jeg kan sitte midt mellom setene bak, og underholde barn på lengre turer.

Vi er veldig fornøyde, men ikke vante til Ford , som jeg synes har noen særegenheter, som f.eks kode på alt inkludert dvd-spiller og radio.
 
Spørs hva dere trenger. Den er ikke den største 7 seteren i forhold til bagasje plass. Men jeg kjenner flere som har c max og de er veldig førnøyd med bilen sin. Jeg har touran og har nok en med stål fra krigen. På 1.5 år har den gått fra grønn til brun. Så her blir det ny bil. Pga at vi kjenner noen som selger en 7 seter med plass til 3 barn så blir det Volvo her. Men har sett på Ford selv. Jo enklere bilene e rjo lettere er de å fikse og mindre går galt.
 
Vi har en s-max. Ford er vel ikke de dyreste å reparere på såvidt jeg vet. Vi er veldig fornøyde, bilen er virkelig stor, både med tanke på plass til passasjerer og til andre ting. Det er plass til ett småbarnssete av disse digre BeSafe-setene og et babysete av samme merke uten problem. Det er ikke nødvendig at de fremme sitter trangt, for setene i midten kan flyttes på lik linje med fremsetene. Det er også faktisk plass til at jeg kan sitte midt mellom setene bak, og underholde barn på lengre turer.

Vi er veldig fornøyde, men ikke vante til Ford , som jeg synes har noen særegenheter, som f.eks kode på alt inkludert dvd-spiller og radio.
Så bra, er det ofte ting som går gærent med de? My vanlige feil jeg må regne med f.eks?
 
Så bra, er det ofte ting som går gærent med de? My vanlige feil jeg må regne med f.eks?
Det vet jeg ikke. Sjekket da vi kjøpte,mener de er sånn midt på treet når det gjelder feil. Ikke så driftssikker som Toyota,men ikke stadige rep heller.
 
Back
Topp