Det evigvarende tema: kvalme

Hemmeligmamma

Glad i forumet
Håper ikke dere er leie av dette temaet. Selv har jeg langvarig erfaring med kvalme, i begge tidligere svangerskap.

Men noe har jeg glemt: hvor langt jeg var kommet da kvalmen kom. Ikke sånn småuggen, nå og da-kvalm, men konstant kvalm. Var jeg 5,6,7 eller kanskje enda flere uker?

Når kan jeg senke skuldrene og tenke at faren for kvalme er over? Hva er din erfaring eller "best guess"?

Samt: jeg savner kvalmen litt også, man kjenner jo virkelig at man er gravid mens man henger over doskålen ørten ganger til dagen.. Og natten

Sist gang kom den kastet på meg rundt uke 7-8, og gikk over rundt uke 13-14.

Nå har jeg egentlig vært uggen siden 4 uker, så er spent på hva som skjer de neste par ukene. er 6+0 i dag.

Jeg har vært kvalm siden 6+2 =D :P Er det fortsatt, men har litt bedre periode de to siste dagene. Så det nyter jeg til det fulle. =D

Det der stemte ikke. Jeg har vært kvalm i en uke + og er 7 nå. Sa da har jeg vært kvalm fra litt før 6+2 i allefall :P

Ble nesten akutt kvalm 7+0 :p har ikke kjent noe til det før. Nå er jeg veldig kvalm når jeg er sulten og spesielt om morgenen. Har ikke kastet opp eller brekkt meg enda, men er veldig ubehagelig å føle sej uvel hele tiden:/ tar det som et godt tegn fordi :)

I de to forrige svangerskapene kom kvalmen med et brak 6 pluss ett eller annet og varte til fødsel. Nå er jeg 5+2, så venter i spenning..

I første svangerskap kom kvalmen etter uke 6 og ga seg rundt 12-13. I andre kom kvalmen i uke 4 og varte tiluke 15-16....

Jeg blir kvalm når jeg spiser. Har ikke lyst å spise i det hele tatt, for jeg blir så dårlig! Eneste jeg kan spise uten å bli kvalm er sjokolade! Gruer meg til hvert måltid!

Kvalmen har for min del variert veldig fra de ulike svangerskapene. I første svangerskap kom kvalmen i uke 9, men den var da kun sporadisk og var over på et blunk før uke 12. Forrige svangerskap (mistet i uke 9) var jeg konstant kvalm fra uke 5. Foreløpig har jeg vært kvalm totalt tre- fire dager i uke 5 og 6(sporadisk, som i det første) :)

Jeg er for øvrig litt enig med deg i at man nesten savner kvalmen litt ettersom den virker noe betryggende:)

Back
Topp