Det evige (??) spørsmålet om salami/spekemat

Samboeren fikk elgepølse til jul, og jeg virkelig elsker elgepølse! Det samme med fenalår osv, virkelig elsker det! Men jeg vet om ei som ble smittet som foster og hadde aldri klart å tilgi meg selv OM det skulle skje noe. Det er vanskelig, men jeg trøster meg med at jeg skal spise både det ene og det andre så snart babyen er Poppa ut :)
 
Jeg steker spekeskinke eller salami i stekepanne eller har det på pizza, toast o.l. Smaker like godt og ingen fare for knøtten i magen<3
 
Selv om sjansen for å få både det ene og det andre er mikroskopisk holder jeg meg unna, er en grunn til at det er anbefalt..
Men de som vil får bare gamble, jeg klarer å holde meg unna i ni mnd:)
Å så skal jeg kose meg skikkelig med salami og spekemat på barsel:D
Det smaker ekstra godt etter så mange mnd uten;)
Tenk hvor godt det blir med medium stekt biff [emoji4] Det blir første date etter fødsel tenker jeg!
 
Tenk hvor godt det blir med medium stekt biff [emoji4] Det blir første date etter fødsel tenker jeg!

Hadde blåmuggost og brie klart i kjøleskapet hjemme sist,tenker det blir det samme denne gangen:D
 
Jeg tar heller ikke sjansen. Jeg har prøvd å bli gravid i tre år, med operasjon og mangfoldige måneder på hormonpiller. Jeg tar ikke sjansen på noe som ikke er anbefalt når spiren først er her. Hva andre gjør er opp til dem, men JEG tar ikke sjansen :) hadde aldri i verden tilgitt meg selv om jeg hadde påført barnet mitt en skade eller i værste fall døden, bare for en bit med salami. Det er snakk om ni mnd uten, ikke resten av livet
 
Må berre presisere igjen: heile greia dreier seg om nettopp "kva er anbefalt". Faktisk ulike anbefalinger ute å går her altså, både frå legar, jordmødre, matportalen andre..

Eg har fått ei personlig anbefaling av legen min om at eg kan ete spekemat..Eg lurte i den samanheng på om anbefalingane var eintydig endra sidan sist eg var gravid...

Har ete salami på pizza og toast ;-) Sidan det er så ulike råd ute å går vel eg den mest restriktive linja. Salami er bestilt av mannen som pålegg på føden hehe
 
Oppkutta melon da kanskje?
Googlet det litt og problemet er bakterier på skallet. Og når man kutter blir de med inn. Men fant bare saker fra USA.
 
Googlet det litt og problemet er bakterier på skallet. Og når man kutter blir de med inn. Men fant bare saker fra USA.
Aha. Jeg ser også at Danmark har andre anbefalinger enn oss. Bl.a juice.
Jeg synes det er rart.
 
Aha. Jeg ser også at Danmark har andre anbefalinger enn oss. Bl.a juice.
Jeg synes det er rart.
Syntes ikke de anbefalingene jeg fant varierte så veldig. Hva var det du fant som var ulikt?
 
Syntes ikke de anbefalingene jeg fant varierte så veldig. Hva var det du fant som var ulikt?
Det er lenge siden jeg leste den nå. Men jeg husker spesielt- juice. Jeg er en stor tilhenger av juicebarer f.eks. Så reagerte på at det ikke var anbefalt.
 
Det er lenge siden jeg leste den nå. Men jeg husker spesielt- juice. Jeg er en stor tilhenger av juicebarer f.eks. Så reagerte på at det ikke var anbefalt.
Ok. Jeg velger å følge de norske jeg. Blir gal av alt man kan bry seg med.
 
Back
Topp