Det ER verdt det...

Kraaka

Gift med forumet
Ja..det blir stadig nærmere og nærmere nå..tiden går sakte, men allikevel fort.. har gått i 180 dager nå...og har ca 99 igjen..så det går jo rette veien dette!!

Det eneste som er litt dumt med det hele er at jeg har begynt å kjenne at det er noe som heter bekken...og at det er en del som vi faktisk bruker ganske mye...
At kynnere ikke er "bare" kynnere, men at det faktisk er vondt og ubehagelig!
Sover dårlig om natten nå og bedre blir det sikkert ikke fremover heller..

MEN..en ting er sikkert...hver eneste smerte, hver eneste natt uten søvn, dotur, bekymring, kynner som får magen hard som en tromme, så oppveises det ved sparkene jeg kjenner, responsen jeg får fra tulla.
Hun som skal komme gjør det verdt det hele!
Tanken på at hun gjør seg stor og sterk for oss. Det at hun forbereder seg til å komme sun og frisk til oss, ja...jeg skal bite tenna sammen...
Gå kynnerne smertefrie, fly på do, halte, puste og pese, ja gå som om jeg har gjort i buksa...
For ja..dette er vi sammen om...alle tre! Reisen til Isabella er langt fra lettere enn for oss som venter på ankomsten og den store dagen.

Så med andre ord, når bekkenet svikter, og smertene skriker i meg, ja da skal jeg klappe meg på magen, og tenke på henne.
Tenke på det å skulle begynner som ingenting...
En del fra mor, og en del fra far smeltes sammen, celler som deles og formes, utvikler seg. En rad av perler som danner en ryggrad, et hjertes første kamp om å begynne sine slag, nerver som skal bli til, ja det å kunne føle, bli noe, utvikles, det å leve.
Reisen ut av det trygge varme, til kulde, skarpt lys, lukter og lyder som plutselig ikke lenger er de samme, ut i det fremmede.
Er ikke det verre så vet ikke jeg.
En tøff prøvelse på det som skal til for å bli, avsluttes med en tøffere reise på å skulle eksistere, for å delta i det som er helt begynnelsen av livet, ja bare det å være.
Så tro meg...neste smerte skal tas med et smil.. sammen skal vi dele på reisen igjennom de dagene som gjenstår... hun der inne og gjør seg klar til å leve, vi her ute, klare til å ta imot, verne, beskytte og elske....

Nydelig sagt!! Helt enig med deg!!!!

Tenkte jeg skulle dele de tankene med dere... for tro meg...ser svart noen gangen!!

Satser på at jeg klarer å holde hodet kaldt fremover[:D][:D]

MEN ja... verdt det???....så ABSOLUTT!!

Utrolig nydelig skrevet[:)]

Utrolig vakkert skrevet.[:)]

utrolig flott skrevet!!

nå har jeg gjort dette 2 ganger, og ja.. det er så VEDT DET!!

Flott skrevet! Kjente det røska litt i hormonene mine nå ja... hehehe [:D]

det har du rett i kraaka! Lenge siden jeg gikk gravid nå da, men..
Og Bast: Selv om du ikke vil gjøre det igjen så synes du forhåpentligvis at det er verdt det denne gangen! [8|]

ORIGINAL: bast

Jeg skal nå gå mot strømmen og si at jeg syns faktisk ikke dette her er verdt det og jeg nekter å gjøre det igjen.

Det er sikkert nydelig det du sier og sånn.....men jeg personlig syns ikke dette her er verdt å gjøre flere ganger[8|]

Tror du er litt sånn som meg.. Tror det ikke før jeg får se det liksom.. Men når resultatet kommer så er det nok nydelig og verdt det og alt! [:)]

Synes dette var fint sagt Kraaka! Og det gjør at jeg gleder meg enda mer til å bli gravid, og til å få barn!

Lykke til de siste månedene av svangerskapet. Håper det ikke blis så mange smerter å bite i seg!

Klem, M

Takk, takk jenter[:D]

Må jo legge til at jeg syns det er ordentlig koselig å gå gravid da... syns ikke det er et smertehelvete som en liksom aldri kommer igjennom, men det er så lett å blir litt negativ til hele sullamitten noen ganger, for en kommer jo liksom ikke unna at det faktisk er tider som ikke er så gode. I hvert fall for min del...kvalme, bekkenløsning og sånne ting.
Og i går (blandt annet) hadde jeg en sånn dag....og det hjalp meg faktisk å skulle prøve å se litt positivt på det hele med å si at det er verdt det!

Tusen takk for masse koselige tilbakemeldinger[:)]

jeg synes det var helt nydelig sagt jeg.. føler meg nesten en smule hormonell her, men det er bare det innbildte svangerskapet mitt[;)]

Lykke til med de siste noen og åtti dagene!!

Det var utrolig fint skrevet!!! Fikk helt tårer i øya her, for det du sier er jo så sant!

Tenker litt på samme måten som deg, at JA det er ikke smertefritt det her, men hvorfor skulle det være det? Det vokser et lite menneske inni den magen[:)] Bare det i seg selv syns jeg er helt utrolig...
Ser på meg selv som kjempeheldig som kan få barn, for det er ingen selvfølge å kunne det! Og jeg har selv valgt å bære det fram, så når smertene og alle plagene kommer tenker jeg bare at det her er min egen feil, og jeg har valgt det selv[:)] Også kommer smilet når den lille tassen sparker og graver seg fram nedi der, helt uvitende om hva han gjør med mamman sin[:)]

Trur ikke jeg kommer til å tenke et sekund på alle vondter og plager når babyen endelig er ute jeg.... Kommer nok heller til å savne spark og bevegelser....[:)] Gleder meg sååå masse, og nå er det ikke lenge igjen[:)]

[:D]Var veldig kos å lese det du har skrevet. Ja,det er verdt det! I mitt første svangerskap spydde jeg døgnet rundt,lå i perioder på sykehus ,la på meg førti kg...(ekstremt mye fostervann!!!)Og alikevel, resultatet er jo et barn! Denne gangen sluttet jeg å spy,når bekkenløsningen slo inn for alvor ,kan nesten ikke røre meg ,lagt på meg 18 kg til nå ,men det er snakk om 40 uker av mitt liv! Etterpå får jeg et barn igjen! Det er ingen ting de plager vi har nå,mot de gleder vi opplever senere. Det første smilet,den første tann,for ikke å glemme treårs trass,førpubertets fase, nattevåking,evige bekymringer... Og nå har jeg en i puberteten.MEN, det er så utrolig mye glede i livet mitt.
Lykke til, alle sammen!

[&o] Wæææ.... hatt en slitsom natt i dag....

"tenk positivt...tenk positivt"...hehe.... Ikke sååå lett nei, men.....

utrolig fint sagt... en liten tankevekker igrunn..[:)]

Utrolig nydelig sagt.......
Tror ikke jeg kunne sagt det så flott, men sånn følte jeg det også.
Jeg syntes også det var utrolig koselig å gå gravid. Har gjort det tre ganger, og pga det skal jeg iallefall gjøre det en gang til. Det som "skremmer" meg litt er at jeg gruer meg til den dagen jeg finner ut at nå er det nok barn, og at jeg ikke skal få oppleve å gå gravid igjen.. Huff!!

Utrolig fint skrevet!!!!

Ja det er absolutt verdt det!

ORIGINAL: BeateH

Utrolig nydelig sagt.......
Tror ikke jeg kunne sagt det så flott, men sånn følte jeg det også.
Jeg syntes også det var utrolig koselig å gå gravid. Har gjort det tre ganger, og pga det skal jeg iallefall gjøre det en gang til. Det som "skremmer" meg litt er at jeg gruer meg til den dagen jeg finner ut at nå er det nok barn, og at jeg ikke skal få oppleve å gå gravid igjen.. Huff!!

Ja..skjønner hva du mener.... dette er siste gangen for meg...og det skal liksom nytes, men kommer ikke over at det ikke er alt som er positivt med å gå gravid heller... Men Herregud for en greie å få være med på!! Heldig som får det til, men trist å tenke på at dette er siste gang!!

Back
Topp