Det er vel litt dårlig gjort? Ikke sant?

pandalise

Gift med forumet
Faren min er fra hong kong, og jeg har ikke vært der å truffet familien min på ca 11 år..
Pappa har mast i flere år om at han vil at vi skal dra sammen med han dit, han vil jo vise fram barnebarnet sitt..
Nå fikk jeg beskjed om at han betaler HELE turen til meg, sambo og sønnen min hvis vi blir med han i Mars..

Men sambo sier nei, fordi han ikke vil ta fly så lenge.. (litt flyskrekk) men jeg mener at man sier ikke nei til noe slikt!! Da tar man en valium!!

Skal jeg dra alene sammen med sønnen min?

Ja, det syns jeg du skal!

I hvertfall hvis mannen i huset er såpass egosentrisk at han ikke vil treffe familien din i Hong Kong.  Jeg mener, det er jo ikke hver dag, eller hvert år man får møtt dem.

Og, ja, da tar man en valium eller tre, evnt noen sovemedisiner og sover seg gjennom flyturen.

Her inne ble hele teksten med, hehe..

Det syns jeg og! Jeg er fulltidsstudent, jobber 50% på kveldene og er den som tar seg av alt med husarbeid og innkjøp osv.. Jeg FORTJENER en ferie! Og vil jo helst ha me alle sammen

Da hadde jeg faktisk blitt sint.. Hvor mange muligheter kommer dere som familie til å få som denne ? Å få reise og treffe familien din? 

Nei vettu hva her får du sende han til legen slik at han får knaske i seg litt piller på tur og retur slik at dere kan ha det koseligt allesammen på tur. :) 

Flyskrekk er ikke noe morro altså... men han burde jo være åpen for måter å komme seg igjennom det.. Skal fly til sommern til England og jeg gruer meg som bare det nå, Men blir å ta noe beroligene i forkant!

Jeg hadde blitt veldig fortvilet og sint på mannen og reist alene med sønnen :)

Har du lyst har du lov! :)

Han burde iallefall vurdere det: snakke med lege, sjekke om det finnes kurs etc.

Viss han ikkje vil, så reis aleine. Viss han har flyskrekk er det ikkje akkurat snakk om å pine seg gjennom ein time på fly. Tenk deg det du er mest redd for av alt, eks slangar, edderkoppar e.l. ville du kosa med dei om han ba deg om det??
Eg har flyskrekk sjølv, men reiser med fly når eg må. Men redningen min er òg at eg har ein veldig forsåelsefull og omsorgsfull mann som godtar at eg er redd.

Han kan jo ta den transsibirske jernbanen til Kina, og så tog og båt derifra. Tar biiiiiiittelitt lengre tid, man han får reise i forveien da!

Ja, det syns jeg absolutt du skal!!
For en flott mulighet.

Jeg hadde da dratt allene hvis han ikke vil være med.Og da får han også ta på egen kappe at derre blir borte en stund
Jeg vil nå si han er egosistisk som ikke kan se at du gjerne vil møtte resterende familie du ikke har sett på mange år

dere som sier dere ville blitt sinte provoserer meg. flyskrekk er et stort problem og overhodet ikke noe man kan bare ta en valium mot. det er det å gå å grue seg flere mnd i forveien som er det verste, og uansett er det ikke sikkert tabletter virker.

jeg hadde reist alene og respektert samboeren min om han ikke hadde våget pga flyskrekk.

Da ville jeg dratt alene! Men gutten! 

Det er jo ikke verre enn å proppe seg full av beroligende før flyturen..

Jeg forstår at du er skuffet fordi  han sier nei, men flyskrekk er ikke bare bare.

Det er lenge til mars så han kan jo begynne å forberede seg allerede nå. Fortell han hvor mye dette virkelig betyr for deg.
Foreslå at dere kan ta en fly tur sammen, en kort en eks trondheim-oslo.

Synes du skal respektere at han er redd, men samtldig vise at du støtter han og vil hjelpe han :)

Dra alene, og er det slik at mannen din virkelig har flyskrekk (ikke noe han bare sier), så respekter det... 

Jeg hadde dratt med eller uten mann. Dette er en fantastisk mulighet og mest sannsynlig får dere ikke denne muligheten igjen på lenge. Snakk med mannen. Kunne han tenkt seg å oppsøke lege i forkant. Han kan få behandlig av terapeut i forkant av turen og beroligende på turen.

Back
Topp