Det er torsdag

ajasto

Forelsket i forumet
Helt utrolig hvor fort tiden går. Det er jo torsdag allerede og snart ferdig med første uka av ferien min. Rart. Det er så dårlig vær jeg føler ikke jeg har ferie. Å jeg som ikke bruker å være vær syk heller. Går bare inne å rydder å daller og håper på opplett. Hehe[:D]
Jaja jeg er jo ikke så glad i kjempe varme osv så jeg skal ikke klage egentlig.

I dag skal vi en tur inn på skeidar. Må kjøpe ett par kaffe kanne som jeg har letet etter så lenge. Såg i går på nettet at dem har der. Har så smått begynt å planlegge konfirmasjonen igjen i mai. Har vel det meste men to av kannene er ødelagt så da trenger jeg noen til.
Kanskje vi skal besøke mormor (min mor)i dag også. Får se hva vi får tid.

Ha en super fin dag damer.

Jeg sto opp med August i dag, men halvveis gjennom ammingen kom jeg på at jeg skulle jo sove lenge i dag, så når August var ferdigspist gikk jeg inn i senga igjen med han og lot pappaen overta, så sov jeg en time til. Deilig!!

Nå er Johanna i barnehagen (det første hun sa til barnehagetanta som tok oss imot var at hun hadde hatt besøk av Malin i går og at de hadde spist kake), August sover ute, og jeg sitter og surfer Finn etter kupp - vi trenger jo litt av hvert i nyehuset, så det hadde vært greit med noen gode handler nå!

I dag er G sin siste dag med permisjon, i morgen skal han på jobb igjen. Det blir veldig rart, men sikkert litt deilig også. Vi trenger litt fri fra hverandre etter å ha gått hjemme sammen i 8 uker.

Ingen planer for dagen - jeg vasket jo i går, i dag tror jeg vi bare skal sløve. G skal såvidt nedom jobb (han andre på avdelingen har permisjon hver fredag, så det er greit å få litt oppdatering om hva som skjer), og så tar vi vel en tur på hytta til svigers - har en halv ostekake igjen som skal spises opp

Null planer idag -typisk innedag idag for her regner det og er ingen tegn til sol. Ja ja - da får vi finne på noe inne da.....ikke like lett med ei snuppe som savner barnehagen sin forferdelig[&o] Det kommer til å bli helt grusomt for henne å gå enda 2 uker før hun kan begynne igjen. Angrer på at jeg søkte henne fri like lenge som vi har ferie - men det var jo ikke så lett å vite.

Ha en fin dag, alle sammen![:)]

?"Da Gud hadde skapt Nordnorge så Han på det og sa: "Dette e d fineste æ har
skapt, la oss vaske d kvær dag," -og slik blei d!" Nå er jeg lei av regnet altså[:'(][:'(]

Heldigvis kjører vi på ferie i morgen, men da er det selvsagt meldt dårligere vær i Sverige også[&o] Det har nesten ikke vært soldager denne sommeren og vanligvis takler jeg litt dårlig vær greit, men nå er jeg så værlei at jeg ikke gjør annet enn å klage på det!!

Fordelen da, er at jeg har fått klipt monsterklørne på hunden og shina huset nesten ferdig til vi drar, bare litt smårydding igjen (men det må tas når alt er bært ut i vogna, og det kan ta sin tid siden det bøtter ned her) og så skal jeg og jentene pakke leker og slikt i ettermiddag[:)]
Må finne på noe lurt til middag i dag... Skulle gjerne besøkt lenemors svigerfamilie slik at jeg og fikk smake på den kaka[8D]

her er vi også drittlei Mibah, det er regn, regn, regn!! Kaka ble forresten ikke servert ute hos svigers, det var her hjemme - men vi dro med oss gjestene ut for å se på tomta vår, og da gikk vi gjennom hagen til svigers hvor jentene fikk kose seg med vannpumpa (jeg kaller det bare det jeg også SuperBerta) en liten stund før vi dro hjem igjen.

Jammen meg hjalp det å klage litt på været for plutselig forsvant alle mørke skyer og sola kom fram. Det er ikke kjempevarmt men har i det minste fått tørket klær ute idag[&:][:D] Og jeg og snuppa har gått oss en kosetur nå på ettermiddagen[:)]

Her har vi faktisk sett sola i dag vi også - først en gang i ettermiddag (men før jeg hadde fått kledd på meg og lagt August i vogna regnet og blåste det igjen), og nå i kveld. Håper bare vi kan få litt i morgen så vi får prøvd å bevege oss utendørs uten regntøy i morgen, stakkars August har knapt beveget seg utendørs i det siste utenom i vogn

Ja, her og skinner det faktisk litt sol i fjellveggene nå.. [:D] Meeen det varer vel ikke lenge.. Får nyte det så lenge det varer..
Her er vi forresten inne i natt-bleie-slutte-fasen.. Sovet uten de tot siste nettene, og har gått fint.. [:)] Vi tar han på do når vi legger oss, og så går han på do selv når han står opp.. Kjempeflott.. [:D] (Nå går det vel skeis i natt siden jeg har skrytt over han i dag.. [8D])
I dag har vi bestilt ny conteiner for å tømme kjelleren.. Vi er nødt å ta noen grep her i huset, for det er overfylt av rot og drit.. Og det i kombinasjon med en sur og nedfor husmor er IKKE bra.. Så nå håper jeg at vi får ordna litt.. Heldigvis bedre av hodeverken og dette nå.. Så da får vi se hvordan det går.. [8D][:)]

Idag sto jeg opp, så la jeg meg igjen og så sto jeg opp igjen[8D]. Er noen som våkner litt tidlig her, så da er det vaktbytte kl 7.

Så drev vi bare dank store deler av formiddagen og besøkte en veninne med en liten jente på Malte sin alder. Det var stas for alle.

Jorbær har vi spist i rå mengder. DET ER FERIE!

Endelig litt sol! Men bare 13 grader da så fleecejakken må på[>:].

I dag har jeg tatt med ungene og mamma på Haugaland zoo. det er en dyrepark under oppbyggning, og som åpnet nå i sommer. Helt utrolig hva den mannen har fått til! Har hatt kommunen mot seg hele tiden, og har måtte klare alt selv. Imponert! Gleder meg til flere besøk der[:)].

Nå er barna i seng, gubben dro i dag tidlig og kommer ikke før i kveld (som vanlig). Huset flyter og jeg tenker på alt som burde vært gjort....... å så er jeg så sinnsykt misunnelig på de som skal på muse konsert i bergen i morgen, at det gjør vondt i magen[&o][8D][;)].

Back
Topp