Det er tirsdag!!

Magda Green

Elsker forumet
Og bitte bitte lille julaften!

Har dere julestemning eller?[:)]

Min kommer og går, for skjønner ikke helt at det er julaften på fredag. Tror den kommer skikkelig når vi går inn døra til mamma og pappa på lillejulaften. Juletre og alt er som det "skal" være.

Inntil da skal vi kose oss hjemme her og pakke.

By the way..k a l d t idag. Nesten -20 grader, så sendte storesøster med mannen tidlig i barnehagen idag. Godt å slippe å ta minsten ut i den kulda og godt for storesøster å komme til en forhåpentligvis v a r m barnehage

Så nå sprengfyres det her, for å få opp varmen. 16 grader inne på morran! Brrr [8|]

Men nå er det iallefall 20,4, så det går oppover [:)]

Takk for i går Skjønningene! Hiv deg i bakinga du, det skal jeg og. Nå er det Biscotti som skal prøves for første gang. Hiver ut oppskriften om det er flere som vil prøve seg [:)]

JULEBISCOTTI:

300 g hele mandler
500 g hvetemel
300 g brunt sukker

3 egg
1ss vaniljesukker (ev. frøene fra en vaniljestang)
1 ts bakepulver
skall fra 1 appelsin

Bland alt det tørre sammen. Tilsett eggene til sist ogbland til deigen er jevn og fast.
Trill ut to like store pølser og legg på bakepapir (med plass mellom dem til å flyte utover)

Stek på 175 grader midt i ovnen i 20 min. Ta ut og snitt på skrått i så store biter du ønsker. Ta brettet inn i ovnen igjen og stek i 10 min til.
Avkjøles på rist, brekkes i biter når de er kalde.

---------------

Blir spennende å se hvordand ette blir [:)]

ammer minsta nå, skal vaske badet, vaske klær, lage lasagne, kjøre på postkontoret og springe inn en tur i blomsterbutikken... Og hente storesøster før 15.30...[8D] fortsette klesvasken i kveld.

Nå r det siste innspurt!![:D]

Så snør det ute da, så julestemningen er i boks her!![:D][:D]

Morn!

Etter at jeg kjørte Ine på skolen i dag (hun turde ikke gå på skolen, det var nemlig en elg i nabohagen[:D]), så gikk jeg og la meg igjen........ sov til NÅ! [&:][:D]

Skal på jobb i kveld, så jeg er glad jeg vasket meg passe ferdig i går! [:D]

God morgen..

Nå snør det ute, og de lager julekaker på god morgen Norge... Så litt julestemning ja..[:)]

jeg har sprunget på do i hele går kveld og i morges, vært skikkelig uggen i magen så holder sofaen idag... Flere som har vært plaget med det etter omgangssyken,sitter visst godt i de bakteriene[:'(]

Venter på at sambo skal komme hjem med frokost til meg...Håper magen blir bedre utover dagen , jeg har alt for mye å gjøre til å sitte her..

håper alle får en fin dag..
[:)]

ORIGINAL: Vand

Morn!

Etter at jeg kjørte Ine på skolen i dag (hun turde ikke gå på skolen, det var nemlig en elg i nabohagen[:D]), så gikk jeg og la meg igjen........ sov til NÅ! [&:][:D]

haha, elg i hagen ja

husker den vinteren for mange år siden når det var over 2 meter snø ( mamma og de har stue med veranda over bakkplan) og plutselig ser jeg ut vinduet og rett i øynene på 3 elger..[8D]

Jeg er ikke så mye for småkaker,men svigermoren min hadde laget hjemmelaget maryland cookies, de var litt som havrekjeks,tynne og sprøe med små biter av mørk sjokolade..fantastisk godt og dyppe i kaffen....

mmmmmm [:)][:)]

ORIGINAL: tosmågull*

ORIGINAL: Vand

Morn!

haha, elg i hagen ja

husker den vinteren for mange år siden når det var over 2 meter snø ( mamma og de har stue med veranda over bakkplan) og plutselig ser jeg ut vinduet og rett i øynene på 3 elger..[8D]

ahhahahahahahhahaha! [:D][:D][:D]

Back
Topp