Det er tirsdag!

lenemor

Forumet er livet
Og det gjør ingenting å bli vekket klokka seks om morgenen når man legger seg før ti om kvelden...

I dag har jeg fri, så jeg må vel få vasket og ryddet litt her... når bare resten av familien har våknet og kommet seg ut av huset.

Hva gjør dere i dag da?

God morgen.. [:)]

Vi skal på helsestasjonen i dag, med Trym. Som nevnt tidligere så hadde de 4 års kontroll i bhg i forrige mnd.
Føler ikke det ble helt vellykket. [&o] Var motorisk og språklig(begreper) som han måtte øve på. Fikk bare et helt simpelt brev fra helsestasjone [>:] Ingen forklaring da vi tok synsprøve to dager etterpå. De sa bl.a siden jeg og pappaen har adhd så måtte de følge han opp, siden han ikke "kunne" hinke på en fot og vise tommel og samtidig putte bak ryggen [8|]. Noe han viste til meg at han kunne.  Så vi får se hva som skjer i dag. For den dagen de hadde kontroll, så var det turdag og da ble han "nekta" å dra på tur og han ble veldig lei seg (han elsker turer [:)]) Så det gikk veldig inn på han den dagen. Kan jo hende han ikke ville yte sitt beste [;)].

Er litt frustrert [&:]
Nok om det, måtte få ut litt steam [8D]

Ellers i dag blir det vel å rydde/vaske litt her hjemme.

Får skattepengene mine i løpet  av denne uka [:D]. De trengs nå. [:)]
Også er det UL om 2 dager [:D]

Her er jeg hjemme med og venter på at gubben skal komme [&:] Raphael har vondt i magen sier han, og da blir ungene hjemme til Raphael føler seg bedre... (venter på prompinga, regner med det er luftsmerter). Har et møte klokka 10 jeg MÅ være på, så skal skynde meg en tur på jobb, og skynde meg hjem igjen, da mannen skal ta fly litt før tolv... Passa VELDIG dårlig å være hjemme i dag, men sånn er det nå bare[8D]

Ellers lite planer for dagen, rydda litt kanskje[:)]

ORIGINAL: *Flatula*

God morgen.. [:)]

Vi skal på helsestasjonen i dag, med Trym. Som nevnt tidligere så hadde de 4 års kontroll i bhg i forrige mnd.
Føler ikke det ble helt vellykket. [&o] Var motorisk og språklig(begreper) som han måtte øve på. Fikk bare et helt simpelt brev fra helsestasjone [>:] Ingen forklaring da vi tok synsprøve to dager etterpå. De sa bl.a siden jeg og pappaen har adhd så måtte de følge han opp, siden han ikke "kunne" hinke på en fot og vise tommel og samtidig putte bak ryggen [8|]. Noe han viste til meg at han kunne.  Så vi får se hva som skjer i dag. For den dagen de hadde kontroll, så var det turdag og da ble han "nekta" å dra på tur og han ble veldig lei seg (han elsker turer [:)]) Så det gikk veldig inn på han den dagen. Kan jo hende han ikke ville yte sitt beste [;)].

Er litt frustrert [&:]
Nok om det, måtte få ut litt steam [8D]

Ellers i dag blir det vel å rydde/vaske litt her hjemme.

Får skattepengene mine i løpet  av denne uka [:D]. De trengs nå. [:)]
Også er det UL om 2 dager [:D]

Det har vært endel omdiskutert vedr 4 årskontrollen pga kartlegging av språk. Skjønner godt følelsene dine ja. Jeg tenker at om pedleder på avdelingen til Trym hadde vært usikker eller itvil, så hadde hun/han helt sikkert tatt det opp med dere foreldre. Sender deg en klem.
Lykke til med UL snart[:)]

Jeg har fått halsbetennelse og svetter/fryser om hverandre. Verste jeg noengang har vært med på!!![:@][:'(] Kan ikke huske sist jeg hadde feber, for det må vel være barneskolen[&:] Har fått pencilin og smertestillende, for den hodepinen er ikke god.

Idag skal jeg ikke gjøre noenting, kun pleie meg selv. Må ha mest mulig overskudd for å ta meg av Mina i ettermiddag

Skjønner at det er frustrerende *Flatula* - håper at han får vist sitt egentlige jeg i dag - synes det er vanskelig med denne fireårskontrollen jeg, for det er så tydelig at barna i dennne aldersgruppa er veldig selektiv på hva de vil vise, når de vil vise det, og til hvem. Johanna har i det siste "brukt opp" både sangene og dansene sine så de ikke kan repeteres selv om vi spør pent. Her er kontrollen på helsestasjonen, og jeg er redd det gjør situasjonen enda vanskeligere - vi får se... de ligger litt bakpå på grunn av legemangel, og med over en uke stengt på helsestasjonen etter brannen for noen uker siden har de vel et enda større etterslep nå

Det blir 4-årskontroll for oss også, men jeg stresser lite med hva de måtte mene osv.. for vi vet jo selv at snuppa er akkurat der hun skal være![:)]

Idag leverte vi snuppa med bil, for lillebror var fremdeles i pysjen..[8D] Sjelden han sover så lenge, men idag gjorde han det.. Nå tror jeg jaggu han sovnet igjen, ikke verst isåfall, for han er ganske urolig på dagtid og ikke lett å legge hvis ikke vogna trilles..

Så nå blir det en liten lur på meg håper jeg, for han spiste annenhver time i natt..[&:] Så skal vi kose oss med lunsj etterpå![:)]

Timen på helsestasjonen gikk fint. Ble ikke snakket om språket denne gangen. Men det motoriske ble tatt opp. [:)]
Jeg hadde rett i det som jeg skrev i sta, det med urolighet i bhg, ikke fikk gått på tur osv. De sa det hengte nok sammen.

Han klarte alle øvelsene. Men vi måtte øve på det med at han må holde seg konsentrert i en "oppgave", for han har veldig lett for å skli ut og vil gjøre noe helt annet. Men de ville ikke inn på det med adhd enda, for det var liksom ingen vits enda. [;)] Han er en veldig aktiv gutt fra morgen til kveld [:D] Gode gutten [:D]

Så nå blir det øving på det med å konsentrere seg, bhg skulle og følge det opp. Han ble såå sliten etter den timen hos fysioterapauten og helsesøster i dag. Helt slått ut. Men det sier seg jo selv, når han bruker ekstremt mye av seg selv når han skal konsentrere seg. [:)]

Vi har hatt nok en urolig natt! Solveig våknet i går kveld av at hun måtte på do.. hun forstod det ikke selv så det var flaks at jeg fulgte henne [8D] Aslak får i seg ting han ikke tåler.. for han har vondt nå om dagen! Han har ligget i vår seng..eller sittet for det meste...

Jeg har vert hos legen i dag, han forlenget sykemeldingen min. Senere skal vi på høstfest i bhg! Det blir salg av lapskaus og kunstverk! Inntektene går til en lokal organisasjon. Dette er i stede for FN dag. Gleder meg masse![:D]

Trist at de mener det ikke er vits å utrede nå Flatula! Har så ofte erfart at det er gunstig å utrede i tidlig alder.

Aah.. så deilig å få sovet litt![:)]  Jeg er helt uthvilt, og det er godt.. Rasmus sover jo enda han da.. Det nærmer seg 4 timer! Kunne ikke det ha vært på natta da???[8|][:D]

Han våkner nok snart, så skal han få mat før vi henter snuppa i bhg..[:)]

Da er man hjemme fra en lang dag på jobb.. Men nå skal jeg ikke før i morgen kl 14 da, så det er deilig.. [:)] Og jeg har tydeligvis vert i det positive hjørnet i dag, for jeg sa ja til å være FAU representant for bhg (det blir sikkert bare gøy da) og så sa jeg jammen ja til å jobbe en ekstra nattevakt.. [8|][8D] Men det er jo 10 timer da.. Og siden jeg allerede går i 100 % stilling, så får jeg 20 timer til gode.. Det er nesten 3 dager det!
Snart drar sambo og trener fotballguttene sine, så skal jeg og barna slange oss på sofaen og se på tv.. OG lage middag.. Blir middag til kvelds de dagene sambo er trener.. [:)] Skal lage hjemmelaget DEILIG kyllinggryte til middag i dag.. Gleder meg..

jeg spyr[&o]
i går var det snuppa og på lørdag og søndag var det lillemor. Kunne ikke passet dårligere for vi har obligatorisk veiledning i grupper på skolen denne uka, og nå som jeg har vært borte i dag må jeg skrive arbeidskrav for å dekke opp at jeg har vært borte mer enn man har lov til... [:'(] mannen er jo hjemme å passer ungene, men han er forkjøla så her er det festlig stemning[8D]

nå skal jeg lese litt videre her inne mens hodet tillater det, det er kjedelig å være syk, det er snuppas konklusjon i alle fall[;)][:D]

ORIGINAL: Actrine

Trist at de mener det ikke er vits å utrede nå Flatula! Har så ofte erfart at det er gunstig å utrede i tidlig alder.

De kommer ikke til å ta utredning med det første. Men det er jo bare den konsentrasjonen rundt ting han skal gjøre, at han vil helst gjøre noe annet. Noe vi kommer til å øve på. Men han gjennomførte oppgavene greit i dag da. De fortalte at dem i flere tilfeller har opplved aktivebarn som han, og at det ikke nødvendigvis har adhd.
Men så klart følger vi med på han, både vi, bhg og hs. For jeg ville ikke han skal slite sånn som meg .
Off.. Vanskelig å forklare dette.

Back
Topp