Det er tirsdag

lenemor

Forumet er livet
Og her ser det ut til å bli en drittdag.... ja, værmessig altså. Fra strålende sol og sommer i går til grått og regn i dag. Nåja, ingen store planer, så det får bare regne...

August og jeg startet dagen litt før klokka seks i dag, og halv sju var jeg så lei av klagingen hans at vi sto opp. Nå har vi spist frokost, han ligger på gulvet og piller på anlegget (det hjelper ikke veldig å si at han ikke får lov), mens jeg koser meg med en kaffekopp. Hører at det livnar i lundar (eller i andre etasje da) også - på tide å komme seg opp nå

Hva gjør dere i dag da, damer?

Skal en tur på jobb etter lunsj. Skal bli bra å komme seg litt ut uten unger. Skal ha medarbeidersamtale også. Det blir veldig greit ettersom allt fungerer veldig bra for tiden (uteom at jeg ikke får jobbe pga. barnehagestreik da...)

Liiiiitt støl i bekkenet idag. Uvant å springe så fort som jeg gjorde igår og uvant med delvis løp på asfalt. Men jeg kan gå, så klager ikke!

Her er det en trøtt morgen fra min side. huff. Og det hjelper ikke på at det er grått og trist ute helelr. Men, men, jeg kommer meg nok etter noen timer på jobb. Etterpå skal jeg ha undervisning for første gang siden jeg var midt i graviditeten...spennende! Skal ha fransk på 7.trinn. Sånn motivasjonstime før 7.trinn skal velge valgfag. Det blir nok greit tenker jeg!

I går kveld løp jeg 1.2 mil. Måtte teste ut en ny løype der en del var på asfalt. Deilig det. Og nå har Olive gjort at jeg har lyst til å løpe et 5. km test-løp for å se hvor fort det kan gjøres. Det er visst sånnman kan teste halvmaraton-formen også, for det er visst mulig å teste hvor fort man mest sannsynlig vil fullføre et 2.1 mils løp hvis man har resutatet av en 5km. Så vi får se om jeg finner en grei løype. Det var visst best at det var litt flatt, og det er jo en del kupert terreng der jeg bor, så vi får se!

I kveld tror jeg at jeg skal pørve meg på en styrkeøkt. Må prøve meg på å laste ned noen Jillian-greier uten hopp, for bekkenet mitt liker ikke det så godt. Derfor er shredden litt lagt på hylla. Men jeg har behov for litt styrke merker jeg...så vi får se!

Ønsker dere en god tirsdag, damer

Jeg har hatt eksamen i pedagogikk muntlig i en gruppe og det gikk ganske greit. Så jeg er veldig veldig spent på karakteren[;)]

I ettermiddag skal vi på sommerfest/avslutning i barnehagen til Mina. Gleder meg veldig, for det er alltid så koselig. Jeg har ordnet en gave til avdelingen, hvor av jeg har kjøpt en kurv som jeg har fylt med kaffe, te, nøtter, sjokolade og kjeks. Den ble rimelig full[8D] + et koselig kort.

Jeg har vært utrolig fornøyd med barnehagen her i Halden. De har tilrettelagt så bra for Mina. Selvom kommunen ga oss avslag på flere støttepedagog timer, så gjorde barnehagen litt intern omkrokering slik at det ordnet seg alikvel[:D] Finnes det noen bedre barnehage eller??!![:D][:D]

Det er litt trist også å tenke på at hun skal slutte sukk..

Her er det sol, litt kald vind, men slik er det her på høyden! Solveig ble levert i bhg. Hun hadde utgangspunkt ikke lyst til å gå men det gikk greit når vi var der. Aslak skulle på besøksdag i bhg i dag. Det var kjempekoselig! Han likte seg godt!
Solveig skal på besøksdag i morgen (da blir faren med).

Mannen skulle på møte i dag så da benytter vi anledningen til å spise fiskepudding til middag! Mannen er ikke så glad i det, men vi andre elsker det! [:D]

Aslak har forresten sovet fra 22.30 til morgen! Han fikk paracet i går kveld pga reaksjon på MMR vaksinen! Så det er tydelig at smerter kan gjøre at han våkner så ofte! For hver gang han får paracet på kvelden, da sover han hele natten! Jeg kjenner jeg har fått mye søvn i natt, på godt og vondt! Men slipper å sove noen timer på dagen og det er godt! Herlig med noen timer alene![:D]

Back
Topp