Det er snart 8 år siden jeg flytta hjemmefra

smash

Forumet er livet
VIP
og i dag laget jeg laks til middag for første gang!!
Litt flaut å si det men.....
Jeg hater fisk, men vil så gjerne at ungene mine skal spise det.
Jeg satt å sa nammmmm under middagen, men hold på å dø,  smaka dritt....
Minsta likte det, men storejenta spytta det ut....

Misunner dere som liker fisk altså! Har så lyst til å like det!

Ungene liker heldigvis fiskeboller, fiskegrateng og makrell i tomat, så de får jo i seg litt der heldigvis!

Torsk er en kjedelig og lite god fisk. Råder deg heller til å prøve laks. Ovnsbakt laks er nam!

Eller laks i fløtesaus!

Oppskrift:
1 boks fløte
Jacobs utvalgte fiskekrydder(fåes på Meny vet jeg)
Laksestykker

Kok opp fløten med en dæsj med Jacobs fiskekrydder. Tilsett laksen og skru ned varmen. La det småkoke i 2-3 minutter, så snur du laksen og koker i 1-2 minutter til.

NAM NAM!

Hadde bodd for meg selv i ca 8 år jeg også første gang jeg lagde torsk holder meg til ørret/laks og innbakt fisk

Maanda skrev:
Torsk er en kjedelig og lite god fisk. Råder deg heller til å prøve laks. Ovnsbakt laks er nam!

Eller laks i fløtesaus!

Oppskrift:
1 boks fløte
Laksestykker

Kok opp fløten med en dæsj med Jacobs fiskekrydder. Tilsett laksen og skru ned varmen. La det småkoke i 2-3 minutter, så snur du laksen og koker i 1-2 minutter til.

NAM NAM!

Jeg MENTE laks, er det mulig:P Skal fikse i HI nå.
Jeg delte laksen i tynne skiver, slik at fisken blei litt sprø.
Da fikk jeg den ned. Men er den helt myk, da brekker jeg meg.

Rebecca85 skrev:
Hadde bodd for meg selv i ca 8 år jeg også første gang jeg lagde torsk holder meg til ørret/laks og innbakt fisk

Mente laks, bare jeg som skreiv feil:P
Kanskje jeg skal prøve ørret neste gang.
Gir meg ikke med den fisken før jeg har smakt alle slagene.

smash skrev:

Maanda skrev:

Eller laks i fløtesaus!

Oppskrift:
1 boks fløte
Laksestykker

NAM NAM!

Hvorfor ikke prøve med fløtesaus? Kusina mi på 8 og fetterne mine på 3 og 6 EEEEELKSER den! Den er god altså.
Sambo er heller ikke fiskefan, og han liker faktisk den. Fisken blir veldig god :)

Maanda skrev:

smash skrev:

Maanda skrev:

Eller laks i fløtesaus!

Oppskrift:
1 boks fløte
Laksestykker

NAM NAM!

Hvorfor ikke prøve med fløtesaus? Kusina mi på 8 og fetterne mine på 3 og 6 EEEEELKSER den! Den er god altså.
Sambo er heller ikke fiskefan, og han liker faktisk den. Fisken blir veldig god :)

Jeg er suuuuperkresen, og liker ikke fløtemiddager, men jeg kan jo prøve:)
Jeg prøver som sagt alt før jeg gir meg!
Minsta syntes det var kjempegodt, så da må jeg jo lage det til ho av og til hvertfall.

Liker du pesto`??

Er i allefall supergodt med pesto oppå laksen, da smaker det ikke så mye fisk av den.
OG ta vekk den brune/grå stripa som er på baksiden av lakse, er der mye av den tranfiskesmaken er og den er ikke god så renser du den vekk så smaker det ikke så mye av laksen. Smør den godt inn med pesto og ovnsbak den

breioverbaken skrev:
Liker du pesto`??

Er i allefall supergodt med pesto oppå laksen, da smaker det ikke så mye fisk av den.
OG ta vekk den brune/grå stripa som er på baksiden av lakse, er der mye av den tranfiskesmaken er og den er ikke god så renser du den vekk så smaker det ikke så mye av laksen. Smør den godt inn med pesto og ovnsbak den

Tror ikke jeg har smakt pesto.. Er det grønt?
Haha, jeg er så kresen at det er helt ille!

smash skrev:

breioverbaken skrev:
Liker du pesto`??

Tror ikke jeg har smakt pesto.. Er det grønt?
Haha, jeg er så kresen at det er helt ille!

Hehe, ja det er den grønne guffa, Er egentlig utrolig godt, er laget av basilikum, olje, hvitløk og pinjekjerner. Most sammen til en guffe :)
Gir i allefall en kjempegod smak på laksen

Foliebakt laks er også supersnadder!!!!

Jeg elsker fisk <3

Gjerne de gammeldagse, vanlige rettene. Men har prøvd mye nytt i det siste.
Fant en oppskrift på laks i taco på godfisk.no.
Det var knallgodt!!

Neste gang prøver vi laks i wok.

En fisk som mange liker, selv om de egentlig synes fisk er fælt, er kveite! Namnam! Stekt kveite smelter på tunga!

Je gmå bare si at jeg skjønner deg utrolig godt, og ble utrolig lettet den dagen de fant ut at jeg faktisk er allergisk mot fisk og skalldyr ;) har alltid synes at fisk og skalldyr har vært helt grusomt, og nå er drt utrolig deilig at jeg kan si at jeg er allergisk :)

Et tipr hvis de liker fiskegrateng er å lage den fra bunnen, med skikkelig fisk istedenfor de pakkene med mer makaroni og saus enn miiiiiiiinikorn med fisk ;)

Jeg elsker fisk, til vanlig. Takler det ikke nå når jeg er gravid, det vokser i munnen på meg og smaker forferdelig. Jeg lider!! 

Plukkfisk kan du også prøve å lage! Da koker du bare poteter og fisk i biter, når potetene er ferdig så moser du det, har oppi melk, salt og pepper, godt smør (tine meieri) og eventuelt annet krydder. Det er fantastisk!!!

Du liker den hvis den er sprø men ikke myk? Da er det vel konsistensen du ikke liker, eller?

Lurer på om det er klippfisk jeg ikke liker, hvis det er den som er slik gele aktig:S All annen fisk liker jeg, prøvd med remulade på?

Da ville jeg ha prøvet en annen type fisk! All fisk smaker forskjellig og det er jo litt rart om man ikke liker en eneste type fisk..
Torsk er veldig godt! Jeg har alltid tenkt at torsk er æsj helt til vi måtte tilbringe måneder på sykehus med mini.. Og sykehusmat er ikke akkurat det beste man kan få, men fisk er de jaggu gode på :) Så torsk anbefaler jeg!

Og kveite! Herregud så godt det er... Tror det er den beste fisken jeg vet om! Veldig god:)

Ørret, makrell, steinbitt, sei og rødspette er også NAM! Men jeg tror nok hvis du ikke liker laks, at torsk, steinbitt og kveite faller mest i smak :)

Back
Topp