Det er slutt og jeg er 9uker på vei...

Oktobermum39år

Blir kjent med forumet
Til dere enslige der ute?
Det ble slutt med meg og samboer for ca 6 uker siden. Det var han som gjorde det slutt.... Jeg fant ut jeg var gravid 2 uker etterpå.:sign19:sign17 Han vil jeg skal ta abort men det kommer ikke til å skje... Bruddet kom like overraskende på som graviditeten.... To sjokk på 2 uker :(
Hvordan har dere tenkt å forholde dere til xparten nå i tiden framover?
Har dårlig samvittighet fordi jeg gleder meg over graviditeten mens han er sterkt uenig....
Føler meg også veldig egoistisk som velger å bære fram dette barnet....
 
Til dere enslige der ute?
Det ble slutt med meg og samboer for ca 6 uker siden. Det var han som gjorde det slutt.... Jeg fant ut jeg var gravid 2 uker etterpå.:sign19:sign17 Han vil jeg skal ta abort men det kommer ikke til å skje... Bruddet kom like overraskende på som graviditeten.... To sjokk på 2 uker :(
Hvordan har dere tenkt å forholde dere til xparten nå i tiden framover?
Har dårlig samvittighet fordi jeg gleder meg over graviditeten mens han er sterkt uenig....
Føler meg også veldig egoistisk som velger å bære fram dette barnet....
Kjære deg – for en vond situasjon!
Det er ikke egoistisk å bære fram barnet og glede seg over det. Om du tar abort mot din vilje og bare fordi han sier det, vil du sannsynligvis ha vondt med deg selv for resten av livet. Det er kvinnen som kjenner alt dette på kroppen, og derfor må det til syvende og sist være kvinnen som har siste ord når man dessverre ikke klarer å bli enige.
Han har sikkert litt sjokk han også, men gi ham litt tid. Innen babyen er her kan han ha kommet på bedre tanker forlengst.
(Og kanskje ikke, tok nesten to tiår i mitt tilfelle ...)

:Heartred
 
Hei, samme situasjon. Men, jeg gikk.
Det blir tøft men han kommer sannsynligvis til å endre mening. Har du eller han barn fra før?
prøv å fokuser på alt annet er mitt beste råd. Tiden blir lang og tankene spinner. Jeg er nå snart 17 uker og kan si du vil nok kjenne på hele følelses registeret. Men, bli trygg på deg selv og din avgjørelse. ♥️
 
Ikke helt det samme, men likevel litt. Jeg ble gravid med en jeg ikke var sammen med, selv om jeg tok angrepilla dagen etter, ble jeg gravid, fant det ikke ut heller med en gang. Men da alle visste det, ville han at jeg kvitta meg med det. Jeg klarte ikke det og ikke hadde jeg tenkt å løpe etter han med ungen. Han var nok mest redd for barnebidrag osv, men jeg ville ikke robbe han for penger.

Så var alene og det gikk veldig fint. Det tok 5 mnd før besteforeldre på den siden fikk vite om det og de ville ha kontakt, da så han ungen sin for første gang. Selv om han hadde fulgt oss på snap. Forhold fikses sjeldent med barn, og han kan nok endre seg når barnet kommer, kanskje ikke forholdet. Dette klarer du uansett :)
Masse lykke til :)
 
Til dere enslige der ute?
Det ble slutt med meg og samboer for ca 6 uker siden. Det var han som gjorde det slutt.... Jeg fant ut jeg var gravid 2 uker etterpå.:sign19:sign17 Han vil jeg skal ta abort men det kommer ikke til å skje... Bruddet kom like overraskende på som graviditeten.... To sjokk på 2 uker :(
Hvordan har dere tenkt å forholde dere til xparten nå i tiden framover?
Har dårlig samvittighet fordi jeg gleder meg over graviditeten mens han er sterkt uenig....
Føler meg også veldig egoistisk som velger å bære fram dette barnet....
Hvordan har det gått med deg tro? Håper du landet på et valg som er rett for deg.
 
Back
Topp