Det er sikkert bare meg og hormonene,

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
L

lindaen

Guest
men er det noen andre der ute som irriterer seg over alle gamlingene som konsekvent sier ligge og å bli syk til å føde (Når skal du ligge? Hun ble syk natt til torsdag) Det irriterer meg så grenseløst, men jeg pleier ikke bry meg om sånne bagateller vanligvis så det er sikkert bare meg med hormonene og søvnmangelen.. [:'(] Er begynt å svare at jeg har ikke tenkt å ligge, jeg tenker å sitte på huk.. Å når noen "har blitt syk" så spørr jeg om det går bra med de å håper de blir friske snart.. Teite uttrykk det der.. Samme med de gamle som spørr meg hvorfor i alle dager jeg ikke bruker omslagsskjorte for å skjule magen, mage skal ikke vises!! Blæblæblæ.. Jeg er såååå lei!!! Nå tror jeg at jeg må legge meg snart, har jeg ikke større problemer enn dette så tror jeg at det er på tide å ta kveld..

?????????[8|][8|][8|][8|]
Jeg har aldri fått sånne kommetarer [:)]

Hehe.. Du omgås kanskje ikke med så mange gamle da? Bestemoren og bestefaren min sier det hele tiden (Ikke det med å skjule magen da) å så jobbet jeg i hjemmetjenesten hvor de sier det.. Før var det skam å ha gravidemage, så den skulle skjules etter beste evne..

hehe, har aldri at noen har sagt det til å føde, de gamle har mye rart for seg. Dummeste uttrykkene jeg har hørt, spes den der med å bli syk... Hadde noen sagt det til meg hadde jeg ikke skjønt hva de snakket om.

Kjedelig med de hormonene ja

Jeg er aldri med gammle stemmer det [:D]
De kan få det meste ut av den munnen de [;)]
Håper du snart slipper å høre mer om det [:)]

Når de lurer på når du skal ligge så spørr de når du har termin å når de sier at du har blitt syk så har fødselen begynt å du har fått barnet..

Jeg skjønner litt hva du snakker om. Vi er fem søsken, og en gang jeg snakket med moren min om hennes fødsler med oss, så begynte hun med at hun ble syk på den tiden av døgnet og ungen ble født da.. Jeg reagerte jo å spurte om hun var syk hver gang hun skulle føde. (Moren min er rundt 60.) Nei, det var visst et uttrykk de hadde når de skulle føde. Som om fødsel er en sykdom!!

Kanskje det bare er et nordnorsk fenomen da.. Men siden vi har bestemor boende her i jula så får jeg høre det ganske ofte (har sagt ifra til henne da, så hun sier det aldri direkte til meg, men når gammeltanter ringer er det ofte: hun skal ligge 31 januar) Kjenner det bobler i hele meg hver gang.. Hehe.. Tragisk[8D]

Gamle er litt rare... tidene har jo forandret seg litt... har du tenkt på at du skal føde på et SYKE-hus da?? [;)] [:D]

ORIGINAL: Rosali

Jeg skjønner litt hva du snakker om. Vi er fem søsken, og en gang jeg snakket med moren min om hennes fødsler med oss, så begynte hun med at hun ble syk på den tiden av døgnet og ungen ble født da.. Jeg reagerte jo å spurte om hun var syk hver gang hun skulle føde. (Moren min er rundt 60.) Nei, det var visst et uttrykk de hadde når de skulle føde. Som om fødsel er en sykdom!!

Ja, ikke sant! Man blir jo ikke akkurat syk da.. Man skal jo bare føde.. Nesten som om det er skam å bruke det ordet liksom..

Og en ting til Lindaen.. Jeg er egentlig fra nord-norge, men bor i bergen.. Og foreldrene mine bor utenfor Tromsø.. Ser du er derifra.. Siden du snakket om at det kanskje er et nord-norsk fenomen..

Fint å høre at det ikke bare er meg som sliter med disse hormonene da[8D]

hehe hormonan e bærre dritt. satt tiliar i dag å kjæfta på di.

(lure på om di folkan i lange hvite frakka ligg å luske ett ste i buskan her?)

Hehe.. Kjenne mæ igjen i den ja.. Æ e sikker på at ho mor kommer til å ringe dæm snart, selv om ho e advart[8D]

hehe mamma vil ikkje at æ e så længe på besøk længer.
trur en a brødrene mine har rengt di før længe sia, så må se mæ rundt hjørne før æ går ut[;)]

Hehehe... Ja, svangerskap å psykisk ustabilitet ska visst ikkje være så langt fra hverandre[8D]

Skjønner godt hva du snakker om.. Hadde det sånn her også, gikk greit til tider, men ååh så irriterende også da..

Back
Topp