Det er så urettferdig

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Nå har det gått noen dager siden jeg fullførte Aborten etter MA og jeg kjenner meg så sint og tom. Normalt sett er jeg en ganske sårbar person, men som helst holder ting for seg selv og jobber med ting på egenhånd og smiler og sier at alt er fint. Selve aborten gikk overraskende fint (følelsesmessig). Jeg ble nesten litt bekymra over at det ikke påvirket meg så mye som jeg hadde forventet, men jeg tror sjokket over MAen og det å ikke vite om det var liv eller ikke i en uke var så vanskelig at når vi først fikk se at hjertet hadde stoppet så var det en lettelse å få slippe å gå rundt å håpe og ha det vondt. Nå når ting har fått lagt seg litt så kjenner jeg meg så sint og lei meg for at kroppen min har sviktet meg og jeg tenker på den lilleboren eller søsteren som aldri kommer til å bli, på at neste barn ikke blir det som egentlig skulle vært. Jeg får heldigvis mye trøst i datteren min, jeg er heldig som har et barn fra før.

Jeg blir både lei meg ovenfor og sint på samboeren min. Det plager meg at han kan gå videre med hverdagen sin som om ingenting har skjedd og jeg føler ikke han forstår hva jeg går igjennom. Det er nok min feil som gir inntrykk av at alt er fint, som velger å sørge i stillhet og som ikke klarer å være åpen om sorgen, men jeg fikk ingen hjelp en gang når alt sto på som værst. Flasker og klær måtte jeg vaske fordi det kan man jo gjøre når man har sterke smerter og såvidt orker å stå oppreist. Jeg tror ikke han forstår at som mamma så gjør man det man må gjøre uansett hvordan man har det bra. Likevel syntes jeg synd på han fordi jeg er helt fraværende og kald fordi jeg ikke orker nærhet fordi jeg bare føler meg trist og ekkel og sint.

Gud bedres, jeg har bare alt for mange følelser nå som jeg ikke klarer å verken håndtere eller sortere. Den eneste grunnen til at jeg står opp i det hele tatt er datteren min.

Det er så urettferdig at dette skjer og jeg tar meg selv i å tenke at hva har jeg gjort for å fortjene dette, Selv om jeg er veldig klar over at det ikke er sånn det funker. Jeg blir så utrolig frustrert. Så tenker jeg på alle den som har mistet mye senere enn meg og tenker på dem som ikke har barn fra før og hjertet mitt bare knuser enda mer.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, jeg måtte bare få det ut.
 
Dette hørtes fryktelig tungt ut for deg å bære alene! ❤ Nylig gått gjennom en BO med medisinsk abort, og kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg og mannen tok også sorgen forskjellig; han ble for ferdig mens jeg sørget lenge. Har nok med at jeg kjente på kroppen, og ikke han.

Jeg har nok hatt mye hjelp i at jeg faktisk går til psykolog for tiden og jobbet mye med akkurat dette å håndtere følelsene. Kanskje det hadde hjulpet for deg også å snakke med noen? Fastlege, psykolog, en du vet har gått gjennom det samme? Jeg fant mye trøst i min bestevenninne som har gått gjennom en SA, og brukte psykologen til å spille ball med i forhold til følelser og håndteringen av de.

Jeg sender deg en stor klem ❤ Om du føler for å snakke med noen, men ikke har noen, så send gjerne en melding! Dette er så enormt vondt, og jeg unner ingen å stå i dette alene - hadde aldri klart meg uten så mange støttespillere ❤ Og, merkelig nok, så var ikke mannen min den det var best å snakke med siden han ikke helt kunne forstå hva som foregikk i kroppen min - men vi støttet hverandre der vi kunne ❤
 
Takk :Heartred Jeg har valgt å være åpen om dette med venninner og har flere som har sagt at de er der om jeg trenger å snakke, men opplevde at det ikke var så enkelt da de fleste ikke helt vet hva de skal si. Jeg forstår det egentlig godt også for sånn det føles hadde jeg aldri sett for meg at det skulle føles, hvis det gir mening. Samtidig vet jeg ikke heller helt hva jeg vil snakke om eller høre selv. Samboeren vet ikke hva han skal si og når han blir usikker så blir han bare helt stille. Så jeg føler meg egentlig veldig alene selv om jeg ikke er det. Det er veldig selvpåskylt da, for han kan ikke lese de vonde tankene bak smilet mitt som later som at alt er fint. Tror kanskje jeg får ta meg en tur til legen å be om hjelp fra noen til å håndtere alle tankene og kanskje lære meg å bearbeide dem istedenfor å lukke meg.
 
Følelsene du kjenner på er helt normale og det er pyton rett og slett å miste. Ja du fikk ikke det underet du ventet på men jeg klarte å finne en ro om det var en mening med den skatten som kom en stund etter som en sol inn i livet vårt.

min mann klarte ikke å forholde seg til sa eller baby før magen er langt ute, er annerledes for menn enn damer
 
Når vi måttw avbryte svangerskapet i uke 15 så. Var og min samboer fort ferdig med det og forstod heller ikke hvor tungt det var før meg. Han støtet meg under prosessen men var og litt kald til det hele. De føler ikke på det vi gjør. I tillegg når man har mistet og kroppen skal normalisere seg selv er det fryktelig mye hormoner ute å går så det hjelper ikke på. Ta den tiden du trenger og oppsøk legen for å den hjelpen du føler du trenger. Her gikk det veldig mye lettere etter 2 uker. Men var to tøffe uker emosjonelt. Big den lille er forsatt i tankene mine. Sender deg en god klem
 
Begynner å gråte av å lese denne tråden her og kommentarene. Er ganske lik som deg ift følelser.

Har enda ikke tatt medisinsk abort og har en uke til med venting og usikkerhet. Samtidig som jeg er ganske sikker på utfallet. Her går det veldig opp og ned. Jeg kan ha det fint og tenke at det går bra og plutselig begynner jeg å gråte.

Det er vondt på en så rar måte..

Sender deg masse klemmer :Heartred
 
Begynner å gråte av å lese denne tråden her og kommentarene. Er ganske lik som deg ift følelser.

Har enda ikke tatt medisinsk abort og har en uke til med venting og usikkerhet. Samtidig som jeg er ganske sikker på utfallet. Her går det veldig opp og ned. Jeg kan ha det fint og tenke at det går bra og plutselig begynner jeg å gråte.

Det er vondt på en så rar måte..

Sender deg masse klemmer :Heartred
Sender deg masse klemmer tilbake også! Det er ikke lenge siden jeg var på omtrent samme sted som deg og den ventinga var tortur :( jeg håper så inderlig de klarer å se ordentlig på neste ultralyd! Hvis det er til noe trøst så var beskjeden om ikke noe liv enklere å fordøye enn beskjeden om at det kan gå begge veier selv om tiden etter er ganske vond. Selve aborten gikk også mye bedre enn forventet. Tenker på deg og krysser fingrene for et «mirakel» :Heartred
 
Sender deg masse klemmer tilbake også! Det er ikke lenge siden jeg var på omtrent samme sted som deg og den ventinga var tortur :( jeg håper så inderlig de klarer å se ordentlig på neste ultralyd! Hvis det er til noe trøst så var beskjeden om ikke noe liv enklere å fordøye enn beskjeden om at det kan gå begge veier selv om tiden etter er ganske vond. Selve aborten gikk også mye bedre enn forventet. Tenker på deg og krysser fingrene for et «mirakel» :Heartred
Ja, det kan jeg tro på. Kjenner på at det skal bli litt godt å få det overstått også på en måte. Takk :Heartred
 
Jeg kjenner på den samme følelsen av urettferdighet som du også gjør. Det er nok ganske normalt. Det er jo urettferdig. Og ufortjent. Men man må liksom bare prøve å takle det på sin egen måte. Det er tungt. Jeg søker også mye trøst i sønnen min. Jeg har mistet tre ganger, og jeg er glad for at alle gangene har skjedd etter at førstemann ble født. Sånn at jeg kunne kose med han når dagene ble tunge ❤️❤️

Det blir bedre, det tar tid, men det vil bli bedre ❤️❤️
 
Her kjente jeg meg veldig igjen... Måtte avbryte svangerskapet i uke 20, ingen barn fra før. Det er et halvår siden nå, og jeg har vært igjennom så utrolig mange følelser og faser. Det aller verste var ventingen på at vi skulle bli ferdig med det og de første to ukene etterpå. Aldri grått så mye i hele mitt liv. Det gikk over til sinne og bitterhet. Såå bitter på andre gravide og syntes det var så urettferdig(det synes jeg fortsatt). Så ble det litt galgenhumor over det hele med skikkelig «bryte sammen» øyeblikk innimellom. Men det ble bedre. Nå er jeg trist innimellom, men ikke på samme måte. Ser (delvis) positivt på framtiden og håper veldig at 2021 er året vi alle sammen kan få noen oppturer. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette heller, men tiden hjelper så utrolig mye..:Heartred
 
Sender deg masse klemmer tilbake også! Det er ikke lenge siden jeg var på omtrent samme sted som deg og den ventinga var tortur :( jeg håper så inderlig de klarer å se ordentlig på neste ultralyd! Hvis det er til noe trøst så var beskjeden om ikke noe liv enklere å fordøye enn beskjeden om at det kan gå begge veier selv om tiden etter er ganske vond. Selve aborten gikk også mye bedre enn forventet. Tenker på deg og krysser fingrene for et «mirakel» :Heartred
Sitter igjen med akkurat samme opplevelse som deg. Tok medisinsk abort på fredag og kjente på en enorm lettelse over at det gikk så fint og at alt var over. Formen er jo også bedre sammenlignet med da hcg var høyt og jeg følte meg veldig gravid. Den verste psykiske delen er liksom over føler jeg...
 
Sitter igjen med akkurat samme opplevelse som deg. Tok medisinsk abort på fredag og kjente på en enorm lettelse over at det gikk så fint og at alt var over. Formen er jo også bedre sammenlignet med da hcg var høyt og jeg følte meg veldig gravid. Den verste psykiske delen er liksom over føler jeg...
Nei så dumt at du også måtte gå igjennom dette :( Det er blitt litt enklere, og det at symptomene forsvant var til stor hjelp, men det kommer fremdeles opp igjen innimellom og gjør meg veldig trist. Nå har jeg heldigvis noe å tenke på og konsentrere meg om, men jeg kjenner at jeg ikke «gleder» meg like mye til å gå gravid igjen, for nå kommer jeg bare til å være redd og bekymret konstant :( Hvordan går det med deg nå? Når fant du det ut?
 
Nei så dumt at du også måtte gå igjennom dette :( Det er blitt litt enklere, og det at symptomene forsvant var til stor hjelp, men det kommer fremdeles opp igjen innimellom og gjør meg veldig trist. Nå har jeg heldigvis noe å tenke på og konsentrere meg om, men jeg kjenner at jeg ikke «gleder» meg like mye til å gå gravid igjen, for nå kommer jeg bare til å være redd og bekymret konstant :( Hvordan går det med deg nå? Når fant du det ut?
Det er nok ikke så uvanlig at det dukker opp litt nå og da. Man rekker jo å legge så mange planer på kort tid.

Jeg var til TUL i uke 7. Fant bare en plommesekk. Men hcg viste normal/høy stigning, så tok ny ul en uke etterpå. Fortsatt ikke noe, men hcg steg, så enda en uke med venting før det ble konstatert MA og hjemmeaborten ble gjennomført. De ukene som var i jula, var kjipe. Dårlig form, kvalm, trøtt, hormonell og lei meg. Gikk inn i følelsene. Så begynte formen å bli litt bedre og etter aborten har det egentlig føltes som en lettelse og ut av bobla. Så det går egentlig veldig bra med meg nå.. Jeg var bekymret hele veien denne gangen også... Ble operert for en exu før denne, så... På en rar måte var det deilig å bli ferdig med å være gravid. Som om det var riktig med en liten pause. Jeg er nesten enda mer klar for en ny graviditet nå enn jeg var da.
 
MA oppdaget i uke 9+4, utviklingen hadde stoppet i uke 8+2. Var på UL lille julaften og så hjerteslag, men ble målt til 9 dager kortere enn realiteten. Legen burde kanskje ant ugler i mosen da.... Kontroll hos jm nå på fredag, og hun syntes de 9 dagene hørtes mistenkelig ut og ville sjekke. Ingen hjerteslag.... Hjemmeabort i går.
Har akkurat de samme følelsene som deg. Utrolig hvor mye man rekker å forestille seg, drømne om, planlegge osv bare på de ukene man har vært gravid. Timinga var jo så perfekt, vi gledet oss til at junior på 2,5 skulle bli storebror, mannen hadde begynt å se på ny bil (typisk mannfolk) osv. Hadde ikke fortalt det til noen, men måtte fortelle foreldre/jobben hvordan det var fatt da det gikk galt. Helt utrolig hvordan hele forestillingen om framtiden blir røska i filler så brått og brutalt. Den rasjonelle delen av meg tenker at det var bra det ble oppdaget så fort, at det er bedre enn å få en alvorlig syk baby, at jeg er svineheldig som har en fra før, at det kan skje mange mange ting her i verden som er mye verre. Men det er rart og vondt og vanskelig å skru om hjernen til å plutselig ikke være gravid lenger. Plutselig kan jeg spise rakfisk, spekemat og brie, liksom. Men det føles nesten feil, det og. Håper det går seg til med litt tid. Stor klem fra ei som vet hvordan du har det!!!!
 
Back
Topp