Det er så mange valg, på så lite tid..

Kinakål

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Himmelbarn
Augustbarna2024
Vi mistet vår fine, lille gutt på lørdag, i uke 17+4. Det er så vondt og alle valgene i etterkant er overveldende.

Vi har valgt obduksjon, og i dag skal vi snakke med begravelsesbyrå.
Hvordan skal vi klare å velge alt på så kort tid? Hvor og hvordan han skal begraves, hva slags minnestund vi skal ha, hvem vi ønsker å ha der..

Vi har tatt mange bilder og storesøsken har fått se han. Vi har fått minnekort med hånd-og fotavtrykk.. Vet ikke hva mer vi kan gjøre for å skape evige minner..

Noen som vil dele tanker og erfaringer? :Heartblue
 
Kondolerer så mye og føler med dere ❤️

Vi mistet vår gutt 18+5 for 4 uker siden. Jeg og mannen snakket og snakket og snakket sammen, og da kjente vi etterhvert hva vi syns var riktig. Er forskjellig fra familie til familie hva dere kjenner er rett❤️
Vi har gravlagt gutten vår på gravstedet i området her. Det var bare meg, mannen og søskenene som var med og vi ville gjøre så mye som mulig selv.
Vi hentet kisten på sykehuset og var innom hjemme på vei til gravstedet. Vi kjente det var godt å ta han med innom hjemme før vi gravlagt han❤️

Spør gjerne viss det er noe du lurer på❤️
 
Vi mistet vår fine, lille gutt på lørdag, i uke 17+4. Det er så vondt og alle valgene i etterkant er overveldende.

Vi har valgt obduksjon, og i dag skal vi snakke med begravelsesbyrå.
Hvordan skal vi klare å velge alt på så kort tid? Hvor og hvordan han skal begraves, hva slags minnestund vi skal ha, hvem vi ønsker å ha der..

Vi har tatt mange bilder og storesøsken har fått se han. Vi har fått minnekort med hånd-og fotavtrykk.. Vet ikke hva mer vi kan gjøre for å skape evige minner..

Noen som vil dele tanker og erfaringer? :Heartblue
Kondolerer så mye igjen :Heartred
Jeg mistet min gutt for 3 uker siden, i uke 18+5. Valgte obduksjon vi og.
Vi fant mye inspirasjon til begravelsen/minnestunden av å se på andre begravelsesprogrammer til barnebegravelser. I minnestunden/begravelsen var det bare meg og samboeren min/faren til babyen og våre foreldre, og vi hadde den på sykehuskapellet. Synes det ble veldig fint og personlig. Også valgte vi navnet minnelund til han.
Når det kommer til begravelse eller kremasjon, ble valget egentlig tatt for oss fordi vi valgte navnet minnelund (og det bare er kremasjon tilgjengelig på det stedet).
Det viktigste vi gjorde var å ta mye bilder av ham og med han og oss, og å holde ham! Vi dro også tilbake til sykehuset for å holde ham, 4 dager etter fødsel. Han var pakket helt inn i et babyteppe, men bare å kjenne tyngden hans var utrolig godt, nesten euforisk å kjenne hvor mye kjærlighet jeg fikk av å holde ham.
Og tips, hvis du ikke har fått det fra sykehuset allerede: kontakt «adjø bitteliten» og spør om du kan få en minneboks, det er mye fint der som har hjulpet meg de siste ukene.
 
Kondolerer så mye og føler med dere ❤️

Vi mistet vår gutt 18+5 for 4 uker siden. Jeg og mannen snakket og snakket og snakket sammen, og da kjente vi etterhvert hva vi syns var riktig. Er forskjellig fra familie til familie hva dere kjenner er rett❤️
Vi har gravlagt gutten vår på gravstedet i området her. Det var bare meg, mannen og søskenene som var med og vi ville gjøre så mye som mulig selv.
Vi hentet kisten på sykehuset og var innom hjemme på vei til gravstedet. Vi kjente det var godt å ta han med innom hjemme før vi gravlagt han❤️

Spør gjerne viss det er noe du lurer på❤️
Tusen takk for svar. Å hente kisten selv og ta den med hjem visste jeg ikke at var et alternativ.. Det tror jeg at jeg også ønsker.
Vi har valgt kiste, urne, gravsted og et par sanger. I dag fant vi også en liten kosedress og lue som han skal få på seg etter obduksjonen. Det er så hjerteskjærende vondt!
 
Kondolerer så mye igjen :Heartred
Jeg mistet min gutt for 3 uker siden, i uke 18+5. Valgte obduksjon vi og.
Vi fant mye inspirasjon til begravelsen/minnestunden av å se på andre begravelsesprogrammer til barnebegravelser. I minnestunden/begravelsen var det bare meg og samboeren min/faren til babyen og våre foreldre, og vi hadde den på sykehuskapellet. Synes det ble veldig fint og personlig. Også valgte vi navnet minnelund til han.
Når det kommer til begravelse eller kremasjon, ble valget egentlig tatt for oss fordi vi valgte navnet minnelund (og det bare er kremasjon tilgjengelig på det stedet).
Det viktigste vi gjorde var å ta mye bilder av ham og med han og oss, og å holde ham! Vi dro også tilbake til sykehuset for å holde ham, 4 dager etter fødsel. Han var pakket helt inn i et babyteppe, men bare å kjenne tyngden hans var utrolig godt, nesten euforisk å kjenne hvor mye kjærlighet jeg fikk av å holde ham.
Og tips, hvis du ikke har fått det fra sykehuset allerede: kontakt «adjø bitteliten» og spør om du kan få en minneboks, det er mye fint der som har hjulpet meg de siste ukene.
Vi har også valgt navnet minnelund for gutten vår, så han blir også kremert. Vi har fått snakket med begravelsesbyrå og bestemt oss for åpen minnestund i kirke, også avsluttes alt etter det og de kjører han til kremasjon.
Takk for tips om «adjø bitteliten», det skal jeg sjekke ut :Heartred

Er så utrolig lei meg for å høre at dere begge som har svart meg her har opplevd dette. :(
 
I dag har vi vært på sykehuset og kledd på han og lagt han i den bittelille kisten. :sad015
Vi kjørte han selv til kapellet, det føltes veldig fint, men også veldig absurd å kjøre med en kiste på fanget. Umenneskelig, rett og slett.

Nå føler jeg meg helt nummen, egentlig helt apatisk. Jeg orker ingenting og fungerer ikke i det hele tatt..
 
I dag har vi hatt samtale med presten, valgt blomster og tekst på bånd, og han har fått minneside. Dødsannonsen er skrevet ferdig og kommer på trykk i morgen. Helt uvirkelig å se navnet hans i en dødsannonse..
 
Back
Topp