Det er nok noe i at tredjemann er en luring :P

Snart3søte

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Tror virkelig det er noe i det at tredjemann er en luring. Lillebror lå på ultralyd for 2 uker siden så fint i hodeleie, men ikke festet og heller ikke så langt ned akkurat. Den siste uka har jeg ikke hatt plaging av ribbeina mine omtrent i det hele tatt og syntes at han har flyttet seg nedover magen, men samtidig ikke nedover "mellom beina" hvis dere skjønner hva jeg mener. Har hatt en del bevegelser øverst på magen, noen sånne store kuler som rumpa/hodet og en del slag/spark nedover. Og han har liksom vært mer som en "ball" midt i magen, men mot høgre sida. På ul i dag, viser det seg at det ikke er rumpa jeg har sett og merket beveget seg oppå magen og heller ikke slag nedover, men han har jammen snudd seg til seteleie. Er heldigvis bare i uke 34, men synes det var unødvendig å flytte seg fra å ligge greit til bare ikke langt ned, til å flytte seg feil veg nå liksom. Så blir spennende om han flytter seg igjen. Heldigvis tredjemann så han har god plass enda. Skal på ny ultralyd om 2 uker. Godt de følger det opp.

Ellers har han vokst litt lite, fra 14% over til 6% over på 2 uker. Og jeg har selv gått ned i det siste. Riktignok bare 1 kg, men har ikke økt i vekt på over 1,5 måned. Har fått svangerskapsdiabetes og regulerer det foreløpig (og satser på resten av svangerskapet) kun med kost. Har sett fint ut langtidsblodsukkeret og de aller fleste målingene er fine, bortsett fra der jeg har målt ganske tidlig etter for jeg har villet se hvordan kroppen har reagert på ting jeg kan reagere på, som eple, jordbær og vannmelon for å se om det er greit. Men jeg ser at jeg får i meg for lite mat og næring egentlig, men det var visst kun helsa og størrelsen hans de så på nå, ikke meg. Jeg eier ikke matlyst og klarer ikke finne noe særlig ting å spise om dagen. Elsker brødskive med jordbær på sommeren, det får meg til å spise mat, men det bør jeg ha minst mulig av siden blodsukkeret øker en del av det. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Men får bare holde ut de siste 6 ukene. :(

Men de målte magen hans en gang ekstra siden kurven har flatet så ut på ham. Så spent på hvordan det ser ut neste gang. De så ut til at de ikke likte det helt, men ville samtidig ikke si noe. Men ctg så fint ut, han beveger seg hver dag selv om bevegelsene har blitt annerledes, men måtte være veldig obs i tilfelle han ble roligere.

Og til slutt fikk jeg endelig svar som jeg håpte på. Hvis jeg da ikke føder nå før tidligst uke 36 og jeg klarer meg med kun kostregulering av svangerskapsdiabetes, kan jeg føde på sykehuset her og slipper Lillehammer. :)

Så bra med gode nyheter om fødested! Godt de følger dere bra opp.. ;)

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Termin 5. Juli

Å, jeg håper ikke alle "tredjemenn" er like store luringer, vil ikke ha noe av noen snuing her! :)
Bra at de følger deg opp.

Å, jeg håper ikke alle "tredjemenn" er like store luringer, vil ikke ha noe av noen snuing her! :)
Bra at de følger deg opp.
Enig med det- men de løsner vel kanskje ikke etter at hode er festet så jeg har nok ikke noen bekymring der....

Men jeg har hørt at tredje mann er en luring ja, spesielt i forhold til fødsels forløp;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Back
Topp