Det er noen her inne som bruker Klexane -er det ikke? c",)

-LeneMor-

Glad i forumet
Synes å huske at det var noen andre som sa de brukte det, men husker jo såklart ikke hvem..

Bare lurer litt på hvordan dere gjør det med stikkingen
-hvor ofte skifter dere sted å stikke på for eksempel? :)

jeg bruker Fragmin ja.. setter på meg selv hver dag. jeg setter den i låret. det skal være 3cm mellom stikkestedene. så det gjør jeg:)

Takk for svaret ;) Ja så du setter i låret hele tiden? Jeg setter i magen, men lurte på om jeg kanskje burde starte å stikke i låret innimellom også.. Det blir jo fryktelig mange stikk på samme sted :p Skal høre med jordmora når jeg skal der, men er jo interessant å høre hvordan dere gjør det :)

ja, i lårene da. men er ikke plaget med at det blir klumper med arrvev osv, så det spiller ingen rolle da.
Trur nok det er bedre du hører med en sykepleier/lege enn jordmor.

Forje svangerskap satte jeg bare i magen.
om området du stikker på er plaget er det nok lurt å bytte til mage/lår/overarm, men ellers skal ikke det ha noe å si:)

Absolutt! Jeg skal straks til jordmor, så skal såklart høre med henne da -enn så lenge stikker jeg uansett i magen :) Er så pinglete av meg jeg, at jeg tenkte ta med meg ei sprøyte jeg, så kan "vi stikke i sammen" på et nytt område :p

Nå leste jeg hva du egentlig skrev ja! ;) Men ja, heller lege/sykepleier enn jordmor altså? Tenkte egentlig at jordmora hadde like grei peiling, i og med at hun er sykepleier.. Men hun har gjerne ikke det?

tenkte ikke på hun som sykepleier:p hehe.. Joda hun vet nok:) jeg setter sprøyter ofte i min jobb som helsepersonell og får ofte oppdatering på på det, aldri hørt noe om at man må bytte sted utenom visst det blir plager av det. Grunnen jeg stikker i låret nå er fordi magen er litt seig å stikke i etter sist sv.skap:) i låret glir sprøyte rett inn:p ( hadde super sprøyteskrekk) :p smart å ta den med for å prøve med en spom kan det, det ordner seg nok:))

Jeg bruker klexane, stikker annenhvere siden jeg. Holder meg kun rundt navlen, syns det er minst vondt der! Har noen flotte blåmerker men finner hele tiden nye plasser å stikke siden merkene går bort.... Du kan jo stikke helt ut i sidene på magen men jeg har forstått at vi kun skal holde oss til magen rundt navlen og sidene....

Nurket i magen 2012 skrev:
Jeg bruker klexane, stikker annenhvere siden jeg. Holder meg kun rundt navlen, syns det er minst vondt der! Har noen flotte blåmerker men finner hele tiden nye plasser å stikke siden merkene går bort.... Du kan jo stikke helt ut i sidene på magen men jeg har forstått at vi kun skal holde oss til magen rundt navlen og sidene....

Takk for svar fra deg også :) Jeg var hos jordmor på onsdag, fikk beskjed av henne om å stikke i magen en god stund til. Når det blir vanskelig pga at den er hard, så skal jeg starte å stikke i lårene :)

Back
Topp