Det er min mage!!!

Novemberfrø❤️

Forelsket i forumet
Årh jeg blir så irritert og frustrert når folk bare tillater seg at magen min er allemannseie!!!
Jeg tar ikke så hardt på det hvis det er familie for da kan man si det på en hyggelig måte til dem men folk ellers. Første gang dette skjedde var det stemora mi, henne har jeg jo kjent siden jeg var 9-10 år. og jeg er 22 nå. Blir jo gla for at hun spørr hvordan det går men når hun da tar på magen min samtidig og spør blir jeg litt paff.... hun kunne da tatt på skulderen heller. Men henger meg ikke sånn oppi det for hun er familie.

og barn gjør meg ingenting de er veldig høfflige og de ser spørrende på deg så du får tid til å si vil du kjenne liksom men jah jeg skal komme til poenget..

Her idag så begynte naboen til mamma som jeg hater. eller hva skal jeg kalle det jeg klarer henne ikke. jeg stoler ikke på henne. (hun glemte søstera mi i barnehagen, kom 3 timer senere!!! Beklager jeg glemte henne) Jeg er fremedeles sint du glemmer ikke et barn!!!
Men uanset hun begynner å mase om vi vet hva de blir osv. åsså komme rhun bort å stryker på magen også trekker hun bort dattera si på 6-7 å ser se her og stryker igjen på magen(fbhdbvfebf,hzbgs,hcgesg) og sier her er det en baby i magen å herregud jeg trodde jeg skulle bite hode av henne!!!!

For FAEN DET ER MIN MAGEN LA DEN VÆRE!!!
Men herregud det går jo an å spørr først og magen min er ikke allemans eie. Og jeg vet ikke hva jeg skal si så jeg klarte ikke si noe prøvde bare å snu meg vekk. Jeg aner ikke hva jeg skal si til folk for det første er det ikke alle jeg vil si det til om det blir gutt eller jente. men jeg følte meg presset. og for det andre hvordan kan jeg si at jeg ikke vil de skal ta på magen uten å føle at jeg kjefter på dem?? noen som har tips? Hva skal man si. jeg ble lei meg når jeg endte opp med å si til henne at det er ei jente jeg ville ikke at hun skulle vite det :( det er vår glede. og det er en glede å dele det med folk jeg bryr meg om.

Det er min mage og mi Jente og jeg vil ikke tråkke på noens tær men folk tråkker på mine... Huff jeg blir helt på gråten her nå :(

Jeg har stor forståelse for reaksjonen din!!! Jeg hata det sterkt når folk gjorde det sist jeg gikk gravid, og bestemte meg ganske tidlig at denne gangen skal de ikke få lov. Og så får de heller bare bli fornærma! Men det blir en god stund til de vil se at jeg er gravid denne gangen også, da jeg har en 30kg for mye, heldigvis nesten. Pluss at jeg har gått ned ca 30kg nå, så er det nok ingen som ser det før jeg sier det sjøl. De trur nok sikkert at jeg ikke har gått ned noe særlig bare. ;)

Off eg føle me deg på den. E grusomt når folk bare komme bort å ska ta deg på magen. Forje gang eg va gravid sko nesten alle på jobb sjenna på magen nesten kver dag. T slutt sa eg d på ein fine måte at eg isje heilt likte at folk jekk å tok meg på magen. Di blei jo litt paffe, men di kan heller spør om di kan få skjenna før di tAr

Ja, uff, jeg likte heller ikke at andre tok på magen min. Bryter imtimsfæren min, liker ikke , bare mannen og Sarah får lov her

Hvis det skjer igjen kan du jo begynne stryke nabodama over magen tilbake!!

Tror ikke folk skjønner at de faktisk tar på en kroppsdel som det ikke er normalt at andre utenfor familie er borti bare sån uten å spørre...

Uff ,det der husker jeg at jeg hatet!! Selvfølgelig, greit med samboer, hvis mamma spurte, men "fremmede" mennesker?! Hell no!

Du blir allmennseie når du er gravid - folk kan spørre om alt, tror de har rett til å vite alt, ta på deg, kjenne etter spark, bli bestevennen din og du er så interessant rundt termin - så får du babyen din da: ja, da har de også rett til å vite absolutt alt! Ammer du? Og masse kommentarer rundt dette, ja, rundt babyen og hvordan den sover, spiser, bæsjer, rører på seg, er h*n snill Blir ikke overrasket om noen spør om hvordan det står til med høna liksom.

..Nå gleder jeg meg plutselig ikke så veldig mye lenger, haha.
Og jeg er ikke så veldig sint på folk som gjør og spør om dette, det er bare litt.. teit. :P

viss dette er noe du virkelig ikkje vil så si fra.. bare si det på en fin måte som "beklager, men liker ikkje at folk stryker på magen min" og så sier du at kjønnet er hemmelig..
eg har ikkje brydd meg så mye, men har enda ikkje vært borti fremmede folk som stryker meg på magen.. kjønnet har me ikkje holdt hemmelig med dei to første så sa det stolt ut, mens denne gangen syns eg det er kjekt å kunne si det er en overraskelse.. magen har ingen kommentert enda.. eg syns ikkje eg ser gravid ut, men syns eg ser feit ut.. hehe..

men det virktigste er jo at du sier fra og bestemmer deg for å ikkje svare på kjønnet og vise at dette er din kropp..

og som sto over her.. rundt termin får du en hau med bestevenner.. dei varer til rett etter fødsel så forsvinner dei når dei har fått sine svar :p

Er så enig med deg! Det er min mage! Jeg ble faktisk ganske paff her om dagen da jeg var på besøk hos en vennine som fikk en gutt for en mnd siden. Hun snakket HELE tiden under sitt svangerskap at hun ikke likte at andre tok henne på magen uten å spørre. Jeg kjente bare en gang på magen hennes, og det var med lov. Meen når jeg var hos henne tok hun meg bare plutselig på magen og sa "Ja her begynner det å synes". Ble faktisk forbannet. Når hun selv ikke likte det OG har snakket med meg om det og vi var enig om det samme så skjønner jeg ikke hvordan hun kunne tillate seg til å ta på min lille kul.

Ikke bare tok hun lett på magen men klemte og dyttet!

Takk Jenter så godt å få litt sympati!

Dette er ei venninne av mamma. som jeg asbolutt ikke ser for meg å fortelle det til. synes det er familie og venner av meg som har lov å spørr om kjønn og om å kjenne på magen. Men når venner av mamma bare tar seg til rette og tror de er bestevenner med meg. Hun vet for lenge siden at jeg ikke liker henne noe særlig. Så hun burde jo skjønne så pass. Man går jo ikke å maser på ukjent dattera til venninna si eller til ukjente å er det gutt eller jente og bare tar seg til rette og tar på magen.

Nei neste gang setter jeg nok folk på plass slik det passer meg! blir de sure får de bare bli det så pass respekt burde de ha.

Jeg er heller ikke særlig begeistret for å li klappet på magen av alle mulige folk. Jeg pleier å smile litt sånn halvvennlig og si at "hun sover nå" eller noe sånt og rygge langsomt unna. Burde sikkert klare å være mer direkte, men...

Har jeg ikke vært borti egentlig, tror nesten bare mannen min og jeg tok på magen sist.

Kanskje noen venninner :)

Noe jeg heller mislikte sterkt var at alle skulle se på når jeg ammet, helt innpå liksom!
Det gikk over min intimsperre!

De skjønte heldigvis hintet når jeg alltid satt meg i en stol vekk fra folk med ryggen til :)

Mae skrev:
Hvis det skjer igjen kan du jo begynne stryke nabodama over magen tilbake!!

Tror ikke folk skjønner at de faktisk tar på en kroppsdel som det ikke er normalt at andre utenfor familie er borti bare sån uten å spørre...

Hahaha jeg synes denne kommentaren fortjener en stjerne i boka. hahaha tipper folk hadde blitt bra paff om man skulle strøket dem tilbake på magen hahahahahaha.
Men jah du har rett er ikke normalt at man går å tar andre folk på magen. det er mer en skulder man tar folk på. om du bare skal gi en person noe de mistet eller du skal ha øyen kontakt med dem...

Back
Topp