Det er mandag!

lenemor

Forumet er livet
Og denne startet litt stressende; vekket halv sju av knerten, så jeg la meg inn til han for litt morgenpupp, men før han var fornøyd kom storesøster inn til oss, og det var bare klaging på at han tok for mye plass... fant ut at vi bare kunne stå opp, og på vei ut senga sier Johanna; mamma, er det der bæsj? Åja! Lillebror hadde bæsj tytende opp av bleia, og gnidd oppover ryggen, det var bare  ta han på strak arm ut på badet, lirke av bleia og slenge knerten i vasken for en skikkelig vask. Setter han på gulvet mens jeg finner klær, og der tisser han ut over alt - og jeg mener alt!  Får tørket opp, Johanna setter seg på do, så jeg finner tannbørster til barna og går i dusjen, og så hører jeg "Nei, August, du skal ikke gå der" - og joda, frøkna har gått ut av badet med døra åpen, og da er lillebror snar... greit nok, hadde det ikke vært for at trappa ned er rett utenfor badet. Så da tråkket jeg vann ut over hele gangen da, i jakten på lillebror. Vel inne på badet ser jeg at han har rukket å kaste tannbørsten sin i do før han bega seg på vandring.

Nå er søster og far reist, lillebror tusler rundt her og blir trøtt, og jeg håper på en litt stillere fortsettelse på en litt travel start

Ingen planer for dagen, annet enn å begynne å laste ut i bilen - i kveld skal nemlig lopper kjøres ned på røde-kors-huset, endelig skal jeg få tømt det ene rommet i kjelleren

Ja det var en action fylt morgen lenemor.

Her har det gått litt stillere for seg. Christian spiser frokost og venter på at pappaen skal bli ferdig å kjøre han i barnehgaen.
Jeg har begynt å jobbe. Må prøve å få unna mest mulig de første dagene.
For når torsdagen kommer er jeg redd for at tankene mine er et helt annet sted.
I dag skal vi hente bunaden til christian gleder meg til å se det ferdige resultatet.

Ønsker alle en strålende mandag

Det var litt av en start du fikk på uke Lenemor[:D]
Blir en spennende uke Silje A, om en uke er du Frue[:D]

Her i huset skjer det ingenting i dag.
Sander våkna tidlig i dag, så han ble kjørt av pappaen og fikk spise frokost i bhg.
(Hvis han spiser i det hele tatt... Sliter skikkelig med maten her i huset, han spiser minimalt med mat[&o])

Må vel få vaska litt klær etter helgens strabaser + jeg må få prøvd å gjøre meg ferdig med talen til min søster. Hun skal gifte seg på lørda, og jeg er forlover - så må jo nesten si noen ord[&:][8D][:D]
Gruer meg LITT ja, er ikke akkurat en født taler[8D]

For en start på uka Lenemor! Regner med du ble skikkelig våken i alle fall[8D][8D]
Jeg har bare sløva etter ungene og mannen dro, siste dag med den muligheten for i morgen begynner skolen igjen. Er intensivt kurs, for eksamen er allerede i slutten av september.. Og jeg går jo glipp av ei uke med undervisning, men satser på at det går bra. Er kommunalt barnevern så da er deler av det interessant i alle fall. Tenkte meg opp på skolen for å kjøpe bøker slik at jeg får lest litt på forhånd.

Og så må jeg ut å kjøpe badeshorts til mannen, den han hadde ligger visst glemt på badeland her i byen, og med tanke på hvor lenge det er siden vi var der er det ingen vits i å dra å lete etter den.. Mye som ikke har vært helt klart til ferieturen i år, håper bare ferien blir bedre enn i fjor, så skal jeg være fornøyd[:)]

Noen som vil dele middagsplanene sine? Trenger tips, for vi er litt matleie etter ferien så problemet er å komme på hva vi faktisk kan spise[8|]

Ble vekket halv sju av William i dag, så kom de tre andre barna etter .. Eldste til kjæresten begynte på skolen på Onsdag og hun gledet seg villt til å dra på skolen igjen i dag [:)] Han er også hjemme i dag, så vi har de tre andre barna hjemme i dag [:)] Barna hans skal hjem i ettermiddag da, men koselig å ha de her .. Og flott at de og mine barn får litt tid til å bli godt kjent med hverandre [:)] Vet ikke helt hva vi skal finne på i dag, men det blir nok en tur ut i hagen i allefall - det er jo flott vær [:D]

Tenk silje a - bare fem dager igjen!! Skjønner godt at konsentrasjonen kan svikte jeg, det skulle bare mangle

Nå er knerten min levert i barnehagen - og jeg har avtalt at han skal være litt lenger i dag. Har hentet han litt før to, og så hjem for mat og ut og sove, og det har blitt litt stressete for han, så i dag skal jeg hente han etter to-måltidet der oppe, og så gå tur så han får sove. På lørdag fikk vi ikke til den siste luren hans, og da var det mildt sagt slitsomt å holde han våken på kvelden til leggetid, og så våknet han først halv fem, og så igjen (og endelig) klokka halv seks. Helt tydelig at han trenger tre dupper på dagtid

Middag i dag ja... der sa du noe. Jeg tror jeg skal på Mega og handle kylling igjen jeg altså - de har fast sommerpris, 29 kroner for en hel kylling, så vi har spist det en gang hver uke nå. I dag tror jeg at jeg skal ha noe nytt til, jeg begynner å bli lei karrisaus og ris, selv om det er JOhannas favoritt for tiden. Noen som har forslag til tilbehør?

God dag!

Bertine er levert i bhg, hun ble møtt av nabojenta i døra, så det gikk veldig greit! Og når jeg gikk møtte jeg Trillemor og Malin, så denne dagen blir nok knall for jentene![:)]

Jeg har en laaang to-do liste idag også, jeg liker nemlig å krysse av for ting jeg har gjort..[8D] Vi er skikkelig effektive for tida, og det er sååå deilig! Og idag er visst energien min tilbake! JIPPI!!![:D]

Middag ja, sleng inn forslag.. Noe med poteter, for jeg måtte ta opp potetene pga tørråte..[:@]

ja, det der var en actionfylt morgen lene..

her har vi hatt en actionfylt natt.. hvor malin var våken heeele tida... det klikka nesten for meg altså.. for julie har vært våken hver natt siden torsdag... men hun sov (takk og lov) iallfall hele natt til i dag,... med unnatk av noen smokkinger og slik.. i morgen kommer m hjem.. takk og lov for det!!

nå er jentene i bhg, og jeg begynte å sy litt igjen.. hekta.. totalt hekta :P men.. nå tror jeg at jeg skal rydde opp litt, og støvsuge her.. og begynne å tenke middag selv.. malin ønsket seg fiskepinner.. men.. jeg skal prøve å finne på noe litt mer spennende kjenner jeg.. men det kan hende hun rett og slett bare skal få vilja si.. [8D]

God formiddag!

Her fortæres dagens andre måltid etter at mann og barn for lengst har kommet seg avgårde til jobb, skole og bhg. Vi var oppe rundt 7 - men jeg var oppe en snartur litt før halv 7 for å sjekke om ukas jobbing med kosthold og bevegelse hadde gitt utslag...og det hadde det[;)]

Nå skal jeg straks gjøre meg klar for jobb - gleder meg til nok en kjekk dag ilag med gode kollegaer og herlige unger. Og så er det sooool - så vi kan være mye ute[:)]

Ha en fin mandag, alle sammen[:)]

Tilbehør ja, jeg spiser jo bare hvitt kjøtt så det er ofte kylling her. Har du prøvd Cabaret sausen fra knorr lenemor? Den er veldig god til kylling, kalkun (og biff og svin sier mannen[8D] ) og like god til ris som til potet. Vi bruker den for å variere litt innimellom.
Mulig det blir grillet kylling her og, med cabaretsaus, poteter og salat[:)]

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra skolen, har vært å kjøpt pensumbøker, kjipe penger, jeg er mer glad i å bruker penger på bøker jeg VIL lese[8D] Så når lunchen er fortært nå skal jeg sette meg ned å lese..

Mandag.. og vi driver med ph-registrering![:D]
Solveig kom først i bhg i dag! Kjempefornøyd.. flagget kom ut og alt var kjempestas! Aslak hadde time på sykehuset før 8 og skulle faste! Det var ikke noe problem! Ikke var det noe problem å få sonde heller.. han protesterte men har gått greit siden. Den rompetasken han har med måleaparatet i er bare SÅ tøft!! [:D]

Må si meg imponert over at August er så utrolig effektiv![:D]

God dag.

Vært på jobb i dag, sovet hele natten. Marcus er i bhg, sambo henter han på veien hjem.

Skal te mamma og pappa og spise middag etterpå, Marcus skal klippes av naboen te mamma.

Slappe av i kveld.

Back
Topp