Det er mandag igjen!

lenemor

Forumet er livet
JEg våknet rundt halv åtte, skikkelig sylta, men uthvilt og lykkelig - begge barna mine har sovet i natt (Johanna var våken en gang rundt midnatt men sovnet igjen). Noe som er enda merkeligere - klokka er åtte og August sover ennå!

Jeg skal på jobb i kveld, så vi tar en rolig morgen her, jeg og ungene, og så leverer jeg litt seint i barnehagen. Johanna og G skal på julefest med barnehagen i kveld, mens svigers kommer hit og legger og passer August... han er litt liten for å merke at han går glipp av festen, og så blir det litt sent for han, så han får være hjemme i år

Ops, der hører jeg liv i andre etasje

God morgen lenemor, og alle andre..!
Her var det morgen kl 8, da hørte jeg Sindre lå å leste til farmor og farfar på rommet sitt.. Hehe.. Og de er jo her da, så tror de koste seg veldig! Farmor og farfar ville og levere ungene i barnehagen siden det er lucia i dag.. Sindre og Maren er ikke med, da det er skulekameratane som sår lucia da, men de går på alle avdelinger og sånn.. De er nå ikke komt hjem enda, så de er nok å kikker i barnehagen enda.. Svigermor er jo styrer i barnehagen på Svalbard, så hun syns jo det er spennende å se litt hvordan de har det her og sånn..
Jeg skal nå på jobb i ettermiddag jeg og, så blir en rolig start på dagen..
Det er jo krise i heimen da.. Sambo sin store kjærlighet (50" plasmaskjerm) blei syk i går.. [:-] Han skal ta han med til tv-doktoren da, og se om det er håp, men jeg er redd for at det er lite han kan gjøre.. Men dere får krysse fingrene for at den blir frisk! Det kan fort bli litt tung jul (økonomisk sådan) om man er nødt å kjøpe seg ny.. [8D]

Hei!!

Jeg har akkuratt kommet hjem fra Luciafeiring i bhg og Mina synes det var veldig stas. Men hun ble lei seg for at hun ikke kunne få være med i toget. Synes da alle barna kan være med på å gå i tog imellom avdelingene, men det var bare for skolestartere. Mina ble kjempe lei seg[&o] Gledet seg masse..

Men hyggelig var det jo da

God morgen!

Her var jeg oppe tidlig idag fordi det har vært foreldrekaffe med luciatog i barnehagen klokka 8 på morran.. Vi klarte å komme ti minutter for sent så alle ventet på oss da vi endelig kom.. Emil er så glad i senga si om morran så han ville helst ikke opp idag, typisk da det er noe spesielt.. Men men, de hadde ikke starta enda da så vi fikk med oss alt. Kjempekoselig!

Så nå skal jeg brodere litt med symaskinen min tenkte jeg, er ikke så mye annet jeg klarer for tiden med bekkenløsning og haglende kynnere[&:]

Huff, fikk litt vondt av Mina[&o] Fullt forståelig at hun syns det er leit å ikke få være med - men neste år blir hun nok med[:)]

Her ble det lite lucia-feiring - Amalie er hjemme. Hun ble syk på torsdag, og er vel egentlig frisk idag - men hun hoster en del enda, så vi valgte å holde henne hjemme. Mannen kommer hjem før jeg drar på jobb, han var visst ikke helt i form selv, så da kunne han like godt komme hjem. Men for å si det slik - det merkes at jenta er ganske så frisk og ønsker å aktiviseres - for her har allerede perlebrettene vært framme og nå sitter hun og tegner litt.

Om et par timer drar jeg på jobb og så håper jeg at julekortene har kommet i posten til jeg kommer hjem - så jeg kan få sendt de ut!

Ha en finfin dag, alle sammen![:)]

God Morgen [:)]

Da har jeg levert barna i barnehagen, vært på posten osv. Leah synes det var sååå stas med Lucia, og hadde hundre og ørten spørsmål om dette her [:D] William brydde seg fælt lite, og han skulle i hvertfall IKKE ha kjole [8D] Vet ikke helt hva jeg skal bedrive dagen med, burde kanskje bake litt mer .. men bake er noe av det kjedeligste jeg vet (får sånne MÅ bake en sjeldent gang, men fysj, hater det) men må jo ha julekaker også da [8D][;)]

Her er det ikke luciafeiring i bhg før i ettermiddag, men alle ungene får gå. Syns det er litt dumt at man hele tiden skal gjøre stas "bare" på de som er i skoleklubben, heldigvis er bhg vår flink til å finne på andre ting med dem slik at feiringer som i dager for alle. Snuppa hadde også blitt lei seg om hun ikke fikk gå. Her går de ei lita rute ute, stopper og synger noen sanger for fremmøtte foreldre osv og så går vi stuevis etterpå for å spise lussekatter og drikke kaffe[:D] I år blir mamma og svigers med i tillegg, sikkert greit det for vi er jo spredt på to avdelinger.. Eneste gangene jeg føler det er et minus er ved anledninger som dette, at jeg liksom må velge hvor jeg vil være, men det går nå på et vis, ingen som protesterer om jeg tar den ene ungen med på den andre avdelingen uansett..

Ellers er det bare loff/brødbaking som gjenstår av julebakst her i huset, og etter det skal kjøkkenet shines!
Det går sakte men sikkert fremover her i huset, men nå har jeg fått noen fikse ideer om å male spisebordet, så vi får se hvor mye jeg rekker[8D]

Vi har også vært på luciafeiring i bhg. og her får alle barna gå[:)], kjempekoslig[:)]. Ellers har jeg fått vasket og støvsugd litt i dag, å så har jeg vært å kjøpt meg noen julestjerner (planter). Nå ligger mini å sover, så nå skal jeg snart starte på middagen[:)].

Luciafeiring og lussekatter i barnehagen her også i dag. Alle unge fikk være med så det var stor stas[:)]
Men først var Jeg og Jeppe på 2,5 års kontroll på helsestasjonen. Han er nå 88 cm og 12 kg, så ikke blandt
de største guttene akkurat[8D] Fikk legen til å se ekstra på beina hans fordi jeg synest han er så plattfot og det
viste seg å stemme.. Men det kan fortsatt endre seg til han blir eldre og viss ikke er det jo bare å bruke en såle
med ekstra oppbygging i skoen når han blir eldre! Ellers var alt tipp topp! HS var imponert over språket hans og at
han allerede har vært tørr i flere måneder. Skal vel ikke stikke under en stol at det er gøy å få skryt av barna sine[8D][:D]

Nå sitter jeg og leser som en helt til siste eksamenen som er på onsdag.. Vanskelig stoff og MYE vi skal kunne[8|] Gruer meg i hjel, men skal bli godt å få det overstått hvertfall! Ungene er hos pappaen så jeg får konsentrert meg skikkelig om lesingen nå de siste dagene.. Gleder meg til julefeire på onsdag

Back
Topp