Det er lørdag, venner!

lenemor

Forumet er livet
Dagen er et par timer gammel her i huset allerede, men August godtok å ligge en stund på puppen, så jeg duppet faktisk av et par minutter dann og vann... så sto vi ikke opp før halv åtte. Johanna har også stått opp med oss, og barna har fått seg frokost mens jeg har fått meg en kaffekopp.

Er litt irritert, for jeg fikk telefon fra jobb i går om turnusen vår - kollegaene mine som har 100% stilling vil gjerne ha medleverturnus, men jeg som ikke har full stilling må da gå vakter slik som i dag, men nå var forslaget at vi hadde lange helgevakter, fra 8-22. Greit nok det, men jeg synes ikke det er greit når det er både lørdag og søndag, hver tredje helg. Jeg synes det blir alt for mye helgejobbing, og det betyr jo også at hver tredje helg vil jeg ikke se ungene i det hele tatt, unntatt kanskje littegrann før jobb på morgenene... helgene er jo den tiden vi har å være sammen alle fire. Ringte tilbake til jobb og sa at jeg ikke ønsker denne løsningen, og følte da at tillitsvalgt prøvde å overtale meg til å gå med på det, og han spilte også på samvittigheten min... det er vel det som irriterer meg mest. Jeg vet at jeg er alt for snill, jeg sier ja til alt, og jeg sa ja til dette også, før jeg fikk tenkt meg om i to minutter, da sa jeg fra at jeg ikke vil... spent på hva som blir strategien fremover nå - snu lene til å bli enige med oss?

Nok syt, men det har holdt meg våken i natt, og når jeg har sovet så har jeg drømt om turnus og jobb... I dag skal vi vel ut og se hva som skjer på tomta, så får vi se hva mer vi finner på - August har feber, men løper rundt som en oioi..

God formiddag. Eller for Trym og meg så blir det morgen [8D] Sto opp litt over ni.

Sliter med formen om dagen, kvalmen går opp og ned, samme med trettheten. Men etter at jeg ble gravid så har jeg rukket å være forkjølet og hatt omgangsyken allerede. Det i løpet av 2 uker [&o], og magen er enda ikke god. Jeg er jo ikke vandt med å være syk, kanskje 1-2 ganger i året. [&:][:D]

Trym sitter i sofaen og spiser yoghurt og ser på disney xd. Og gubben sitter på skype med ei venninne [:)]

Må vel få laget litt frokost snart.

Hmm.. Holder været seg greit, så burde vi komme oss ut en tur i dag [:)]

Lenemor: Håper det fikser seg med jobben din. Er ikke greit når det blir sånn
[>:]

Lenemor: Skjønner deg godt jeg, for 8-22 var veldig lange vakter og lite tid med familien. Når det var var 8-22 både lørdag og søndag, så er jeg enig at hver tredje helg er ofte. Burde kanskje heller vært 1 gang i måneden. Håper det ordner seg[:)] Klem

Jeg stod opp i 10 tiden, da jeg har barnefri. Ganske deilig[:D]

Var på kino med en venninne igår, så ble litt sent. Kjempe koselig!!

Ikveld kommer 2 venninner på mat, så det blir koselig det også[;)]

Ikke gi etter Lene!! Husk at man jobber for å leve! Man lever ikke for å jobbe! Privatlivet og familien har større betydning enn jobben! Blir spennende fremover da!

Merker at det har vert mye jobb-tenking de siste ukene. Så det kverner og går om nettene og.. Ting og tang som man tar med seg hjem.. joda ikke så lurt! men ikke så lett å stenge ute heller! Da er det greit at mannen tok med seg ungene ned i morges og lot meg ligge. Er så takknemlig for det!

Nå har vi ordnet litt finklær til Aslak! Han skal til fotografen på mandag.

Solveig er ute med nabojenta, jeg har satt på maskin med klær og sortert, Ryddet badet. Mannen er ute i garasjen.. aner ikke hva han driver med men han koser seg vertfall! [:D] Aslak ligger i vogna og sover. Vi har måttet kutte ned på søvnen hans om dagen. Rart i grunnen.. at vi er kommet dit at man kutter ned på søvnen! Tidligere har vi vert takknemlige for den søvnen han har hatt. Men nå er det slik at leggingen tar 1.5 time! SÅÅÅÅÅ da korter vi ned på dagsøvnen! [:D]

Senere skal vi spise grøt!

Flatula - håper formen tar seg opp - svangerskapet blir langt om man skal være dårlig hele tiden.... ellers er det vel tida for sykdom nå - her går det både en omgangssyke og en kraftig forkjølelse på rundgang

Actrine - håper det hjelper å korte ned på dagsøvnen hans... og ja, om jeg hadde sagt for noen måneder siden at dere ville ha det problemet så hadde du vel ikke trodd meg [:D]. Jeg går og lurer på når lillebror skal sove lenger enn til seks om morgenen jeg... det hadde vært sååå deilig å få sove til sju!

Johanna og jeg har vært på lang trilletur med lillebror - ute og gikk i en time, fikk sol og masse frisk luft. Har spist lunsj, og snakket med pappa som er ute på tomta - der skjer det saker!

Har også fått telefon fra jobb i dag - det blir møte på mandag om fremtidig turnus, og ja, jeg kommer til å stå på mitt nå - jeg har vært veldig for langvakter, men ikke tenkt at det skal medføre fordobling av helgejobbinga mi, det går jeg rett og slett ikke med på. Håper bare de andre som jobber reduserte stillinger er enige, for det er ikke noe gøy å være alene mot resten... særlig når noen er sååå entusiastiske til medleverturnus!

Blæh, nå skal jeg ikke tenke mer på jobb før mandag, det suger energi ut av meg... skal heller tenke på middag. Har bladd i litt kokebøker, og lurer på hvordan jeg ender opp med bøker jeg ikke har lyst å lage noenting fra... men så fant jeg en som jeg knapt nok har brukt, hvor det var noen spennende oppskrifter - så kanskje det blir indisk lam her i dag

Her er det godterispising som står på programmet, sammen med barnetv... så det er lørdag i heimen [:D][8D][:)]
Ellers har vi bare sløva i hele dag, tror hele familien trengte det [;)] Så planen er å sløve resten av kvelden også [:)]

Lenemor: Men når du får en sånn helg, må du jo få mindre vakter i uka, er jo doble vakter? Skjønner hver 3 helg er slitsomt ja, jobber annahver helg jeg, fredagen i tillegg, og jeg synes det er helt pyton[&:] (liker jobben, men får nesten aldri finne på noe med familien, og jeg føler vi "kaster" bort helga nå som i dag, da vi har bare sløva rundt) Må jo pørve å finne en løsning som er kjekk for både deg og dem da, men er egentlig for medleverturnus selv da, men den lar seg ikke kombinere med små barn da synes jeg da [:)]

ORIGINAL: lenemor

Flatula - håper formen tar seg opp - svangerskapet blir langt om man skal være dårlig hele tiden.... ellers er det vel tida for sykdom nå - her går det både en omgangssyke og en kraftig forkjølelse på rundgang

Actrine - håper det hjelper å korte ned på dagsøvnen hans... og ja, om jeg hadde sagt for noen måneder siden at dere ville ha det problemet så hadde du vel ikke trodd meg [:D]. Jeg går og lurer på når lillebror skal sove lenger enn til seks om morgenen jeg... det hadde vært sååå deilig å få sove til sju!

Johanna og jeg har vært på lang trilletur med lillebror - ute og gikk i en time, fikk sol og masse frisk luft. Har spist lunsj, og snakket med pappa som er ute på tomta - der skjer det saker!

Har også fått telefon fra jobb i dag - det blir møte på mandag om fremtidig turnus, og ja, jeg kommer til å stå på mitt nå - jeg har vært veldig for langvakter, men ikke tenkt at det skal medføre fordobling av helgejobbinga mi, det går jeg rett og slett ikke med på. Håper bare de andre som jobber reduserte stillinger er enige, for det er ikke noe gøy å være alene mot resten... særlig når noen er sååå entusiastiske til medleverturnus!

Blæh, nå skal jeg ikke tenke mer på jobb før mandag, det suger energi ut av meg... skal heller tenke på middag. Har bladd i litt kokebøker, og lurer på hvordan jeg ender opp med bøker jeg ikke har lyst å lage noenting fra... men så fant jeg en som jeg knapt nok har brukt, hvor det var noen spennende oppskrifter - så kanskje det blir indisk lam her i dag

neeei hadde nok ledd av deg da![8D]

ORIGINAL: Monsoon

Her er det godterispising som står på programmet, sammen med barnetv... så det er lørdag i heimen [:D][8D][:)]
Ellers har vi bare sløva i hele dag, tror hele familien trengte det [;)] Så planen er å sløve resten av kvelden også [:)]

Lenemor: Men når du får en sånn helg, må du jo få mindre vakter i uka, er jo doble vakter? Skjønner hver 3 helg er slitsomt ja, jobber annahver helg jeg, fredagen i tillegg, og jeg synes det er helt pyton[&:] (liker jobben, men får nesten aldri finne på noe med familien, og jeg føler vi "kaster" bort helga nå som i dag, da vi har bare sløva rundt) Må jo pørve å finne en løsning som er kjekk for både deg og dem da, men er egentlig for medleverturnus selv da, men den lar seg ikke kombinere med små barn da synes jeg da [:)]

joda, jeg er klar over at jeg får færre vakter i uka da - det var tilltsvalgtes argument i går, men det driter jeg ærlig talt i - hva skal jeg med fri en tirsdag formiddag når jeg ikke får sett ungene mine i det hele tatt en hel helg? Dessuten er det det at mannen min jobber 8-16 hver dag, om jeg har kveldsvakt har han et par timer å ta seg av ungene alene på kvelden, skal jeg jobbe absolutt hele dagen og kvelden lørdag og søndag blir det et ganske stort press på han som må ta alt - det er slitsomt å ta seg av to barn helt alene (ja, jeg vet at mange gjør det, men vi ER to personer som ønsker å gjøre dette sammen). Helgene brukes jo også på tomta nå, det er ikke så lett med to små barn å passe på

ORIGINAL: lenemor

ORIGINAL: Monsoon

joda, jeg er klar over at jeg får færre vakter i uka da - det var tilltsvalgtes argument i går, men det driter jeg ærlig talt i - hva skal jeg med fri en tirsdag formiddag når jeg ikke får sett ungene mine i det hele tatt en hel helg? Dessuten er det det at mannen min jobber 8-16 hver dag, om jeg har kveldsvakt har han et par timer å ta seg av ungene alene på kvelden, skal jeg jobbe absolutt hele dagen og kvelden lørdag og søndag blir det et ganske stort press på han som må ta alt - det er slitsomt å ta seg av to barn helt alene (ja, jeg vet at mange gjør det, men vi ER to personer som ønsker å gjøre dette sammen). Helgene brukes jo også på tomta nå, det er ikke så lett med to små barn å passe på

Enig med deg jeg altså, synes også helgejobbing er trasig, når det er eneste tid alle kan være sammen på [:)] De kan vel ikke presse deg inn i en ny turnus enn den du ble forespeilet når du tok jobben? Håper det ordner seg iallefall, du får bare stå på ditt og argumetere så godt du kan. Bra du har bestemt deg da, da er det lettere å holde på sitt, enn om en er litt usikker. Lykke til iallefall[:)]

Back
Topp