Det er lørdag, damer!!

lenemor

Forumet er livet
Jeg la meg tidlig i går, og det er greit, for Johanna har vært litt våken i natt - en gang for å gå på do, og så tisset hun før hun fikk satt seg opp på setet, og så har hun hostet mye - nok en forkjølelse på gang, om ike det bare er luftveiene som reagerer på værskiftet da - her har vi jo gått fra sommer til skikkelig høstvær

Dagen startet allikevel ikke før ti på halv sju, da var det frøkna mi som kom tuslende inn til meg. Vi lå og kosa litt før lillebror våkna - deilig. Fikk dusjet oss - med mye skriking og leven (Johanna griner altså for ALT for tiden, jeg holder på å få fnatt - i dag sto hun og hyla fordi hun fikk vann på foten når hun skulle kjenne på vannet i dusjen [8D]). Mens vi føhnet oss drev August og krabbet rundt, og jeg holdt øye med han for å se at han ikke nærmet seg trappa... helt til jeg så bort i to sekunder.. krasj, bang, hyl! [:o] Stakkars lille gutten hadde satt utfor, og lå og sprellet på avsatsen (heldigvis bare fem trinn ned dit - trappa er lang resten av veien ned). Har fått seg en blå stripe på kinnet og en liten kul på øyenbrynet, ellers ser han fin ut

Nå har han sovnet i vogna, og JOhanna og jeg har spist frokost. Lurer på når svigers har tenkt å hente johanna jeg - vanskelig å planlegge dagen når jeg ikke aner når de dukker opp

Jeg la meg også tidelig igår, for jeg var såååå sliten og trøtt. Tror klokka var litt over 21 og jeg sovnet med en gang[;)] Mina gråt i halv4 tiden, men fant roen selv. Så kom hun inn til meg litt over 0700. Himmelsk faktisk[8D] Kan ikke huske sist hun sov til 0700[:-]

Her er det også skikkelig høstvær[&:] Igår regnet det hele går og det er såå kjedelig. Idag blåser det veldig, men det ser litt utryggt ut.
Det er Haldendagene idag og står på nett at det er aktiviteter for små og store, men hva står det ikke. Jeg har søkt endel og finner det ingenting. Kunne tenkt meg å vist det før vi evt tar tur ned, men vi får se hva vi gjør.
Mamma kommer en tur etterpå og blir til i morgen. Det er siste gang mamma besøker oss her i Halden og det er litt rart å tenke på, men samtidig GODT[;)] Jeg er rimelig lei Halden for tiden hihi..

Må rydde litt og pakke ut fra noen dager i Oslo og diverse, for igår orket jeg ingenting.

Lenemor: Mina reagerer også når været slår om sånn. Jeg har begynt å gi henne litt ventoline om det er regnvær, for det slår inn på hosten.

Stakkars August [&o]
Men det er jo godt han ikke forsvant ned hele trappa da iallefall [;)]

Her starta dagen ikke før halv 8, men jeg fikk sove litt til, for Linnea satt seg
for å se barneTV. Så kom ho inn og koste inne hos meg fra halv 9 til halv 10! LUXUS [:D]

Og så bar det rett i badebalja for ho sin del, for vi skal i bursdag klokka 12 idag.
Og da er den bare en bursdag igjen, så er denne uka også over [&:]

Full fres neste uke også, men heldigvis ikke så lenge til ferie [;)]

Kos dere masse i helga mine venner [:D]

Aaah, der var Johanna ute av huset. Høres grymt ut, men hun er så sutrete om dagen at jeg holder på å tilte - i tillegg har hun tissa på seg tre ganger på under ett døgn nå, jeg blir gal!  Da har jeg bare lille mr sutrekopp igjen - trøtt og sliten, men lys våken så fort jeg putter han i vogna. Tror vi tar oss en tur i butikkene så det er unnagjort, og så får jeg ta en tusletur med han igjen når vi kommer hjem

ORIGINAL: lenemor

Aaah, der var Johanna ute av huset. Høres grymt ut, men hun er så sutrete om dagen at jeg holder på å tilte - i tillegg har hun tissa på seg tre ganger på under ett døgn nå, jeg blir gal!  Da har jeg bare lille mr sutrekopp igjen - trøtt og sliten, men lys våken så fort jeg putter han i vogna. Tror vi tar oss en tur i butikkene så det er unnagjort, og så får jeg ta en tusletur med han igjen når vi kommer hjem

Du er neimen ikke alene om å ha en sutrete 3 åring i hus assa. Holder på å tilte jeg også til tider. Nesten så hun er gratis til tider asaa[8D] Her er det HYL for hver lille ting og det er slitsomt. Til og med spes ped i bhg så her om dagen at hun trodde Mina hadde en tiger inni seg idag[8D], for hun var sånn med henne også. I følge Mina fikk hun ikke lov til å ta seg kaffe, for hun skulle ut med en GANG[8D]

ja, er de ikke sjarmerende? Gråt og skrik for hver minste ting altså!

Nå har August fått seg en dupp, og så bestemte vi oss for å dra ut til svigers. De sa nemlig at vi kunne komme ut en tur og besøke dem vi også, og ta med Johanna hjem igjen - og hvis vi ikke gjorde det skulle de kjøre henne hjem til barne-tv... gjett hvem som kom til tomt hus da? [8|] Prøvde å ringe både svigermor og svigerfar på mobil, og ingen av dem svarte - så da var det bare for meg og August å reise hjem igjen da [>:]

Nå er de vel ikke langt unna tenker jeg - men jeg aner jo ikke om Johanna har spist eller ikke - litt vanskelig når de ike sier noenting. de skal ha henne i morgen også, og da skal jeg sørge for å avklare alt på forhånd altså, jeg blir sprø av å ikke kunne planlegge noe jeg

Ellers har jeg faktisk kost meg i ettermiddag - den timen August sov satt jeg bare på sofaen og slappet av og koste meg - jeg får jo gjort litt i huset når han er våken, så lenge han er i godt humør. Må selvsagt ikke slippe han av syne lenge av gangen, han lugger katta, drar ut kontakter, spiser kattemat og klatrer i bokhyllene, i tillegg til at han har lagt sin elsk på to sånne høye gulvlysestaker som er litt for lette å velte

Jah.. Jeg har vært på jobb jeg da.. 07.15 starta jeg.. Trøttitrynet.no! Herrefred.. Og i tillegg var det one of those weekends.. To stk som ringte seg sjuke, og da mangla det plutselig flere folk hele helga.. [:'(] Det er så kjedelig.. Men fikk nå ordna det til slutt.. [:D] I tillegg var det mye med dårlige pasienter og venting på lege og sånn.. Da går tida seeeeeint.. Føler jeg har vært på jobb i mange fler timer enn det jeg har..
Men så gikk vi på peppes med naboene, og spanderte middag på dem siden han har vært så snill å hjelpe med terassen, og venninna mi da som var så snill å låne han bort.. [:D] Det var kjempekoselig! Det er de vi skal reise på ferie med om to uker.. [:)]

Jeg har da skeia ut i dag og.. Blei både pizza og My oreo dream på peppes.. [8|][:D] Men men.. Må gjøre det av og til.. Bare å synd at jeg skal ha en planlagt utskeielse om en uke når jeg skal på revy med jobben.. Hehe.. Blir mye av det i sommer tror jeg..

Ellers i kveld skal vi se film.. Sherlock Holmes.. Blir koselig det.. Få Sindre og til sengs nå så blir det rolig kveld.. Men han har litt igjen på Pelle Politibil-filmen så han får få se den ferdig.. [8D]

Her har stillheten endelig senket seg!
Mannen er bortreist i helga og vanligvis koser vi oss masse når han er borte, men denne helga har vært en prøvelse fra det minuttet han dro[&o] hylete, vanskelig, trassete treåring?! jupp, har et stykk av det jeg og, selv om det føles som 10 innimellom.
Det værste var allikevel da vi skulle ut etter middagen, snuppa skulle ha med dukkevogna og har i det siste fått lov til å gå ut på gårdsplassen alene, så hun skulle gå i forveien mens jeg skifta på lillemor. Vel, vi kommer ut etter ca 3 minutter og der var det ingen jente å se[:@] Etter å ha leita og ropt på henne en stund ringte jeg til svigerbroren min, de bor et lite stykke borti gata, uten gjennomgangstrafikk eller noe (men alt for langt unna til at hun kan gå dit alene) de har ei jente som er 2 som hun leker en del sammen med... Vel, joda hun var der hun!! han skulle akkurat til å ringe å "etterlyse" meg for snuppa hadde sagt at mamma var på vei hun, måtte bare skifte på HS først[:@] NOT! det var aldri avtalt at vi skulle gå den veien engang. Heldigvis er det såpass langt dit at jeg hadde fått kjølt meg ned før jeg kom frem. grrr.

Passer dårlig med at det har vært lite søvn de to siste ukene, så nå håper jeg på ei rolig uke fremover så jeg får hentet meg inn litt!

Så ekkelt med lillebror da lenemor[&o] min store skrekk er at HS skal falle ned trappa her. Hvordan er han i forhold til Johanna (som baby altså) roligere eller mer "oppfinnsom"?

lillebror er kjappere og mer oppfinnsom ja.. hun var (i alle fall slik vi husker det) ganske fornøyd med å sitte med leker eller bøker og kikke hun, mens han skal ut og utforske alt - fra han kunne bevege seg selv har han oppsøkt ting å tygge på, dra i og klatre i.

Her er begge barna i seng - og det er ikke rart de er i litt dårlig humør, lillebror har nemlig fått en tann til i dag (vel, det er endelig hull på tannkjøttet i alle fall), mens storesøster har feber. Han var fornøyd med å legge seg, mens hun som i tillegg har stygg hoste har fått både ibux og hostesaft, i tillegg til astmamedisin. Får håpe de våkner i bedre form og humør i morgen.

Selv skal jeg benke meg med iskrem, kaffe og brownies, og kanskje jeg må finne frem en film, for lørdagskveldene er ganske tragiske på tv. Blir ikke sent uansett da, jeg er sliten selv jeg

Så ekkelt med storesøster hos dere Mibah, skjønner godt at du ble sint. Her har vi ikke opplevd at Johanna har forlatt hagen ennå, men vi må vel regne med at det kommer til å skje?

Almyrida - håper ikke resten av helgen blir like slitsom - pyton når folk ringer inn syke sånn, men man må jo være hjemme når man er syk også

Helt klart..! Folk kan ikke noe for at de blir syke.. Men det er like fortvila på helg å måtte ringe til folk man ikke har.. Og jeg har snakka med begge som var syke og er glad for at de er hjemme og tar det med ro..! Men det var ei som heldigvis redda helga for meg da.. Og ho kjøpte jeg en sjokolade til og sneik meg opp etter jobb å la den i hylla hennes.. [:D]

lillebror er kjappere og mer oppfinnsom ja.. hun var (i alle fall slik vi husker det) ganske fornøyd med å sitte med leker eller bøker og kikke hun, mens han skal ut og utforske alt - fra han kunne bevege seg selv har han oppsøkt ting å tygge på, dra i og klatre i.

Her er begge barna i seng - og det er ikke rart de er i litt dårlig humør, lillebror har nemlig fått en tann til i dag (vel, det er endelig hull på tannkjøttet i alle fall), mens storesøster har feber. Han var fornøyd med å legge seg, mens hun som i tillegg har stygg hoste har fått både ibux og hostesaft, i tillegg til astmamedisin. Får håpe de våkner i bedre form og humør i morgen.

virker som det er ganske typisk hos nr 2, vi hadde jo og en rolig tilværelse helt til HS kom i hus[8D]

Kan de forresten få ibux når de har astma? vet mamma ikke kan ta det og har sagt til meg at jeg bør unngå det til ungene, jeg har selvfølgelig ikke tenkt tanken på å spørre en lege om det da[8|]

Og så lurer jeg på, hvordan vet jeg om stoffskiftet mitt er lavt eller høyt? Har fått verdiene tilsendt i posten, men står jo ikke hva de betyr[8|] (skal til legen på mandag med HS så tenkte å spørre da, men jeg vil jo vite det nå!)

Stoffskiftet ditt; hva står det at verdien på TSH er?

Det med astma og Ibux har jeg forresten aldri hørt? G tar også Ibux, og han har astma. Må høre med legen neste gang jeg snakker med han jeg da

Stoffskiftet ditt; hva står det at verdien på TSH er?

TSH 4,51 så den er jo bare såvidt over normalen, men så står det Fritt thyroxin 11,4 og det er litt lavt igjen... Har en verdi til men den er normal...

Det med astma og Ibux har jeg forresten aldri hørt? G tar også Ibux, og han har astma. Må høre med legen neste gang jeg snakker med han jeg da

jeg vet ikke altså, kan jo være noe annet som gjør at mamma ikke tåler den, men hun har fått den beskjeden av sin lege. Har aldri måttet ta stilling til det, vi har paracett til ungene så da har de bare fått det ved behov. Enda en ting jeg må huske å spørre om på mandag...

om den er litt over normalen så kanskje legen din sier du har fint stoffskifte, men det er i alle fall slik at ved forhøyede tsh-verdier så har man lavt stoffskifte... da jeg ble diagnostisert første gang var min tsh på 99 - legen sa at det var ekstremt høyt

ORIGINAL: Mibah

jeg vet ikke altså, kan jo være noe annet som gjør at mamma ikke tåler den, men hun har fått den beskjeden av sin lege. Har aldri måttet ta stilling til det, vi har paracett til ungene så da har de bare fått det ved behov. Enda en ting jeg må huske å spørre om på mandag...

googlet det, og det står at man KAN få astmaanfall ved bruk av ibux - her har vi ikke opplevd noe slikt, så da går det nok bra, men det er fint at du gjorde meg obs på det - så kan vi bytte til paracet når vi handler neste gang

om den er litt over normalen så kanskje legen din sier du har fint stoffskifte, men det er i alle fall slik at ved forhøyede tsh-verdier så har man lavt stoffskifte... da jeg ble diagnostisert første gang var min tsh på 99 - legen sa at det var ekstremt høyt

ja, ok, men da stemmer det i forhold til hva jeg har funnet ut om den andre verdien der. (at når den er for lav så tyder det på lavt stoffskifte) Er bare rutinesjekk som gjorde at det i det hele tatt ble sjekket, men etter å ha lest om det (lavt/høyt stoffskifte) så har jeg jo alle symptomene på at det kan være lavt[8D]

da må du presisere det for legen din - mange leger ser bare på tsh, men om man har symptomer så bør man få behandling synes jeg. For meg har livet blitt et helt annet, men det skulle bare mangle, jeg var rimelig dårlig på slutten

da må du presisere det for legen din - mange leger ser bare på tsh, men om man har symptomer så bør man få behandling synes jeg. For meg har livet blitt et helt annet, men det skulle bare mangle, jeg var rimelig dårlig på slutten

han skal få hele "rapporten" (var med på sånn oppfølgingsundersøkelse i danmark før jul der det ble tatt MANGE prøver, gratis reise og helsesjekk, så jeg var snart med å takke ja[8D][:D])

Får ta meg en prat med han om stoffskiftet ja, jeg tenkte at dårlig energi osv kom av noe annet (uten at jeg vet hva da) så han kan i alle fall sjekke det en gang til[:)]

Takk for svar![:)]

Back
Topp