Det er jo tross alt ikke en sykdom

TulleHøna

Forumet er livet
Er det fler som kjenner de er lei av den setningen????
jeg var hos legen i dag, og i det jeg skulle dra, fikk jeg den i trynet. Det er jo tross alt ikke en sykdom.
Generellt sett er jeg veldig fornøyd med legen min! han hører på meg og tar hensyn. jeg fikk jo lenger sykemelding. men trengte han å hive inn den??
NEI, det er ikke en sykdom. Greit det.

Men omgangsyken er en sykdom, Utmattelsessyndrom er en sykdom, Hormonforstyrrelser er en sykdom. S^å når man føler man har hatt alt det i.. tja... 6 uker.... da føler man seg hvertfal ikke FRISK og rask!! gaaaad!!!
dagens utblåsning

over og ut

DEN er jeg lei og! Hvorfor skal man være helt når man går gravid og ikke føler seg bra? Jeg blir så sint når folk sier det til meg...

Stimy skrev:
DEN er jeg lei og! Hvorfor skal man være helt når man går gravid og ikke føler seg bra? Jeg blir så sint når folk sier det til meg...

ja det er liksom helt normalt, så da skal i bare presse kroppen litt ekstra!!!
også sier de... kvinne rhar fdt barn i tusener av år...
vel... det er faktisk en ganske liten brøkdel av de årene som kvinner faktisk har vært i jobb!

Og uansett hvor glad man måtte være for å være gravid, så klarer man ikke å glede seg over morgenkvalmen, 4 timers middagshviler, å være konstant sliten, sulten, springe på do hvert femte minutt osv...

Å få barn er nok det største man kan oppleve, men det betyr ikke at graviditeten er en dans på roser ;-)

Nei, graviditet er ingen sykdom, men jeg blir syk av å være gravid ;)

Neida det er ikke det..
Man bare har alle symptomene på alle sykdommene på en gang, pluss at kroppen jobber for to... Neida, syke er vi ikke!! BARE gravide!! (og hormonelle...)

Skjønner deg veldig godt.. det er nesten ikke noe som provoserer meg mer enn det der.. Vi VET jo det, trenger jo ikke si det... Vi er jo fullstendig klare over at vi BARE er gravide!! Sukk.. som forøvrig kan være MYE verre enn å være syke... Blæh!!!! 

Nei, det er ikke en sykdom, men man kan jo få mange plager når man er gravid.... Kroppen sier i fra når en trenger å ta det med ro, og mange leger burde bli flinkere til å lytte til gravide.

Husk at dere faktisk lager et menneske!

helt enig... det er en teit å oppbrukt settning!
Føler at jeg må unnskylde meg når det er noe på jobb, er jo jeg som er gravid..
har vært heldig , kommet unna de værste symptomene. Kunn vært og er fortsatt veeeldig trøtt døgne rundt!  kvalme og liten matlyst i tilegg. Full jobb mandag-lørdag kunn fri søndag.. nesten så man ønsker seg syk for å hvile å slippe unna di "å er det fordi du er gravid?" når du må sette deg ned å du gjesper uavbrutt å går på do hele tiden.. Blæh!
Godt å få ut litt frustrasjon ;) Er foresten også full av hormoner! ;)

Så enig så enig!
Jeg skal heller ikke klage på den hyggelige mannlige vikar fastlegen min, men han er faktisk en mann og han har null peiling på hvordan det føles i kroppen!
Da jeg sa at dette svangerskapet var total motsatt av forrige, og at jeg følte at jeg hadde null energi, trøtt hele tiden og kvalm døgnet rundt, klarer så vidt å spise noe, så svarte han bare "jaja, sånn er det - men har du ingen andre plager?".  Var sekundet før hormonmonsteret slapp seg løs og brølte til han: HOLDER DET IKKE MED DISSE PLAGENE :P  
Hehe

Med fare for å pisse på meg hele gjengen her: Jeg er helt enig.

Når det er sagt: har man plager skal de taes på alvor. Men jeg jobber med mennesker som blir hundre prosent sykemeldt nesten med en gang unnfangelsen skjer, for de er så dårlige. Uten at de er så dårlige, altså. De er bare gravide. Og da tenker jeg 1) dårlig arbeidsmoral, 2) kjipa jukselege og 3) panneklask. For de er bare gravide, de har ingen sykdom. Og hvis man er sykemeldt fordi man er så dårlig, da trenger man ikke poste på Facebook at man har vært på shopping, på kafe og på venninnebesøk. Da holder man seg hjemme og blir bedre sånn at man kan gå på jobb. Tenker jeg. Skyt meg gjerne, jeg liker litt gode diskusjoner.

Veldig enig med deg, Guldehinn!

Men er bare så dumt at noen tror at det gjelder alle gravide.

Guldehinn skrev:
Med fare for å pisse på meg hele gjengen her: Jeg er helt enig.

Når det er sagt: har man plager skal de taes på alvor. Men jeg jobber med mennesker som blir hundre prosent sykemeldt nesten med en gang unnfangelsen skjer, for de er så dårlige. Uten at de er så dårlige, altså. De er bare gravide. Og da tenker jeg 1) dårlig arbeidsmoral, 2) kjipa jukselege og 3) panneklask. For de er bare gravide, de har ingen sykdom. Og hvis man er sykemeldt fordi man er så dårlig, da trenger man ikke poste på Facebook at man har vært på shopping, på kafe og på venninnebesøk. Da holder man seg hjemme og blir bedre sånn at man kan gå på jobb. Tenker jeg. Skyt meg gjerne, jeg liker litt gode diskusjoner.

Det er sant.
Noen er rett og slett late og dikter sikkert opp en del symptomer.

Selv slet jeg med intense bekkensmerter, og når dama på nav sa graviditet ikke var en sykdom så jeg rødt...
Jeg prøvde å jobbe 4t om dagen to dager i uka... Det resulterte i at jeg lå rett ut på sofaen med smerter resten av dagen, og ute av stand til å ta meg av de to andre små jeg hadde.
Såh... nei det er ingen sykdom, men noen blir faktisk dårlige og syke av å vre gravide.

Skjønner godt de som er virkelig dårlige når de er gravide. Ofte kan man ikke se det heller.

Back
Topp