Finnsikkemer
Forumet er livet
sykemeldte.. hvorfor ikke søke om svangerskapspenger istden?! da slipper man å bruke opp sykemelding kvoten..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
om man går sykmeldt hele svangerskapet og trenger sykmelding med en gang etter endt permisjon..er du helt sikker på at sykmeldingskvoten er nullstilt da..jeg har nemlig hørt det motsatteMan får kun svangerskapspenger dersom jobben man har innebærerer risiko for mor eller barn. NAV er utrolig strenge på hvem som får innvilget svangerskapspenger altså. Man trenger heller ikke være redd for å bruke opp sykemeldingskvoten, man har 52 uker til rådighet, og et svangerskap er +-40 uker. Når man er i permisjon nullstilles sykemeldingsperioden, og man har nye 52 uker når man starter i jobb igjen.
om man går sykmeldt hele svangerskapet og trenger sykmelding med en gang etter endt permisjon..er du helt sikker på at sykmeldingskvoten er nullstilt da..jeg har nemlig hørt det motsatte
Om man har vært i permisjon mindre enn 6 mnd før man trenger sykemelding blir det ikke nullstilt lenger. Men de fleste er jo ikke sykemeldt mer enn ca 30 uker av svangerskapet (dersom man er sykemeldt ca fra uteblitt mens til man går ut i permisjon), og man har da ca 22 uker til man kan være sykemeldt i permisjonen. Det er jo sjelden man blir så syk etter fødsel at man trenger å være sykemeldt så lenge.om man går sykmeldt hele svangerskapet og trenger sykmelding med en gang etter endt permisjon..er du helt sikker på at sykmeldingskvoten er nullstilt da..jeg har nemlig hørt det motsatte