Det er fredag!

lenemor

Forumet er livet
Så er det helg igjen. Jeg har stua for meg selv - har fått skrevet ut litt bilder, så nå har jeg fått satt inn i babyboka til August og i svangerskapsdagboka "hans", og så skal jeg få noen bilder i ramme også. I dag skal vi en tur ned i sentrum - levere en film på biblioteket, levere litt sølv til gravering (dåpsgaver), handle litt, og på kafe tenker jeg. Og i kveld blir det bacalao og tv. Ute har snøen lavet ned i to-tre dager igjen, så nå er det en ny halvmeter med snø i hagen (og i oppkjørselen) - så jeg må vel ut og måke litt før vi skal reise noe sted.

Kanskje jeg skulle dratt til Ørsta og fått fikset brillene mine også - jeg har reklamert på innfatningen og fikk melding på julaften om at de hadde fått inn ny, så nå må jeg få flyttet over glassene... vi får se hva jeg gidder.... og hvor lenge August sover nå

Hei hei!!

Jeg har vært hjemme med Mina f. o.m tirsdagen pga forkjølelse og litt feber. Så må si jeg er mektig lei av å være hjemme[:'(] Og spesielt siden jeg har praksis. Men men får ikke gjort så mye med det.
I går ettermiddag kviknet hun til, men idag synes jeg vi er ett steg tilbake[&o] Snørra renner HELE tiden.

Hun skal til pappaen sin i helgen, så vi toger som vanlig inn til Oslo. Jeg skal treffe en venninnde, før jeg toger hjem igjen. Ser frem til å møte henne igjen, for det er en stund siden.

Lenemor: Godt å ha deg tilbake her[:)] Håper Aslak finner roen og ikke gråter sånn.

takk skal du ha oslojente - jeg må prøve å skjerpe meg litt etter noen dager med bare sniklesing og ingen motivasjon til å skrive. I dag skal jeg få litt bilder fra dåpen av fotograf-venninnen min, hun er jo fadder, så da kan jeg få lagt ut litt skrytebilder av knerten i dåpskjolen sin også [:D]

Oi, lenemor, gleder meg til å se bilder!!
Håper formen din blir bedre snart!!
Og jeg håper at Mina blir bedre snart og, ikke noe moro når du egentlig skal ut i praksis!
Jeg er bare glad for at det er fredag! Gleder meg til ikke å måtte stå opp 0630, smøre matpakker etc, ikke på jobb...Noah fikk selvsagt mandelbetennelse og har sittet hjemme denne uken, noe som byr på logistiske problemer siden vi ikke har bil....hvem bringer, henter etc!
Jaja, uken er slutt og på mandag kan Noah endelig gå i barnehagen igjen!!

Ha en flott helg alle sammen!![:)]

Endelig fredag ja. Godt denne uken snart er over, for det har vært en rar uke. Først var det på mandag, på revmatismesykehuset, når jeg skulle på vanngym- så var vannet kaldt. Det skjer visst hver tiende år eller noe sånt. Så ringte de fra optikeren og avlyste timen min der, for optiker var syk. I går skulle jeg til jordmor, har sett frem ril det en stund, og jammen meg så ble den timen og avlyst!

Så nå skal jeg på besøk på jobben i dag, snakke litt med de. Sitter med litt angst for at de skal ringe fra bhg, for der går noro-virus[&:]! Mange barn og voksne som har hatt det, håper vi slipper unna, for jeg har ikke krefter til det nå altså!

Ellers har gubben bursdag i morgen, så helgen går i baking og vasking av hus, så får vi gjester på søndag.[:)]

I dag har Solveig fri fra bhg! Til nå har vi kost oss med frokost og tegnet!! Jeg har fått ryddet kjøkkenet og skrevet handleliste! Har også laget ukemeny for neste uke!

Aslak må på sykehuset en tur i dag! Få sett på de ørene! Han hadde utrolig vondt i går og i dag våknet han med feber!

Solveig har bestillt taco til middag idag![:D]

God formiddag.

Sovet så der i natt, hatt en vofse i fot enden, han tar litt plass.

Jeg har støvsugd, vasket over gulvene, satt på tørketrommelen, hengt opp en maskin med tøy.

Vofsen har vært ute, også har han fått frokost, nå ligger han i sofaen ved siden av meg og sover.

Mamma kommer rundt tolv, da skal vi te Sverige å handle litt.

Sambo dro for 2 timer siden, han skal på kurs i helga.

Jeg er unge fri te i morgen ettermiddag.

Jeg driver og lurer på om jeg skal ta og vakse litt babyklær og diverse utstyr, eller om jeg skal vente itt til... Får jo sikkert tid til det etter han kommer hvis han kommer for tidlig. Og sliter veeeldig med plass her i huset akkurat nå, da vi(jeg) er midt oppi en lite ominnredningsprosjekt, hvilket ikke er lett å gjøre fra sofaen.. :P Så stoppa brått opp.

Lillegutt har lagt seg veeeldig lavt de siste dagene, så blir nok heller til at det blir mest mulig ro i dag også. Masse kynnere og stramminger i magen når jeg går, så er bare å sitte stille.

Planleggingsdag i bhg i dag, så Julie er hos min svigermor. Hu skulle få ri litt på ponnien sin i dag, så hu gleda seg MASSE!! [:D][:D] Etterpå skal hu være med min mor å få klippa håret, men det hadde hu plutselig ikke lyst til i dag.. [:-] Men det går nok greit når de kommer dit [:)]

Jippi. Skravletråd.[:)] Jeg har hatt ei ti timers natt, og det trengte jeg. Sliten som alltid . Det har vært så mye på plakaten denne uka at jeg rett og slett savner Maja. I dag skal jeg bare legge unna seks maskiner med klær og kose meg med Maja. Jeg tror faktisk at jeg skal foreslå for mannen at han tar med seg Frida ut til svigers i morgen og blir til søndag slik at jeg får være mer med Maja uten at det går utover Frida og uten at jeg sliter meg ut på å ha begge. Frida er en skikkelig Majadalt og skal være der Maja er.[:D] Mannen har jo hatt Maja så mye at han sikkert kunne tenkt seg en liten pause fra henne.

Ariada88: Synes du det er litt skummelt å kjenne så mange sånne tegn på at det kan bli prematurfødsel allerede eller går det greit siden det gikk bra forrige gang liksom? Jeg kjenner det i magen jeg når jeg leser om det. Jeg har ingen grunn til det, men jeg håper det er lenge til fødsel enda. Jeg håper du har skaffet deg sladrevenn sånn at vi blir oppdatert her inne når det skjer noe.

god helg alle sammen! Håper jeg ser mye til dere her inne fremover.

I dag er jeg noenlunde oppegående.. Kasta opp i hele går.. [:'(] Herregud, tror aldri jeg har vert så syk av spysyka noengang..! Off off.. Men har ikke kasta opp i dag da, og har nå akkurat fått i meg litt mat.. Håper det går bra!
Ellers så var det ikke særølig gøy å ringe seg syk etter bare 4 dager på jobb igjen, men men.. Kunne jo ikke gått alikevel..

Heisann jenter.

Sitter å jobbe og chr er i barnehagen.
I dag skal vi ut å spise på peppes med broren min og jenten hans.
Kan bli en livelig.
Ellers så har vi ingen store planer for helgen skal pakke litt, dra til keil på søndag(bursdaggaven fra gutta i huset) Gleder meg.

God helg jenter.

ORIGINAL: namba

Jippi. Skravletråd.[:)] Jeg har hatt ei ti timers natt, og det trengte jeg. Sliten som alltid . Det har vært så mye på plakaten denne uka at jeg rett og slett savner Maja. I dag skal jeg bare legge unna seks maskiner med klær og kose meg med Maja. Jeg tror faktisk at jeg skal foreslå for mannen at han tar med seg Frida ut til svigers i morgen og blir til søndag slik at jeg får være mer med Maja uten at det går utover Frida og uten at jeg sliter meg ut på å ha begge. Frida er en skikkelig Majadalt og skal være der Maja er.[:D] Mannen har jo hatt Maja så mye at han sikkert kunne tenkt seg en liten pause fra henne.

Ariada88: Synes du det er litt skummelt å kjenne så mange sånne tegn på at det kan bli prematurfødsel allerede eller går det greit siden det gikk bra forrige gang liksom? Jeg kjenner det i magen jeg når jeg leser om det. Jeg har ingen grunn til det, men jeg håper det er lenge til fødsel enda. Jeg håper du har skaffet deg sladrevenn sånn at vi blir oppdatert her inne når det skjer noe.

god helg alle sammen! Håper jeg ser mye til dere her inne fremover.

Går egentlig veldig greit nå, siden det gikk så bra med Julie, og det er ikke all verdens tid til jeg er kommet så langt... Men jeg er egentlig forberedt på at han kommer når som helst nå, men hååååper han venter [:)]
Var værre fram til uke 24-25, det var min 12-uker's angst.. Og så blir det bare mindre og mindre å bekymre seg over [:)]
Men har ikke tenkt noe som helst om fødselen eller noe, plutselig er det her, og føler jeg har null kontroll.. [:-] Vet ikke om det blir KS uansett hvis det er så tidlig som nå, eller om det blir vanlig fødsel. Men skal til legen min på mandag, og hu er kjempeflink [:)] har jobba på gyn/føde før også, så hu vet hva hu snakker om [:)]
Har sladrevenn ja, så hu sier ifra hvis det skjer noe [:)]

ORIGINAL: *SuperBerta*

HELG!!! Snart ihvertfall..[;)] 

Jeg ligger nå her på sofaen, er litt småkvalm, men ikke så fryktelig ille heldigvis.. Det blir litt bedre når jeg knasker Saltsild da..[8D] Har så innmari saltsug for tiden, og jeg har bare lyst på junkfood..[8|]

Idag skal jeg prøve å gjøre litt, jeg har helt glemt å lage takkekort etter bryllupet..[8D] Så det er på tide å se hva jeg har av utstyr til det.. Og støvsugern roper![8D]

Ikveld håper jeg at formen er bra nok til at jeg orker å trene Stramopp![:)]

Ha en fin dag alle sammen![:D]

haha.. du høres ut som meg.. jeg spiste saltsild hele tida.. og big mac[8|] det var det eneste jeg orket å spise...[8D]

i dag stod vi opp... og gikk å la oss igjen.. jeg er helt kjørt for tida på grunn av denne søvnen her jeg..........[:@] klikker snart faktisk...

i dag skulle jeg egentlig ut å handle litt småting.. men det skar seg.. det frister fortsatt litt med en tur til moss eller noe.. men jeg vet ikke om jeg orker.. [8D] får se.. kanskje jeg drar ut i kveld.. men samtidig da er det så godt å krype opp i sofaen med taco og avlaspping..

støvsugeren roper her også, men jeg vet faktisk ikke om jeg orker å svare han.. haha.. jeg er jo helt ute for tida.. jo.. jeg bør vel komme i gang å få gjort noe her.. for det trengs!! iallfall rydde den ene halvdelen av kjøkkenbenken som stikker ut mot stua, for der samler alle papirer seg[8D] på en el annen mystisk måte..

god bedring til Mina.. [:)]

Trillemor: Har du prøvd dette "søvnhormonet" du? Jeg husker ikke. Har du prøvd avspenning?

Ariada: Huff, det kan ikke være lett å ha 12 ukersgrensa på 24-25 uker, men godt at den biten er over ihvf. Jeg håper du får oppleve hvordan det er å ha fullgått baby denne gangen. [:)]

Ja, jeg håper på det, men tenker egentlig minimalt over det, syns det virkser så usannsynlig.. Men denne gangen visste jeg jo at det fort kunne hende at det ble prematurfødsel, så passer på å nyte det ekstra [:D] Pluss at dette blir nok siste gangen, tviler på jeg får overtalt min kjære til nr. 3 etter dette... [:-][:-]

I dag er Sander hjemme fra bhg siden han kasta opp i går morges. Han la seg kl 18 i går, så han var jo utsovet kl 06 i morges - og han klarte jo vekke Elias også, så 07.30 hadde de herja nok i senga, og da var det bare å stå opp[8D]
(jepp, er bortskjemt til vanlig, vanlig tid å våkne her i huset er rundt 9)

Har en svær bolledeig som vi skal rulle ut om 10 min, men siden Sander våkna tidlig så begynner han å bli trett og er derfor DRITTSUR akkurat nå - jippi...[&o]
Får sette på en film etterpå slik at han klarer legge seg ned og slappe av litt..

Ellers burde jeg ha vaska klær, har en del håndkle, sengtøy og pysjamaser etter natta i går, men da jeg skulle sette på tørketrommelen i går lukta det så ekstremt brent at jeg ikke turde noe annet enn å dra ut kontakten, så nå må alt tørkes på stativ til sambo har fått sett på den, og da tørker klærne så seeeeeent!!
Menmen, ingen andre som ser haugen på vaskerommet enn vi selv, så da får det heller bare være slikt i helga[:)]

Trillemor: Har du prøvd dette "søvnhormonet" du? Jeg husker ikke. Har du prøvd avspenning?

Ariada: Huff, det kan ikke være lett å ha 12 ukersgrensa på 24-25 uker, men godt at den biten er over ihvf. Jeg håper du får oppleve hvordan det er å ha fullgått baby denne gangen. [:)]

ja, jeg har prøvd, og for meg funket det ikke noe særlig.. har også prøvd å blande det med vallergan... uten hell... avspenning driver jeg også litt med.. men nå er det egentlig julie som er prioblemet her.. [&:] det er hun som ikke sover.. virker som hun har arvet mye etter meg...[&:]

ORIGINAL: Trillemor82

ja, jeg har prøvd, og for meg funket det ikke noe særlig.. har også prøvd å blande det med vallergan... uten hell... avspenning driver jeg også litt med.. men nå er det egentlig julie som er prioblemet her.. [&:] det er hun som ikke sover.. virker som hun har arvet mye etter meg...[&:]

Da er det kanskje ikke så lett å få sove samme hvor avslappet eller neddopet du er nei.[;)] Vi har virkelig fått verdens snilleste baby denne gangen. I natt sov hun 13,5 time i strekk! Jeg er helt sjokkert jeg.

Det ble så mannen tok med seg Frida og reiste i dag, så nå er Maja og jeg hjemme alene. Det er godt å vite at det bare blir stille og rolig her. Maja er verdens enkleste baby å ha. vi har vært ubeskrivelig heldige denne gangen.

så deilig!![:)][:)] da håper jeg dere får skikkelig kvalitetstid sammen! [:)][:)] herlig med snill baby, så godt at hun sover såå lenge av gangen.. her sover julie toppen tolv timer i døgnet...[&:]

Ja, vi koser oss. Maja har sovet på natten (med matpauser da så klart) helt siden vi kom hjem fra sykehuset. Hun sov svært lite på dagtid de første to månedene, men nå har hun begynt å sove da også. Utrolig deilig.

Back
Topp