Det er fredag igjen!

lenemor

Forumet er livet
I dag våknet alle før August, som bare har vært våken en gang for mat i natt. Nå er G og Johanna reist, August har fått seg mat og sitter i vippestolen sin og klager, og jeg sitter og henter meg inn etter en ny runde med 30 days (level 1 igjen i dag). Det er faktisk ganske deilig å pushe seg selv sånn... det er noen øvelser som jeg nesten gråter når jeg gjennomfører - mange år med senebetennelse i armer og skuldre har gitt meg dårlig styrke når jeg har armene over hodet... men jeg skal klare dette!

Nå skal jeg ha meg litt frokost, så tar jeg August i vogna og triller en tur i regnværet... deilig måte å avkjøle seg på

I ettermiddag skal vi ned til fotografen og ta passbilder av ungene - vi reiser jo om to uker, så det er vel på tide å tenke på pass [8D]

Jeg er helt ødelagt etter 30 days shreden i går, men tenkte jeg skulle prøve igjen litt i dag.. Hehe.. [:D]
Har gått tur allerede da.. Så har nå fått gjort noe.. [:)]

Ellers så leser jeg om invasjonen av Norge.. Det er mye spennende lesning, men jeg er sjeleglad jeg slapp å oppleve det som skjedde for 70 år siden i dag.. Nyere historie er spennende, når man kan få fortalt det fra folk som faktisk har opplevd det.. [:)]

Ellers så skal jeg rydde og vaske huset i dag..! Når jeg likevel har fri.. Skifte på sengene osv.. [:)]

Da er du effektiv i dag du også da Almyrida - og ja, det er bare å hive seg ut i det... jeg synes jeg allerede er mindre støl enn jeg var i går jeg, og nå har jeg gjennomført tre dager - er kjempefornøyd!

Jeg har vært ute og fått trillet August i søvn (raskt gjort), dusjet og nå har jeg vasket begge badene og fått satt igang en maskin med klær - så nå er det fredag for min del. Driver og vurderer frem og tilbake om jeg skal bake den gulrotkaka jeg aldri bakte i påsken - jeg har jo alle ingrediensene liggende. Jeg får vurdere litt til...

Ta med deg en kjøkkenstol, eller pledd og pute du, så går du ut og nyter solen, SuperBerta!! Her er det regn igjen i dag, men jeg gikk jo i sandaler og t-skjorte ute i hele går, så jeg skal ikke klage. 

God fredag jenter.
Deilig solskinn, elsker våren.
I dag er jeg på jobben innspurt på mva.
Planner for helgen er å ta en tur på hagemessa på lillestrøm og søndag skal vi ferie mamma og pappa der har vært gift i 35 år da og de fyller 55 år begge to denne mnd.

ønsker alle en super helg

Hallo damer. I dag har mannen bursdag. Han blir 31 år mens jeg er ung og pen i enda åtte dager til før jeg lider samme skjebne.[8D] Jeg lot han få sove lenge i dag, han sover fortsatt faktisk. Maja og jeg har akkurat kommet hjem fra en lang trilletur i regnet, men det hjelper på humøret å komme seg ut litt og se på hestehoven. Endelig er det vår.[:)] I dag blir det nok mest bursdagsfeiring her. Frida gleder seg veldig til å gi faren gaver og til å si gratulerer med dagen til han. Tipper det blir enda kjekkere med dessert jeg da. Vi har ikke bedd noen i år. Mannen ville helst bare ta det rolig, og det har jeg også mest lyst til i håp om å få igjen litt krefter. Han hadde lyst til at vi skulle skyte med luftpistol hvis været blir fint, men da må sola jammen skynte seg frem og tørke opp. Nå skal jeg komme meg ut av sofaen og få ryddet her og tatt oppvasken før han står opp.

God helg!

hei hei!

i dag har julie og jeg vært sabla effektive.. vi leverte malin, og måtte ut å handle litt gaver, og siden vivar relativt tidlig ute i forhold til åpnisngtider i butikker dro vi til rygge storsenter, med guiding av rååsa på tlf, for jeg ante jo virkelig ikke hvor det var[8D]

så fikk vi handlet det vi skulle og en del til som nye gardiner til stua på kid sitt vennesalg. Så nå har vi hengt opp gardiner, spylt terrassen... skal montere nye hagemøbler i helgen (kjøpte ny rottinggruppe i går) og fortsette og tegne litt på terrassen vi skal ha ute foran.. ser silje nevner hagemesse i helgen, sp jeg tror jammen meg vi skal dit vi også for å hente noen tips.. så leverer vi jentene hos svigers, så sniker vi oss dit en tur tror jeg[:)]

nå har jeg spist lunsj, så tenkte jeg å rydde ferdig her, skrive et kort til i morgen, pakke treningssekken min, sånn at den er klar til trening i kveld.. [:)] herlig å ha superberta som drar meg ned på spenst altså.. [:)]

ORIGINAL: *SuperBerta*

Ja, ikke mye jeg fikk gjort idag.. Annet enn å regne på om vi skal ta 80% eller 100% permisjon..[:D] Tror vi tar 100%, for da tjener vi 12000 mer på de 46 ukene, og jeg har jo ikke jobb å begynne i uansett, så vi later som vi har 80% utbetalt og setter av hver mnd, så jeg kan være hjemme ut juli uansett..[;)]

Nå må jeg dessverre ta meg en liten lur, er ikke trøtt nå, men vet jo at jeg blir det etterpå hvis jeg ikke sover..[:-] Så skal hunden hentes hos frisøren, før jeg henter snuppa i bhg.. Svigermor kommer på middagsbesøk, men da drar jeg (heldigvis) på trening![8D][:D] 

det er nok lurt. det lønner seg å ta å gjøre det slik dere gjør det for de fleste økonomisk sett, om man er flink å legge av i mnd. [:)]

Dine Penger sa at det lønner seg å ta ut 100% og heller ta ulønnet permisjon etterpå... så det gjør vi også, men vi har ikke lagt av noe da [8D]

Nå ser det ut til at det blir møte med FO og tillitsvalgt på jobb om saken min om en ukes tid, så får vi se hva som kommer ut av det - eventuelt blir det nok til at jeg melder meg arbeidsledig når permisjonstiden er over, og satser på at nav ikke finner jobb til meg innen nyttår [:D]

ORIGINAL: lenemor

Dine Penger sa at det lønner seg å ta ut 100% og heller ta ulønnet permisjon etterpå... så det gjør vi også, men vi har ikke lagt av noe da [8D]

Nå ser det ut til at det blir møte med FO og tillitsvalgt på jobb om saken min om en ukes tid, så får vi se hva som kommer ut av det - eventuelt blir det nok til at jeg melder meg arbeidsledig når permisjonstiden er over, og satser på at nav ikke finner jobb til meg innen nyttår [:D]

ja, de var noe slik vi også leste.. men jeg har heller ikke lagt av noe.. haha[:D][8D]

har dere ikke mye av dette etter storesøster allerede da?

God kveld.

Ikke vært her inne siden i går formiddag.

Men det ble en lang natt på meg, pappa fikk brystsmerter og jeg bare ventet på beskjed: "nå kan du ringe etter sykebil" men den beskjeden kom ikke, han fikk bort smertene ved hjelp av medisiner, og jeg sovnet ikke igjen. Kl 8 kom hjemmesykepleiern for å hjelpe pappa. Kl 9 da pappa dro te dialysen gikk jeg å la meg, sovnet tvert og sov te 12, da kom mamma og vekte meg.

Det har gått i ett siden jeg sto opp, fikk sydd ferdig leketeppet te niesa mi, støvsugd og vasket gulvene for mamma.

Hjemme sammen med gutta mine, sambo måtte på butikken en tur igjen, og Marcus ser på barnetv.

Slappe av å lade opp te helgen i kveld.

Heisann!

I dag har vi nok en gang hatt en rolig morgen. Leverte Solveig i bhg til kl 8.30 og fikk tid til å stikke innom NAV for å ordne med sykepenger! Så har vi vert innom kvadrat for å ordne en gave og kjøpe vårluer til ungene!

Ellers har vi kost oss veldig på lekedate i dag! Kjempekoselig!

Til middag har vi hatt hjemmelaget pizza!

Dååån, jeg er SLITEN! haha, i går fikk jeg 20 min Zumba, slengte den på dataen og satte igang. Litt kreative bevegelser fra min side innimellom så er glad jeg var alene, men følte ikke jeg ble så sliten akkurat, mer litt varm egentlig... men i dag!!! ikke støl eller noe, men noe sier meg at grunnen til at det var så "enkelt" i går var at jeg ikke fikk til øvelsene skikkelig og at de ble sånn halvveise for jeg pusta og pesa som en overopphetet hund[:o][8D] men det er gøy da! Er jo latino rytmer så jeg føler meg skikkelig norsk og stiv som en stokk som prøver å vrikke på rompa samtidig som jeg rører på beina[8|] hehe.

Vi er masse ute om dagen, det er så deilig vær her og snuppa har funnet frem sykkelen så rett etter middag er det ut og på sykkelen. Håper det varer litt til, været her er jo ikke så kjent for å være stabilt så..
Planen er å holde seg hjemme og kose oss i helga. Snuppa har etterlyst tid til å være hjemme så hun får leke med sine egne leker og evt ha besøk så da gjør vi det[:D] Neste uke skal jeg være hjemme fra praksisen for å skrive på bacheloroppgaven min (vi er 3 som skriver ilag denne gangen da) jeg gleder meg mest til å få sove litt ekstra om morgenen[8D]

Håper dere har en fin fredagskveld alle sammen, nå skal jeg spise og dusje så tar jeg kveld!

ORIGINAL: Mibah

Dååån, jeg er SLITEN! haha, i går fikk jeg 20 min Zumba, slengte den på dataen og satte igang. Litt kreative bevegelser fra min side innimellom så er glad jeg var alene, men følte ikke jeg ble så sliten akkurat, mer litt varm egentlig... men i dag!!! ikke støl eller noe, men noe sier meg at grunnen til at det var så "enkelt" i går var at jeg ikke fikk til øvelsene skikkelig og at de ble sånn halvveise for jeg pusta og pesa som en overopphetet hund[:o][8D] men det er gøy da! Er jo latino rytmer så jeg føler meg skikkelig norsk og stiv som en stokk som prøver å vrikke på rompa samtidig som jeg rører på beina[8|] hehe.

Håper dere har en fin fredagskveld alle sammen, nå skal jeg spise og dusje så tar jeg kveld!

[:D][:D] Du er bare flink som trener.

Back
Topp