Det er for meg helt uforståelig....

Mayamo

Flørter med forumet
....at det er lov til å ta abort så sent som i uke 12. Jeg var på ultralyd i dag, og legen konstaterte at jeg var 10 +5. Jeg så helt klart en liten mini-baby med armer og ben som veivet i vilden sky, slo seg selv litt i hode osv. H*n beveget seg MYE, noe som var et godt tegn i følge legen!

Men hvordan kan det være lov å bestemme at en så fullkommen baby ikke skal ha livets rett mer...kjenner jeg blir sur når jeg tenker på d.....

Men samtidig veldig glad for at alt står bra til med min lille....håper så inderlig det går bra denne gangen emoticon

Skjønner så alt for godt hva du mener! 

Så bra du så en frisk og sprelsk baby<3

Jeg er helt enig... Fra uke 9 er det et foster, ikke et embryo... I mine øyne burde grensa dermed bli satt til uke 9! 

Mange tror at det bare er en celleklump frem til uke 12

Off ja det er grusomt. Men så heldig du er da, som fikk se babyen din i dag! :):) gleder meg til jeg får se vår:)

Rugekasse skrev:
Jeg er helt enig... Fra uke 9 er det et foster, ikke et embryo... I mine øyne burde grensa dermed bli satt til uke 9! 

Mange tror at det bare er en celleklump frem til uke 12

Ja, uke 9 ville vært et bedre alternativ...Nå er jeg generelt for strengere krav til abort, da jeg ikke synes noe om at folk bruker det som prevensjon, men samtidig har jeg forståelse i de tilfeller der det faktisk er det beste for alle parter...voldtekt, narkotika, ekstremt ung osv...

Leste for ikke så lenge siden om ei voksen dame som var i uke 11...med god jobb og en trygg og stabil hverdag...likevel skulle hun ta abort på grunnlag av at hun ikke ville ha barn som kunne bli allergisk mot hundene hennes, og fordi hun likte jobben sin.......slike ting gjør meg sint!

Er også enig om at grensa burde vært flytta og vært strengere.

God at alt stod bare med din lille baby da :))

Back
Topp