Det er en krevende alder

TrønderPia82

Elsker forumet
på junibarna våre nå. Kan ikke huske eldstemann var sånn, men han var nok det, men hadde jo bare en da.

Det er klatring her og klatring der, plukke ut av alle skuffer og skap, smette ut så fort døra går opp, kaste ting i do og søpla osv. I tillegg skal storebror erte og terge han, så han blir såååå sint. Og han skal terge storebror, så han blir sint. Og storebror er en trassig type, som er så sta at det nesten er skummelt[8D] Trodde jeg var sta jeg, men der har jeg funnet en konkurrent.

Men samtidig tenker jeg lite over at dette er slitsomt. Det er jo gøy og. Er jo komisk når han plutselig sitter på bordet....

Akkurat nå sitter begge to å ser tv. Det har aldri skjedd før. Størstemann er syk, og minsten sitter faktisk i RO...
DA slo det meg hvor aktiv han egentlig er[8D]

ORIGINAL: Miss Fat

Enig, men synes likevel ikke det er noe mot 2,5-3 års trassen.

Og mi jente drar ikke ut av skoffer eller kaster ting i do/søppelet heller... Det har aldri skjedd her.

Dannet frøken[:)]
Nei det har begynt å roe seg da. I allefall med dokasting[8D]
2-3 årstrassen er hissig nok ja.

Mi vil gjerne bruke børsten og vaske doen og kaster alt mulig nedi der,så vi er flere! Kan ikke akkurat si min frøken er så meget dannet enda, hun hiver mat rundt og vil helst ikke sitte noe særlig i ro. Men fortvil ikke, det går nok over [:D]

Ja, den er litt krevende, men samtidig er den så morsom denne tiden at jeg storkoser meg jeg [:D][:D]

Det blir ikke mye sofasitting før kl 19 for tiden nei [8D]
Men de er jo utrolig artige nå da. Lærer så mange ting hele tiden [:)]

ORIGINAL: Snekka

Ja, den er litt krevende, men samtidig er den så morsom denne tiden at jeg storkoser meg jeg [:D][:D]

[:D]

Her har jeg lært at skal jeg overhodet ha mulighet til en pust i bakken, så må alt barnesikres..[8D]
Samtidig synes jeg dette bare er sjarmerende, for en kan jo ikke bli sint når en ser jenta som storkoser seg oppi alt skittentøyet hun har fått tak i og legger på hodet! [8D] Eller når hun "rydder" alle bleiene ut av stellebordet! [8D]
Men en 3-åring i trass, DET er utfordring det! [;)]

Hoho... Har prøvd å si strengt NEI ca tusen ganger, og fjerne han fra situasjonen... Men her hjelper det ikke en tøddel! [8D] Han er like kjapp tilbake og prøver igjen.. Kaster ting i do, maten i gulvet når han er mett, klatrer overalt og skal "hjelpe" med alt! [:D] Veldig søt når han hjelper meg å tømme vaskemaskin eller oppvaskmaskin da! <3 Ett og ett plagg eller bestikk mens han sier "tatt tatt" (takk takk). Såå stolt når han får skryt! [:)] Har også ei i 3-årstrassen, og det er hakket verre ja. Men de er sta som noen esel begge to, så når de krangler om noe så er lydnivået rimelig høyt! [&:]

ORIGINAL: Teddyen

Hoho... Har prøvd å si strengt NEI ca tusen ganger, og fjerne han fra situasjonen... Men her hjelper det ikke en tøddel! [8D] Han er like kjapp tilbake og prøver igjen.. Kaster ting i do, maten i gulvet når han er mett, klatrer overalt og skal "hjelpe" med alt! [:D] Veldig søt når han hjelper meg å tømme vaskemaskin eller oppvaskmaskin da! <3 Ett og ett plagg eller bestikk mens han sier "tatt tatt" (takk takk). Såå stolt når han får skryt! [:)] Har også ei i 3-årstrassen, og det er hakket verre ja. Men de er sta som noen esel begge to, så når de krangler om noe så er lydnivået rimelig høyt! [&:]

HAHA, det gjør snuppa her også.

hehe bra det er flere[:)]
Og jeg synes også det er sjarmerende[:)] Til og med å plukke han ut av oppvaskmaskina[:)] Og som sagt over her, så kan man jo ikke bli sint.

Samtidig så har vi også gjort som Miu å si fra når ting ikke er lov. Og jeg innser at denne gutten her er mer lydig enn broren[8D]

Mente ikke denne tråden som klagende og sytende over barna mine, og at de ikke hører etter osv. Var mer ment som å poengtere at de er sjarmerende.

men merker godt at nr 2 er mer krevende i denne alderen. Kan ha noe med at han er tidligere ut med å skal nå sine mål. Men også for at storebror er tilstede med sine behov, spørsmål, mas, trass og mange koser[:)]

Back
Topp