Det er det værste....

Rekekreke

Gift med forumet
VIP
Mini har fått en skikkelig kompis i barnehagen, som han ville ha med seg hjem en dag...
Så vi la en lapp i hylla hans med tlfnr osv, så de kunne kontakte oss.

Men vet dere hva...

Jeg får dagen etterpå beskjed fra de ansatte i barnehagen, at de hadde bedt de gi beskjed om at det ville de ikke, for de stolte ikke på unge foreldre "som ser ut som deg" :O
De ga beskjed om at de var veldig kristene, og egentlig ville de ikke at sønnen deres skulle leke med mini i det hele tatt, men der hadde barnehagen satt ned foten og sagt at det må de leve med eller bytte barnehage...

Jeg har en del tatoveringer liksom, men det er det eneste... Når jeg henter og leverer i barnehagen ser jeg ganske normal ut tror jeg... Litt Rocka stil, men ikke noe skikkelig spesielt liksom...

Er det teknisk mulig!?!  

Jeg vet jeg bor i en liten kristen by, at det er bedehus og sekter på annenhvert hjørne, men jeg hadde ALDRI trudd at noen skulle si noe sånt...

Det værste var å finne en eller annen måte å gi beskjed til mini, uten å såre følelsene hans, men ikke lyve(jeg liker ikke lyve)... Det gikk nå, men var ikke noen koselig opplevelse...

NOK et bevis på at kristne ofte er mer fordømmende enn noen andre...

NOK et bevis på at kristne ofte er mer fordømmende enn andre...

Snekka skrev:

Det finnes idioter i alle religioner.
Jeg kjenner veldig mange kristne, og ikke noen av dem ville gjort dette. 
Det der vil jeg sette på kontoen for menneskelige egenskaper, ikke for religion.

Rekekreke: Veldig leit at du og knøtten måtte oppleve det :( 
Jeg håper de foreldrene tar til fornuft..

Det er det VÆRSTE jeg har hørt NOEN gang?!??! FY søren! Håper du virkelig lar det der prelle av og LER av dem. Stakkars unge som har så sneversynte foreldre. 

Snekka skrev:

Jeg vil ikke dra alle Kristene over samme kam fordet kjenner jeg...
 Her jeg bor er det ganske ekstremt, jeg trudde virkelig ikke det eksisterte slike ting i Norge før jeg flytta hit...
Jeg regner med dette er noen fra de mere ekstreme menighetene vi har her...

stakkars unge som må vokse opp med sånne sneversynte foreldre. Tenk alt både han og de kommer til å gå glipp av pga sånne holdninger! Fy! Jeg er oppriktig lei meg for at du og den skjønne gutten din måtte oppleve noe sånt!

Rekekreke skrev:

Snekka skrev:

Jeg vil ikke dra alle Kristene over samme kam fordet kjenner jeg...
 Her jeg bor er det ganske ekstremt, jeg trudde virkelig ikke det eksisterte slike ting i Norge før jeg flytta hit...
Jeg regner med dette er noen fra de mere ekstreme menighetene vi har her...

Nå var det absolutt ikke meninga å dra alle over en kam, noe jeg presiserte følte jeg da jeg skrev OFTE. Men kjenner til en del av de ulike kristne menighetene, og der er det altså så mange fordømmende mennesker at det ikke er ubegrunnet at jeg føler det jeg føler...

Snekka skrev:

Litt på kanten spør dere meg...
Det er ikke nødvendigvis slik at kristne ofte er mer dømmende enn andre. MEN det blir alltid reagert MER på dersom en kristen gjør det nettopp fordi det "liksom er så mye værre". Dømming av andre er ille uansett om man er kristen eller ikke...

I min kristne OG ukristne vennekrets er uansett denne historien HELT på kanten og utrolig uheldig, ingen i min menighet ville sagt noe sånn som det der.

Vil forresten veldig gjerne høre de andre bevisene på at vi kristne ofte dømmer mer enn andre...

Den der var drøy ja! Skikkelig dårlig gjort å dømme folk etter utseendet på den måten, hva vet vel de om hvordan du er! Synes synd på begge guttene som må oppleve dette. Regner med at det ikke er særlig aktuelt for deg å sende gutten din til dem for å leke heller.. :p

*FruM* skrev:

Snekka skrev:

Det er ikke nødvendigvis slik at kristne ofte er mer dømmende enn andre. MEN det blir alltid reagert MER på dersom en kristen gjør det nettopp fordi det "liksom er så mye værre". Dømming av andre er ille uansett om man er kristen eller ikke...

I min kristne OG ukristne vennekrets er uansett denne historien HELT på kanten og utrolig uheldig, ingen i min menighet ville sagt noe sånn som det der.

Vil forresten veldig gjerne høre de andre bevisene på at vi kristne ofte dømmer mer enn andre...

Mhm..helt enig med deg her ja.

Snekka skrev:
NOK et bevis på at kristne ofte er mer fordømmende enn noen andre...

Å det var ikke dømmende sagt ? Dra alle over en kam ;) .. Jeg er kristen, men hadde da aldri klart å lire av meg noe sånt.. Det var skikkelig tåpelig av de foreldrene.. ! Alder har ikke noe å si på om man er gode eller dårlige foreldre!!!

Synes det viser litt manglende takt og tone fra barnehagens side også, å gjenfortelle hele historien til deg om hva de hadde sagt. Så tenker jeg barnehagen har en jobb å gjøre i forhold til foreldremøter, der foreldrene har mulighet til å bli kjent. Eller, du kan ringe foreldrene, be de på besøk, eller bake en kake, og gå dit. Kanskje de må snu på hva de har tenkt. 

Jeg må vel si at jeg er typen som diskriminerer.
Jeg ville ikke blitt glad hvis mitt barn skulle henge med visse personer.

Men det gjelder ikke damer med litt rocka stil og et noen tattiser som er oppegående.

Derimot de som kommer fra dypeste bedehusland og rare sekter som jeg da ville være bekymret for hvordan skulle behandle og evt preke for mitt barn mens han var der, huff og huff.
Andre som jeg kunne misstenke har et rusproblem ville jeg heller ikke hatt sendt barnet mitt til.

Men ville aldri nektet barnet mitt å leke med et annet barn, er jo aldeles ikke barnet det er noe "feil" med, de er uskyldige og hadde mitt barn funnet en god venn ville jeg blitt veldig glad og prøvd å støtte opp under vennskapet så godt som mulig.

*FruM* skrev:

Snekka skrev:

Helt enig med deg, *Fru M* og AB.  Synd at du måtte møte slike snevre folk i barnehagen, Rekekreke. 

Kan ikke helt skjønne tanke gangen på de voksene jeg da, litt på foreldrene og litt barnehagen slik sett i forhold til det at de gjanga alt på en måtte

Her så har guttungen byttet på å ha med seg 3-4 stk som han leker mye med i barnehagen,disse barne blir da med oss på eftaen og blir til dagen etter når jeg elverer i barnehagen igjen. Foreldrene til disse barna prater vi også med. Jeg tror ikke jeg kunne klart å nekte ungen våres å være med en lekekamerat hjem hvis de hadde fått spørsmål om det

Dette er jo trist, men jeg er faktisk ikke sjokert...

Jeg har møtt mennesker her som ikke er invitert i familieselskaper, jul osv, fordi de har valgt å bryte ut av "menigheten"... Eller bare være kjæreste med noen utenfor menigheten...
 Her har de egene skoler, egen lærerutdanning, egne barnehager(uten full dekning).... 

Og dette er normalt her faktisk... 

Jeg har altid følt at kristene for det meste er snille, gode, inkluderende mennesker, som skjelden prakker sin religion over andre, men som respekterer og hjelper uavhengi av religion og livssyn...

Utruleg trist.

Eg er sjølv kristen, kjem frå bedehusland, og høyrer så gar til i ein bedehusforsamling, men dette kunne eg aldri gjordt. Bestekompisen til storebror er Jehovas Vitne, men eg ser ingen grunn til at dei ikkje kan leke med kvarandre, både i bhg og heime. Me har mange muslimske vener, og eg ser ikkje nokon grunn til at han ikkje kan leike med deira born. Skal ein forvente og bli møtt med toleranse og respekt, må ein møte andre med toleranse og respekt. Noko av det viktigaste ein kan læra ungane, er at ein ikkje dømer folk etter utsjåande, eller kva dei trur på, men etter korleis dei ER som menneske. For å finne ut av det må ein faktisk verta kjendt med kvarandre.

Desverre viser ein del av svara her inne at toleransen overfor andre ikkje er så stor, og at det er fort gjordt å dømme andre........Ein vis mann sa ein gong at :"Den som er utan synd kan kaste den første stein......"

Ung eller gammel, kristen eller ikke, tattovert eller ikke..
Så lenge ungene leker og trives godt sammen så hadde jeg aldri nekta  mitt barn hverken gå på besøk eller få besøk.
Det er jo sønnen din han skal leke med ikke deg..

"Ser ut som deg"
Jeg kjenner også kristne folk som er tatovert jeg, så skjønte ikke hva det har med saken å gjør.
Ser du skummel ut?

*Elinus* skrev:
Ung eller gammel, kristen eller ikke, tattovert eller ikke..
Så lenge ungene leker og trives godt sammen så hadde jeg aldri nekta  mitt barn hverken gå på besøk eller få besøk.
Det er jo sønnen din han skal leke med ikke deg..

"Ser ut som deg"
Jeg kjenner også kristne folk som er tatovert jeg, så skjønte ikke hva det har med saken å gjør.
Ser du skummel ut?

Ja, jeg er kjempe skummel... pleier å stoppe og knurre til de andre voksene når jeg henter i barnehagen... 

Back
Topp