Det er DET jeg hater med edderkopper!

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Stod på kjøkkenet nettopp og skulle skjære en skive brød, og plutselig kommer en edderkopp krypende over benken så jeg omtrent hopper en meter av gårde. Heldigvis falt den ned i vasken av seg selv, jeg trengte bare å spyle den ned. 
Baah, skvatt så jævlig, får helt frysninger og blir litt kvalm og, fysj så ekle de er.
Og det er når de kommer snikende sånn plutselig at det er værst!
Oppdager man en i et hjørne så er det noe annet, jeg er mer forberedt da for det er slike steder de pleier å være, og da ser jeg bestandig litt etter dem. 

Støter jeg på en edderkopp på den måten stivner jeg helt og mister pusten i et par sekunder mens hjertet løper avgårde. :P De er så ekle! Men klarer ikke å drepe dem for jeg mener alle vesener har rett til å leve regardless om jeg liker dem eller ikke. :P

Og det å si at 'de kan ikke gjøre deg noe' hjelper lite. Er uansett ikke det jeg er redd for. De er stygge og kryper overalt og det er det som friker meg ut! Det rare er at jeg ikke er redd for tarantellaer eller bitte, bittesmå edderkopper. Det er disse husedderkoppene som er skumle...

uff at jeg måtte lese det innlegget før leggetid...æsj æsj æsj, nei hvis jeg er alene hjemme og ser en edderkopp så går jeg helst ikke i det rommet før samboern kommer hjem, tør ikke å drepe de heller

biller og alt med skall er værre....*grøss*

Helt enig, totalt grusomt.

Jeg var ute på terassen engang og lente meg over rekkverket for å snakke til mannen i hagen- Da har det nok kommet en liten jævel på toppen min uten at jeg merket det. Gikk rett inn på doen og skulle fylle på såpe i dispenseren der. Jeg bruker briller, og følte jeg såg noe under synsfeltet på brillene. Kikker ned og dritten er på vei oppover høyre puppen min. Får totalt angst og heiv fra meg såpen. Som resulterte i såpe på gulvet og oppover veggene. Ungene kom springene til, ka skjedde mamma? Koffor sølte du.

Fikk drept dritten og skylt ned i do uten at ungene merka noe annet enn sølt såpe.

Hadde såpedispenseren i venstre hånd og den fulle flaska i høyre som jeg fyllte oppi med.

Frøken Hege skrev:
Helt enig, totalt grusomt.

Jeg var ute på terassen engang og lente meg over rekkverket for å snakke til mannen i hagen- Da har det nok kommet en liten jævel på toppen min uten at jeg merket det. Gikk rett inn på doen og skulle fylle på såpe i dispenseren der. Jeg bruker briller, og følte jeg såg noe under synsfeltet på brillene. Kikker ned og dritten er på vei oppover høyre puppen min. Får totalt angst og heiv fra meg såpen. Som resulterte i såpe på gulvet og oppover veggene. Ungene kom springene til, ka skjedde mamma? Koffor sølte du.

Fikk drept dritten og skylt ned i do uten at ungene merka noe annet enn sølt såpe.

Hadde såpedispenseren i venstre hånd og den fulle flaska i høyre som jeg fyllte oppi med.

Ikke sant, den "kaste" reaksjonen er ganske automatisk for å få dem vekk med en eneste gang! Jeg fikk en gang en edderkopp på handa i bilen, mens jeg kjørte. En langbeint jævel som plutselig bare satt der. Sånn bortsett fra at jeg skvatt så jeg holdt på å dø, så kunne jeg jo faktisk ha kræsjet. 

Jegogde2guttamine skrev:
...men de kan ikke gjøre deg noe...

Jeg vet: irriterende svar...ikke rasjonelt for dine irrasjonelle tanker!!!

Jo, de kan bite. Ikke alle, men det finnes edderkopper i Norge som biter. Man dør ikke av det, men det er ikke spesielt koselig. Broren min hentet seg ren truse rett fra tørkesnora ute en sommerkveld, tok den på og ble bitt i rompa av et beist av en edderkopp. :P

TralleTrollol skrev:

Jegogde2guttamine skrev:
...men de kan ikke gjøre deg noe...

Jeg vet: irriterende svar...ikke rasjonelt for dine irrasjonelle tanker!!!

Jo, de kan bite. Ikke alle, men det finnes edderkopper i Norge som biter. Man dør ikke av det, men det er ikke spesielt koselig. Broren min hentet seg ren truse rett fra tørkesnora ute en sommerkveld, tok den på og ble bitt i rompa av et beist av en edderkopp. :P

Jeg er ikke redd for at de skal gjøre meg noe heller, jeg vil bare ikke ha dem på meg. Tanken er nok til å gi meg frysninger og brekningsfornemmelse. :S

Bærte dem ut da jeg fant dem i huset eller leiligheten min, jeg. Nå bor vi i femte etasje, og har bare hatt besøk av én edderkopp, som fikk navnet Per og Eddy (samboeren min mente Eddy var et bedre navn på en edderkopp enn per...). Den tuslet rundt på soverommet til den bare forsvant.

Det verste med spinnkjærringene er at når de en gang kommer og kryper på deg og du skal knipse de bort i panikk så hopper de bare strikk i tråden sin og kommer tilbake på deg.
Da får jeg hetta!!

det bildet var UNØDVENDIG......grøss og gru....

Var ikke for å skape frykt, men sånn at man kunne leve seg litt bedre inn i innlegget

Satt på do og tisset for en stund tilbake og kjente at håret kilte meg så rart på øret.....
GJETT om det ikke var håret som kilte meg på øret, men en sånn ganske altfor stor edderkopp! Er normalt ikke redd for dem men når de tilfeldigvis ramler ned på øret mitt får jeg en smule hetta. 

Tror hylet mitt hørtes av hele nabolaget og gubben tok trappa i ett jafs.
Brrrrrr ekle udyr !

Å FY FADER for et bilde! Rett før eg spyr.

Hahaha, hadde det ikke vært for keisersnittsåret mitt hadde jeg gapskratta. Er ikke så veldif glad i dem selv heller, men ser for meg historiene deres. Klarer å holde meg foran ungene, men i det skjulte lider edderkoppene den sanne død..

Back
Topp