Det drypper!

RoXXy

Betatt av forumet
Skjønner at dette er helt vanlig, at det drypper eller til og med spruter melk også når babyen ikke dier.

Men hva gjør dere med det?? :wideyed: Er jo utrolig upraktisk!
Når jeg er hjemme går jeg helst uten bh og bare med en løs topp for mest mulig lufting til brystene. Men er jo ikke så lett å lufte når det bare drypper? Er dette noe som slutter når produksjonen har stabilisert seg?

Rett etter amming går det greit, men så snart det har gått en stund begynner det ofte å dryppe.
Det begynner gjerne å dryppe når jeg hører lyder fra baby eller når jeg leser om amming på nett! :confused: Merkelige greier!

Pakker dem inn :P For meg roet det seg etter hvert, men det tok sin tid, så da gikk det i ammeinnlegg døgnet rundt.

Ammeinnlegg, og mange ammetopper;) det blir bedre. Men jeg må jo si jeg fortsatt har lekkasjer nå 5mnd etter

Det blir bedre etterhvert.
Jeg måtte lufttørke mye. Tok en pupp av gangen. Så gikk å holdt et ml-mål under hvis det begynte å dryppe :p

Du kan bruke melkeoppsamlere fra apoteket, så får de luft men du slipper å lekke overalt. :)
Du kan også trykke med en finger rett inn på brystknoppen. Det vil aktivere lukkemuskelen som sitter helt ytterst i puppen.
Eller bare legge til babyen. :)

Du kan bruke melkeoppsamlere fra apoteket, så får de luft men du slipper å lekke overalt. :)
Du kan også trykke med en finger rett inn på brystknoppen. Det vil aktivere lukkemuskelen som sitter helt ytterst i puppen.

Husk rene hender ;) stor infeksjonsfare ved å ta rett på knoppen. Siste man vil ha som nybakt mor er brystinfeksjon...

Har funnet ut nå at det lekker mindre om natten hvis jeg sover med en litt stram sports-bh.
Kanskje fordi brystknoppen lukkes mer, slik du nevner??

Melkeoppsamlerne fra Medela skal visst være topp :) Har ikke prøvd selv.

Har funnet ut nå at det lekker mindre om natten hvis jeg sover med en litt stram sports-bh.
Kanskje fordi brystknoppen lukkes mer, slik du nevner??

Det er veldig dumt å bruke stramme klær over puppene, da hemmes melkeproduksjonen, og du kan få tette melkeganger.
Bruk en god ammebh, ammeinnlegg av ull/engangsinnlegg og en sammenbrettet bomullsklut, og sov på et håndkle.
Det blir bedre etterhvert for de fleste. ;)

Det er veldig dumt å bruke stramme klær over puppene, da hemmes melkeproduksjonen, og du kan få tette melkeganger.
Bruk en god ammebh, ammeinnlegg av ull/engangsinnlegg og en sammenbrettet bomullsklut, og sov på et håndkle.
Det blir bedre etterhvert for de fleste. ;)

Uff, takk!
Var litt redd for det!
Har brukt en gulpeklut under en singlet ved noen anledninger og det funker jo ganske greit:)

Her lekker det hver dag enda, han er rett over 3 mnd. Om natta ligger jeg uten bh oppå et sammenbretta håndkle. Om dagen må jeg ha på ammebh med ammeinnlegg, og bytte innlegga når det trengs.

Back
Topp