Det brenner

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
I brystet og halsen min.. Å det føles som lava som er på vei opp i munnen :eek: Tipper det er dette som er halsbrann? Er det ikke sent å få det nå i uke 36?
Tips mottas med takk! :)
 
Jeg har hatt halsbrann en stund nå..er litt random når det kommer, men kommer fortere når jeg er i aktivitet og ikke har vært på do...Vet noen mener melk funker, og å unngå store mengder mat og sterk mat. Har kjøpt noen tabeletter, gavicon eller noe, men har ikke funket for meg
 
Jeg bruker titralac.
Melk hjelper gjerne der og da men det kan gi økt syreproduksjon så det kan bli værre igjen etter en stund.
 
Melk etterfulgt av lovehearts fungerer for meg :)
 
Jeg har plagdes veldig med det nå den siste tiden (er snart 39 uker), men har kjent det litt tidligere også. Den første gangen jeg opplevde det som skikkelig ille, ikke bare litt plagsomt, så var apoteket stengt. Da googlet jeg meg frem til ting å kjøpe i matbutikken. Kjøpte sitron for å drikke sitronvann, mandler og Love Hearts. Ingen av delene hjalp noe særlig. Da jeg neste gang dro på apoteket anbefalte de Link og et annet produkt for gravide. Kjøpte Link, men trengte ikke å bruke det før nå nylig. Nå har jeg hatt ganske ille halsbrann så å si hver ettermiddag/kveld (og hvis jeg bøyer meg fremover), og jeg synes ikke Link fungerer heller. Kanskje akkurat mens jeg tygger på det, men ikke etterpå. Pleier å gi opp til slutt og går heller og legger meg. Da får jeg fred helt til neste kveld. Men i følge Internett er det haugevis av kjerringråd, hvorav noen mener noe funker og noen mener det samme gjør vondt verre, så det er vel bare å prøve seg frem. Det er i hvert fall et par reseptfrie apotekprodukter du fint kan prøve ut selv om du er gravid, så du kan jo starte der. :)
 
Tror ikke det er sent å få det, kommer vel mye av den store magen:p jeg har hatt antydning i en måneds tid, snart 39+0 nå. Heldigvis hjelper det for meg å unngå sterk mat, fet mat, tomatsaus og lignende. Litt samarin funker når det først brenner. Ikke prøvd noe annet.
 
Ser ut som vi er en del "flammepustere" her :D Fikk nettopp tips om raspet gulrot.. Fortsetter det som dette, får jeg ta alle tips og råd i bruk ;) Takk for tips!
 
Har det her og. Får ikke sove ellernoe av det. Har prøvd det aller meste, ga inn og ringte til legen idag og fikk noen tabletter på resept så håper de hjelper mer på..
 
Back
Topp