Det blir vist en

MammatilTreprinser

Forelsket i forumet
*MIA*
Liten shukkass! Hehe lillegutt var 3500g i dag! Og jeg har enda 3 uker t termin jeje andre som har store bebisser i magen?

Sent from my iPhone using BV Forum

Fått høre at jeg får en over gjennomsnittet stor baby, men ikke noe ca vekt. Her er det jo fortsatt 6 uker til termin da. :p

Var på kontroll på Ullevål i dag, bitteliten på 2700g/2800g nå i uke 37+5! Storesøster ble født 1 uke før OUL termin og var 3310.

Blir nok tjukkas på meg også ;)..
Litt tjukk over magen ved siste estimering, så spent på hvordan det ser ut neste gang vi skal titte inni der, om 2 uker:p..
Kommende storesøster var også ei lita tjukkebolle, med sine 4320g og 53cm:).. (Født 2 uker på overtid)

Jente født juli 2011 ~ termin med lillebror, i april 2014 :)

På mandag da jeg var hos JM sa hun at det kunne se ut til at lillebror her blir på størrelse med storebror.
Storebror var rett over 4kg, så ingen superstor baby, men man får ikke følelsen av spedbarn heller syns jeg ;)

Vi fikk beskjed om at hun var 3200 i uke 36.. men tar d me en klype salt, de bommet med 500 g sist gang. Men blir spennende å se :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hvordan estimerer de så sikkert ?
UL?
Hos meg sa jordmor at det er nesten umulig å estimere vekt med bare symfyse mål, men hvis hun skulle tippe- ville hun regne me en gjennomsnitts baby ved termin.
Det samme trodde de sist da jeg lå helt på steken, men 6 dager over kom det en liten gutt på 3050gr.

Vi var på vekstestimering på sykehuset. Det gjennomførte en ultralyd hvor de tok ulike mål. Minien vår ble estimert til 2700 g nå, rett under gjennomsnittet sa han legen, men leser over alt at det er vanlig i uke 36. Han sa at hvis han fulgte kurven sin de siste ukene ville han bli rett under 3500 g til termin :)

De estimerer hver tredje uke på meg med ultralyd der de måler hodeomkrets og rundt magen på bebisse.... Grunnen t at de gjør d så ofte er fordi jeg tidligere har hatt en gastric bypass operasjon. Så de forsikrer seg om at tilveksten på babyen er normal:)

Hvordan estimerer de så sikkert ?
UL?
Hos meg sa jordmor at det er nesten umulig å estimere vekt med bare symfyse mål, men hvis hun skulle tippe- ville hun regne me en gjennomsnitts baby ved termin.
Det samme trodde de sist da jeg lå helt på steken, men 6 dager over kom det en liten gutt på 3050gr.

De estimerer med ultralyd ja :)..

Jente født juli 2011 ~ termin med lillebror, i april 2014 :)

Fått beskjed om både 4300 og litt over 3000.
Men de har vært klare på at de ikke har fått tatt skikkelige mål.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Er det bare hvis det er fare for stor baby at dere får UL så sent for å estimere?

Åh nesten så jeg skulle ønske jeg skulle på en slik ul, er skikkelig spent på hvordan det står til med størrelsen. Men må vel bare være glad det ikke er behov og smøre tålmodigheten :-) blir spennende å se hvordan det er når de kommer ut hos dere, om de har sett riktig

Spennende å se om estimert vekt stemmer når de blir født :D

Kjenner jeg er veldig spent på min. Har ikke peiling på hvor stor han er, så har med klær i både syr 50 og 56 til han i sykehusbagen. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Snuppa her er estimert til 13% over, men tar det med en stor klype salt. Storebror ble estimert til 15% over, men kom ut helt på snittet :)

Back
Topp