Det "beste" tidspunktet for å gå fra hverandre...

• Trådstarter Trådstarter Kickie
  • Opprettet Opprettet
K

Kickie

Guest
Jeg har en diskusjon med en venninne her.
Vi diskuterer når det for barnet er det "beste" tidspunktet for foreldrene å gå fra hverandre. Når er det lettest for barnet at mamma og pappa ikke skal bo sammen?

(Ja, selvfølgelig er det best at man har to foreldre som elsker hverandre, og selvfølgelig skal man ikke være sammen bare for barnet sin del om følelsene forsvinner, men sånn helt teoretisk...)

Hun mener at det er værre jo mindre barnet er, mens jeg tror at om barnet er under året vil det forstå så lite av det uansett. At det da er værre å forklare en 3 åring at pappa og mamma ikke skal bo sammen lengre.

Enig med deg.

Vi gikk fra hverandre rett etter gutten var fylt 1 år..
Og jeg er faen meg glad det ikke drøyde lenger..
Jeg tror hjertet mitt hadde knust hverdag om jeg måtte forklart min lille 3åring (snart) at pappa ikke bor her ..
Nå VET han at mamma bor her,og pappa+kjæreste+lillebror bor der..

Så jeg er enig med deg HI..

Enig med deg ! [:)]

Her ble jo det slutt når kidden var ca 6 mnd'er...Og det synest jeg var VELDIG greit !

tenker at små barn har best av å bo et sted, men hos større kan bruddet skape en reaksjon. men sånn ideelt sett bør foreldrene holde kontakten, være venner(iallefall rundt barnet), ha de samme reglene, ikke la avtaler gå via barnet.

snakker av erfaring som skilsmissebarn. var 10 da det ble slutt, syns det var leit da, men de feiret jul sammen i starten, ringte hverandre ang avtaler, snakket aldri stygt om hverandre etc, så var fort greit også. en annen ting som var bra for oss barna var at vi slapp å flytte

Eg og far til eldstemann gjekk fra hverandre når han var rundt 1 1/2 år. Han var så liten at han ikkje husket kordan det var å ha mamma og pappa under samme tak, så det blei ein vane. Men ser nå at når han er komt i skulealderen lurer han meir og er ikkje heilt fornøyd med kordan det er.
Så trur at uansett kortid du går i fra bf så vil det komme ein dag barnet vil ha ein skikkelig forklaring.
Men er kanskje enklare å forklare når det har gått noen år og følelser osv. er under kontroll.

ORIGINAL: Toadette_

Jo mindre barnet er, jo bedre mener jeg! [:)]

ja enig eller så må det være at barna er så gammel(voksne) at de selv ser at mor og far ikke har det godt ved å bo sammen.

ORIGINAL: Toadette_

Jo mindre barnet er, jo bedre mener jeg! [:)]

Gutten min var 10 mnd når vi gikk i fra hverandre.

Jeg vet hvordan min sønn kan lengte etter pappa'en sin når han er på jobb i mange uker... Han hadde vært troende til å virkelig sørge om vi gikk ifra hverandre.

Jo mindre barnet er, jo bedre ved ett brud vil jeg si. Men alle barn kan sørge, og det på hver sin måte.

Før ting blir så ille at man ikke engang kan oppføre seg vennlig og høflig ved overlevering av barnet osv.

Uansett hvor gamle ungene måtte være ;)

Foreldrene mine gikk fra hverandre litt før jeg var et år, tror jeg.
Jeg kan ikke huske at de noen gang har vært sammen.
Det var det jeg var vant til. Pratet med pappa i telefonen, og hver ferie eller langhelg reiste jeg på besøk til ham. Syns det var helt greit, jeg. [:)]

Back
Topp