Det beste i livet er gratis?

KrepsenErBlittMamma

Forumet er livet
Nei, ikke alltid...
[:(]

Men å få et barn er noe jeg er villig til å betale mye for!
Såååå..

Hvor mye har dere måttet ut med for ass. befruktning?

Hittil på 1 negativt IVF forsøk og 1 avbrutt fryseforsøk har vi brukt ca 12 000,-. Skal ut med ca 10 000,- til nå i månedskifte januar/februar en gang, dette blir til 2 IVF forsøk.. [X(]

Men vi betaler det vi må for å få til dette her, ingen tvil om det altså.

Vi brukte rundt 35 000 tusen på å få til 2 barn; 2 med full klaff, 3 misslykede...Offentlig på St.Olav.
Men det er jo ingenting mot hva et barn koster etter det er født[;)] så det er verdt pengene!

26 000 på forsøket. (ICSI privat hos Aleris)
Rundt 7000 i medisiner.

15 000 i medisiner, 1500 for forsøket og ca 15 000 i reise og opphold[:)] Men det er verd hver en krone[:)]

Vi var i det offentlige helsevesenet, (privat kan være dyrere), brukte ca 12 000,- på medisiner, kontroller og alt som hørte med.
Vi var veldig heldige, synes iallefall jeg, og fikk klaff på det første forsøket.
Har også 3 egg på frys. Fryseforsøk er rimligere, for du slipper unna nesespray og sprøyter, som er det som koster..

Men overstiger man 15 000,- har man rett på den summen som kommer over, i retur.

vi betaler 24000 for ICSI på klinikk hausken å ligger vel på 8-9000 i medisiner.
hotellet de har avtale med er ganske billig og de er veldig hyggelige der henne[:D]

på 3 icsi forsøk og 4 fryseforsøk har vi brukt ca 108 tusen kr. da har jeg regna 1 og 1 forsøk for vi kjøpte ikke pakke på 3.(går privat hausken). Har tatt opp lån nå på 150 tusen for 3 nye forsøk,kjøpe pakke denne gangen og har fått 8 tusen i avslag,siden vi har mista noen ganger så synses de litt synd på oss derfor fikk vi 8 tusen i avslag + at vi slapp og betale siste samtale vi hadde.

Har ikke helt satt meg inn dette med pengene...Men er det slik at man får igjen alt over 15.000,-? Vi er på første forsøk og måtte ut med 13.400,- for medisiner, og det blir vel mer med forsøket og om det ikke klaffer så blir det i allefall mer med flere forsøk...

Back
Topp