det beste for barnet...

minah

Forelsket i forumet
er å flytte det inn på eget rom! fikk jeg beskjed av hs, sist jeg var å snakket med henne!snuppa er 7 mnd.
 jeg tror jeg vet selv hva som er best/bra for mitt barn.... ble litt paff av å få denne beskjeden!

hvilke meninger har dere om dette`?

Vi har fått beskjed fra flere hold at barnet helst skal ligge på samme rom som foreldrene til dei er ca året-dette pga faren for krybbedød.

Jeg tror alle kjenner sitt eget barn best og vil ta den avgjørelsen når det er nødvendig[:)]snuppa vår flyttet på eget rom 4mnd gammel,sover ikke i vår seng eller noe heller,og vi er glade for det

jeg har ikke villet flytte henne på eget rom av flere grunner,

hun har spist dårlig-det ble slik at hun spiste mye på natten og lite på dagen,fordi hun ikke hadde "tid" på dagen altfor opptatt med alt annet. og hun hadde en dårlig vektøkn. gikk ned en periode. naturlig at nettene ble urolige.
hadde litt prob med legging ei stund,hun gråt mye-våknet maaange ganger etter hun var lagt.drømmer mye-men roet seg fort bare jeg strøk henne på kinnet.+ at hun har vært plaga med magen/luftsmerter lenge.

pga dette har jeg ikke følt at det ble rett eller noen god løsning å flytte henne...
ser heldigvis ut til at alt går bedre nå[:D]

så sant situasjonen tillater det,¨å sier di jo at barna sover best på eget rom!var sikkert det hun mente[8|]

vist du føler dere har det best som dere har det,så gjør du det ikke[:)]

Jeg vet hva som er best for barnet, ikke helsesøstra så ser henne bare av og til...

Hadde også blitt paff om hun hadde sagt det til meg og

ORIGINAL: minah

er å flytte det inn på eget rom! fikk jeg beskjed av hs, sist jeg var å snakket med henne!snuppa er 7 mnd.
jeg tror jeg vet selv hva som er best/bra for mitt barn.... ble litt paff av å få denne beskjeden!

hvilke meninger har dere om dette`?

Min mening er at det er tull og tøv. Jeg har hørt mye rart på hs som jeg overhodet ikke kunne gjort i forhold til mitt barn. Jeg lytter til hans behov, han formidler så fint selv hva han har behov for. Og behovene er i stadig endring.
Nå for tiden er hans behov å ligge i armkroken min om natten. Da gjør vi det!

Lytt til mammahjertet ditt, og gjør det som føles riktig for dere, da kan du alltid være trygg på at det blir riktig og at du ikke angrer noe i ettertid. Om man skal lytte til alle andre om råd og meninger for sitt barn, så tror jeg fort ting kan bli feil og få uheldige konsekvenser. Det er hvertfall mine tanker, og slik jeg handler. Sålangt har det gått utrolig bra, og jeg føler meg sikker på at vi gjør det som er riktig for vår sønn. [:)]

Vi har fått beskjed fra flere hold at barnet helst skal ligge på samme rom som foreldrene til dei er ca året-dette

men jeg måtte bare  få ut lona av rommet ...jeg drømte om krybbedød og våknet for å kjenne på henne for å se om hu var ilivet ..var så trøtt av å vokne om nettene å sjekke så da hu var 6 mnd fikk hu egent rom ...

da sov vi begge to mye bedre faktisk , så slapp hu å vokne av at mammaen som hele tiden skulle sjekke hene ....

moritz låg på rommet vårt til var 8mnd ..pga vi ikke hadde flere soverom i første etasje ...egentlig så låg han vel i samme seng som meg til han var 8 mnd ....han skreik til han til slutt fikk komme oppi sengen vår ...så mye sammsoving som jeg abselutt ikke ville ....

Vi merket stor forskjell på Andreas da vi flyttet han på eget rom.
Han er mer rolig når han sover, og sover mye lenger.
Så jeg tror de sover bedre på eget rom kanskje ja.....

ORIGINAL: Cathrine76

Vi har fått beskjed fra flere hold at barnet helst skal ligge på samme rom som foreldrene til dei er ca året-dette pga faren for krybbedød.

jeg må bare spør,hvor har du hørt det?syns det var ille nok å gå å vente på at di tre mest utsatte mnd skulle gå over,om jeg ikke skulle gått å bekymret meg i et år for den forferdelige skjebnen[8|]

sovner di ikke rolig inn ved krybbedød,det er vel det som er så skummelt med det....ingen forvarsel.liker ikke snakke om det en gng.men slik kan man ikke forhindre uansett hvilke rom di ligger på!

kunne godt tenkt meg å flytta snuppa ned på rommet, men det må pusses opp, å det virker ikke som om sambo har det så travlet med det[8|][8|]

vi flytta vesla på eget rom når hu var 14 dager gammel... men i løpet av de 14 dagene sov ingen av oss 3 no særlig. og det ble myyyeeeeeeee bedre med en gang[:D]
selv om jeg var våken i 2 døgn fordi jeg ikke visste om jeg stolte på babysitteren[8|]

men spør du meg, hvis alle sover bra, ser ikke jeg problemet med å sove på samme rom[;)] er liksom litt smak og behag det å. de lærer seg å sove på eget rom etterhvert uansett, hvis det bare blir "jobbet" litt med.

oi sann[:-] ble litt langt detta[;)]

Back
Topp