Det å være dårlig vs ikke dårlig

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Jeg får stadig høre og lese at det å være dårlig tidlig i svangerskapet et et bra tegn. Men hva med oss som ikke er dårlige da, som ikke har de store symptomene på graviditet, er det negativt?

Jeg har heller ikke vært dårlig. Jeg var litt kvalm den uka jeg oppdaget at jeg er gravid. Kastet opp to ganger. Utover det har jeg ømme pupper (gitt seg litt), luft i magen og trøtt.

Jeg har ikke vært dårlig i noen av mine tidligere svangerskap, men har fått friske og fine barn :-)

Jeg kjenner flere som ikke har merket noe til kvalme og får friske og fine barn. Jeg tenker bare dere er heldige! :)
tror man kun trenger å
bekymre seg om man først har kjempesterke symptomer, og så brått mister alle kombinert med smerter og blødninger.

Jeg er ikke kjempedårlig, men føler meg jevnt fyllesyk :P Ikke kastet opp i noen av mine svangerskap. Jeg har heller ikke spesielt ømme pupper.
Det jeg derimot er er trøtt, og så var jeg fryktelig svimmel en periode, men det har heldigvis gitt seg noe nå.

Jeg tenker også at det må være deilig å slippe kvalmen :P Gleder meg til andre trimester for da har det meste av kvalme, svimmelhet og trøtthet gitt seg :)

Og det sies jo at begge deler (mange symptom/plager og få) er like normalt. Det er kanskje bare det at det kan føles ekstra trygt dersom man har mange "håndfaste" symptom på at man er gravid :)

Mitt første svangerskap var uten noen plager, husker ikke at jeg var spesielt bekymret for det, dagene gikk og jeg orket alt jeg ville, eneste var at jeg ikke hadde lyst på sjokolade eller godis, så det var jo egentlig bare positivt. Og alt gikk kjempe fint, fikk ei nydelig frisk tulle. Denne gangen er jeg så kvalm, uvel, trøtt, vonde pupper, er også bekymra for at ting ikke er som det burde være, men hvorfor vet jeg ikke...

Jeg har aldri vært dårlig, og dette er mitt tredje svangerskap :D
Begge deler er like normalt :joyful:

Like normalt begge deler :-) Jeg er ikke dårlig, litt småuggen hvis jeg blir for sulten. Symptomer har jeg, er trøtt, humøret svinger litt (hehe) og jeg er oppe om natten og tisser, det er jeg vanligvis ikke. Snev av ømmer pupper, men det har gitt seg litt. Var ikke dårlig med forrigemann heller, da fant jeg ikke ut at jeg var gravid før i uke 16 :-)

Det er nok like normalt...men jeg tror jeg personlig skal være kvalm. Jeg har mistet sent to ganger og det som er felles for disse gangene er manglende kvalme, mens jeg med de to jentene jeg har var veldig kvalm. SÅ jeg er mindre bekymret nå som kvalmen er her for fult....uten at jeg tror det har noe å si for andre!

Begge deler er normalt :) kanskje vi som spyr støtt bekymrer oss mindre for at det er noe galt, men ellers kan jeg ikke tenke meg at det skal være bedre på noen annen måte :p

Kjekk lesing! Tenker alt er normalt ja! Men sjekker papiret hver gang jeg er på do :o Har en del andre symptomer da, så det må jo være noe ;)

Jeg tenker at det er mer en "sikkerhet" når man er dårlig.
Heg har slitt skikkelig og gjør det nå også :) hater å være dårlig, men hadde vært mer "redd" om jeg plutselig var helt fin :p

70-80% av kvinner som blir gravide blir dårlig i 1 trimester. Så gir det seg i andre trimester. Så tror jeg det var 20% som var kvalme halve svangerskapet. Noen få kvinner er kvalme hele svangerskapet.

Mens noen kvinner er så heldige med å ikke være kvalme i det hele tatt, men det betyr ikke at det er noe galt med de eller babyen.

Jeg var i fin form med førstemann, bortsett fra at jeg var noe trøtt. Jeg fikk en frisk og fantastisk gutt :) denne gangen er det helt annerledes, er kvalm og kaster opp...

Jeg tror at hvor mye/lite man er dårlig er noe som ikke spiller inn på hvordan barnet blir i det hele tatt.
Vi er forskjellige, det er også våres svangerskap.

Back
Topp