Det å klippe håret på andres barn

Dramadama

Gift med forumet
Jenta mi har endelig fått litt lengde på håret sitt, og litt lugg. Rett før jul klagde svigermor på at hu var bekymret for synet til jenta. For hvis håret gikk inn i øynene på henne så kunne hun jo bli blind må vite!

Jeg sa at JA, jeg skal ta henne med til frisør, men ikke før etter nyttår. Orka ikke sitte der høygravid med en kranglete 1,5åring ;)

Men når jeg kom hjem fra barsel i går så satt jeg og tittet på jenta mi og så at NOEN har klippet luggen hennes! :-O
Jeg spurte gubben min om det, og han var enig i at hun så annerledes ut, men at mora hans ikke hadde sagt noe om det til han.

Er det ikke litt frekt å bare gjøre sånt? Jeg har ikke energi eller lyst til å gå inn i en krangel med svigers akkurat nå, har nok med hormoner, ny baby og diverse vondter.
(Grunnen til at jeg mistenker svigermor er fordi de passet henne mens jeg fødte, og mens gubben min henta hjem meg og baby)

Men det kan da ikke være nomalt? :P

Guuuuud, jeg hadde vært overlykkelig om noen hadde gjort det. Det å ha håret i øynene konstant er jo ikke farlig, men sykt plagsomt og slitsomt. Hun gjorde det garantert bare for å være snill, mot både deg og dattera di. 

Nå virker det jo ikke som om de har tatt så mye av luggen da, siden dere såvidt såg at det var noe anderledes ved henne... (og godt er det) for hadde noen bare klippet jenta mi, så hadde jeg blitt kjempe sur :P hehe... spesielt hvis hun sparte til lengre hår... Men kan jo hende det plagde vesla di da? at hun fikk det i øynene og derfor klippet hun det littegranne...

Lille-My skrev:
Nå virker det jo ikke som om de har tatt så mye av luggen da, siden dere såvidt såg at det var noe anderledes ved henne... (og godt er det) for hadde noen bare klippet jenta mi, så hadde jeg blitt kjempe sur :P hehe... spesielt hvis hun sparte til lengre hår... Men kan jo hende det plagde vesla di da? at hun fikk det i øynene og derfor klippet hun det littegranne...

Jenta var sykt bustete så håret sto rett til værs når gubben henta henne hos svigers, så jeg så det ikke med en gang nei. Men hun kunne da ringt meg og spurt om det var greit at hun gjorde det?

Jeg er ikke forbanna eller noe sånt, jeg synes bare det er litt frekt og en veldig merkelig ting å gjøre :P

Jeg nevnte til svigers at hele håret skulle klippes, men det fikk jeg ikke lov til nei! Hun syntes at jeg kunne skulle ta luggen, for hun måtte jo ha langt hår bak... Men nå fikk jeg lyst til å klippe bort den forferdelige hockeysveisen hennes bare for være barnslig. Hahaha.
(Håret er langt på sidene, og superkort i midten. Ser skikkelig rart ut)

OMG! Hormoner!  Ja, jeg ser selv at jeg sikkert er urimelig og teit, men er bare sur i dag. *Ler*

Labambie skrev:
Guuuuud, jeg hadde vært overlykkelig om noen hadde gjort det. Det å ha håret i øynene konstant er jo ikke farlig, men sykt plagsomt og slitsomt. Hun gjorde det garantert bare for å være snill, mot både deg og dattera di. 

Det gikk ikke ned i øynene. Det er det for bustete til :P

Joda hun kunne ringt deg først Jeg er helt enig med deg... Om du ikke synes hun er sånn kjempe fin på håret med sveisen hun har nå, så hadde jeg søren meg klippet hele håret hos frisøren jeg :D er nå for søren din unge vel

Jeg hadde nok bobla litt om noen hadde gjort det med min unge, spesielt siden håret hans vokser i snegletempo...

Det gjorde svigermor en gang.. Hun angret med en gang saksa traff håret, og beklaget det hun var god til i laaang tid etterpå..

VELDIG irriterende, og jeg var DRITsur da jeg oppdaget det, men hår vokser ut, og naboen til mine foreldre er frisør, så vi fikset det kjapt igjen..

Jeg hadde blitt rasende og sagt klart i fra. Slikt gjør man bare ikke!

Jeg synes ikke du overreagerer. Det er prinsippet det er snakk om - selv om hun selvsagt mente det godt og det bare var litte stussing så er det normalt å spør om det er ok først, spør du meg!

tror jeg hadde blitt litt irritert men er det kun luggen så hadde jeg ikke reagert så mye på det slik sett
Her så fikk jeg høre at vi ikke kunne skråklippe håret på jenta slik at det var kort i luggen og at det ble klippt skrått bakover slik at ho ikke hadde så alngt på siden. Var så jeg ga rimelig kvass tilbake medling om det kan en si
Så her ble det tatt tupper og luggen og ferdig med det,jenta vil jo ha langt hår,så hadde ho fått det kort på siden så hadde nok jenta her begynt å hylgråte er jeg rimelig sikker på

Tror jeg hadde blitt irritert ja.. Må da vel få bestemme selv om hvordan en vil at sine egne barn skal se ut på håret... Helt greit hvis hun hadde spurt først, eller hvis ungen er gammel no til å bestemme selv..

Kanskje bare meg, men hadde noen gjort det på mitt barn uten å høre med meg først hadde det klikka for meg! Jenta mi har også endelig begynt å få litt lengde på håret (ho er 2år) Å det går da ann å bruke en SPENNE på panneluggen :P Hun skal ikke ha pannelugg, vil spare det til langt fint prinsesse hår uten pannelugg, siden hun vil nok få tynt hår som meg, så luggen gjør det bare tynnere.

Så skjønner godt at du synes det var litt frekt:-)

Tror jeg først hadde blitt rimelig satt ut om noen klipte datteren min uten å høre med meg først, og så hadde jeg nok blitt fly forbanna.

Det syns jeg var utrolig spesielt å gjøre.. Hun kunne jo bare sendt en melding eller ringt å spurt. Jeg hadde blitt sur!

Om det var slik at ungen trengde en klipp, og personen som klippet hadde gjort det uten at det blei skeivt og stygt, så hadde jeg vel egentlig bare blitt glad jeg :p

Jeg hadde nok blitt ganske irritert om svigermor hadde gjort sånt uten å si noe som helst til meg!
Det er det verste jeg vet når folk ikke kan stå for hva de har gjort, eller si noe til meg!

Jeg hadde nok ikke blitt sur for selve klippen.

Bare vent til jenta di finner saksa selv og klipper litt:P:P

*UtspyttaLaban* skrev:
Om det var slik at ungen trengde en klipp, og personen som klippet hadde gjort det uten at det blei skeivt og stygt, så hadde jeg vel egentlig bare blitt glad jeg :p

Ja, hadde det nå bare blitt beint så!..

Hadde nok blitt sur gitt :P

Her sparer vi til langt hår nemlig, uten lugg.   (for å slippe den hersens luggklippinga, håret vokser jo i rakettfart!)

Jeg hadde blitt sur. Hår vokser jo ut igjen, så det er ikke noe problem sånn sett, men når hun sparer til lang lugg, så er det på en måte ett skritt i feil retning å klippe det...

Back
Topp