Det å ha termin i slutten av juli...

Frøken Fryd

Elsker forumet
Juli13-jentene
Det er så vondt!
For tiden gruer jeg meg til å sjekke bv...
Er så utrolig glad for dere som har født!
Dere alle har venta lenge for å møte deres skatt/skatter...
Men er litt vemodig også... for vi har fulgt hverandre hver eneste dag - og er litt kjipt å fremdeles sitte og vente...rekka til de som venter tynnes ut for hver dag... og jeg henger aktivt i den tynnere rekka :(

Er bare misunnelig :oops:
Vil så gjerne at det skal bli min tur snart. Men det føles så langt borte. Ser ikke poenget med å prøve kjerringråd heller. For hver gang jeg våkner om morgenen så kommer et stort stikk av skuffelse - og dagen blir mer eller mindre ødelagt...

Har stengt meg selv litt inne nå, for vil ikke ødelegge andres dag heller med mitt mindre glade vesen...

Hvordan holde ut???

Men typen skal ha all ros. Han har fri fra jobb nå, og han er så god og snill med meg. Han gleder seg kjempemasse. Gjør alt han kan for å glede meg, samtidig som han tar meg seriøst når panikken for forestående fødsel trer inn. Føler meg heldig som har han!
Hvem hadde trodd jeg skulle være så heldig når det kom til å finne sin bedre halvdel.

Lurer på hva vi skal finne på idag. Drittvær ute nok en gang... men fint å dra på kjøretur. Lufte vettet litt...
Ønsker å dekorere vugga litt, så skal jakte litt på saueskinn og bamse.
Må vel finne et strykebord sånn at jeg kan stryke sengesettet til brumle som han skal ha i vugga og vogna.
Men snart har jeg ikke mer å gjøre... hva i all verden skal jeg gjøre for å få tida til å gå da? Noen forslag?

Ønsker dere alle en super dag, både med og uten baby!

Ble litt klaging fra min side her, men sånn er det...

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Så dumt at du føler det slik da :(
Håper det ikke er så mange dagene til brumle vil hilse på ❤
Termin er jo rett rundt hjørnet ;) Sender masse fødestøv og gode klemmer ❤

❤Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin❤

Jeg har termin om en uke etter ul termin, men mens termin er neste lørdag. Jeg har ikke hastverk da, men er vel kanskje fordi jeg er alene og gruer meg til å skulle ta hånd om to små!... Hjeeelp.... heldig du som har en sånn god mann ved din side... :-)

Vi får bite tenna sammen og holde ut siste rest. Ta en dag av gangen - og plutselig så er det vår tur ♥

Kjære skjønne deg. Skjønner at det begynner å bli tungt og at du gleder deg til å ha den lille i armene dine. Men prøv å hold motet oppe. Tenk heller at den lille er fortsatt inne, fordi den trenger den tiden for å blir frisk og sterk til tiden som kommer utenfor. Av erfaring har jeg sett det er mye lettere med en som har holdt seg til termin enn en som kom for tidlig.
Kjerringråd vil jeg ikke komme med til deg heller, for de kommer når de kommer.

Å slå i hjel timene og dagene som man bruker på å vente, er selvfølgelig litt verre. Var vel gjerne derfor jeg gjorde alt mulig rundt om i huset. Selv barnebassenget til min sønn fikk seg en skrubb. Hadde hun ikke kommet når hun kom, hadde nedvasking av kjøkkenet vært neste prosjekt :p
Men du har mannen din hjemme. Prøv å nyt tiden med han, vi din oppmerksomhet mot han så mye du kan nå når dere er alene. Finn et puslespill som dere kan pusle sammen f.eks. For når småen kommer, blir det liten tid og oppmerksomhet på han på en stund.

Håper dette hjelper deg litt med å holde motet oppe. Du kommer snart til å få hilse på din nye øyensten :)

Ha en fin regnværsdag!

Jeg kjenner meg også igjen her.. begynte på min første dag på overtid i dag å jeg er kjempe skuffet! Etter 14 dager overtid med storesøster er jeg livredd for å gå maks overtid denne gangen også.. Det er så kjipt å se alle rundt seg føde en etter en å til og med de som har termin etter deg samtidig som jeg er veldig glad på alle andre sine vegne.. merkelig å ha så todelte følelser!
Håper disse små nurkene kommer snart..! Jeg er også rimelig lei av å vente og er kjempe sliten.
Følte jeg fikk et lite lys i tunnelen i dag når jeg fikk time til overtidskontroll på tirsdag, da har jeg noe å se frem mot!

Hold ut og kos deg med litt kvalitetstid med gubben!! Håper humøret letter!

Kjenner meg veldig igjen og her er ikke termin før 30 juli. Føler jeg har gått å ventet i evigheter alt. Jeg har nå begynt å lese spennende bøker, får ihvertfall noen av timene til å gå. Og reise ut litt hjelper også på tiden syns jeg.
Vi får trøste oss med at vi snart er i mål og at babyene kommer når de er klare for det.

Føler det på samme måte jeg også, men vet jeg bare må smøre meg med tålmodighet. Jeg var innom en garnbutikk i går å kjøpte det jeg trengte for å strikke mariusgenser. så nå har jeg startet med prosjekt mariusgenser 6 mnd. Har ikke strikket på evigheter, men klarte å få til en selbuvott en gang (ble aldri et par da jeg aldri orket å starte på nr 2), men dette skal bli bra ;) :)

Snart er det din tur:)
Men det er utrolig kjedlig å se på alle som får, og ikke du..

Prøv å ikke stresse for mye..
Kjerringråd hjelper ikke. Han her kom når jeg bestemte meg for å bare ta det med ro og ikke gjøre en ting:D

-------------------------
Therese 5. april 2009
Termin 21. juli 2013

Det er så vondt!
For tiden gruer jeg meg til å sjekke bv...
Er så utrolig glad for dere som har født!
Dere alle har venta lenge for å møte deres skatt/skatter...
Men er litt vemodig også... for vi har fulgt hverandre hver eneste dag - og er litt kjipt å fremdeles sitte og vente...rekka til de som venter tynnes ut for hver dag... og jeg henger aktivt i den tynnere rekka :(

Er bare misunnelig :oops:
Vil så gjerne at det skal bli min tur snart. Men det føles så langt borte. Ser ikke poenget med å prøve kjerringråd heller. For hver gang jeg våkner om morgenen så kommer et stort stikk av skuffelse - og dagen blir mer eller mindre ødelagt...

Har stengt meg selv litt inne nå, for vil ikke ødelegge andres dag heller med mitt mindre glade vesen...

Hvordan holde ut???

Men typen skal ha all ros. Han har fri fra jobb nå, og han er så god og snill med meg. Han gleder seg kjempemasse. Gjør alt han kan for å glede meg, samtidig som han tar meg seriøst når panikken for forestående fødsel trer inn. Føler meg heldig som har han!
Hvem hadde trodd jeg skulle være så heldig når det kom til å finne sin bedre halvdel.

Lurer på hva vi skal finne på idag. Drittvær ute nok en gang... men fint å dra på kjøretur. Lufte vettet litt...
Ønsker å dekorere vugga litt, så skal jakte litt på saueskinn og bamse.
Må vel finne et strykebord sånn at jeg kan stryke sengesettet til brumle som han skal ha i vugga og vogna.
Men snart har jeg ikke mer å gjøre... hva i all verden skal jeg gjøre for å få tida til å gå da? Noen forslag?

Ønsker dere alle en super dag, både med og uten baby!

Skjønner deg godt! Hadde det sånn fra begynnelsen av juni nesten-mest fordi formen var så dårlig.. Men dere som har termin i slutten av juli (som jeg hadde),kanskje det kan hjelpe å tenke på at jo nærmere dere faktisk kommer termin-jo bedre er det for babyen :) bare vær glad for at babyene deres koser seg inni magen fremdeles-det følger mange utfordringer og bekymringer med for premature babyer... Til lengre de er der inne,til bedre er det:) det er ikke lenge igjen nå :) Og jeg vet jo at dere vet dette da selvsagt...!! :) Hang in there-tiden kommer til å fly så fort dere har skatten deres i armene :) Og ikke minst: dere har jo det å se fram til! Så spennende :)

Termin 26.juli med guttene mine :)

Vi har termin på samme dato og jeg kjenner meg noe igjen. Skulle gjerne hatt babyen ute allerede, men uansett er det ikke lenge til. Dagene er ganske lange for meg for tiden, får veldig lett vondt rundt om kring i "systemet", så klarer ikke å gjøre så mye som krever fysisk aktivitet. Tenkte å invitere samboeren min med på kino i kveld slik at vi kunne gjøre noe hyggelig i denne siste ventetida. Sier det samme til deg som jeg sier til meg selv hver dag; snart er baby ute uansett, må bare holde ut denne siste tida :)

Forstår godt at du føler det sånn :(
Den lille tiden som er igjen går såååå sakte og man kan omtrent telle minuttene som går (slik følte hvertfall jeg det).
Et lite tips kan være å sette i gang med noen små kreative prosjekter.

Jeg f.eks brukte mye tid på ''Da jeg var liten''boka i ventetiden både med prinsessa og prinsen min. Gjorde den om fra en vanlig bok til en scrappa en med bakrunner - scrappeark med klistremerker, tekst, ultralydbilder, notater, tråder, tekst +++. Blir så fint når bildene etterhvert kommer på plass. :)

Ellers sov jeg vannvittig mye, tok noen småturer hver dag og så mye film på kvelden - vi begynte å se på en serie (solsidan) som fikk noen timer til å gå. ;)

Ellers er jo nøkkelen og holde seg positiv - men jeg vet alt om hvor lett det er....... ;)

Sender deg en stor klem.

Forstår godt hvordan du har det! De siste to ukene gikk jeg nærmest ikke ut av huset. Orket ikke møte naboer og kjente som skulle spørre om jeg ikke hadde født. Låste meg inne og vekk fra folk. Grinete og sur- utålmodig!

Det er uansett ikke lenge igjen- selv om det ikke føles sånn!

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Jeg kjenner igjen følelsen fra forrige gang, var så skuffa og lei når måneden gikk mot slutten. Det er jo ikke sunt for noe, denne gangen har jeg gått mye sterkere inn for ikke å bli utålmodig før termin+en uke, og klarte det nesten.
Syns du har fått noen fine råd her, særlig fra de som har født tidligere. Bruk tiden på gjøre ting med typen, pusle med baby-scrapbøker, slapp av og samle krefter.

Plutselig er det vår tur også!

Kjenner nok på de samme følelsene jeg også. Jeg vil liksom prøve å ikke være så lei, men synes det er vanskelig når slekt og venner ringer og spør hvordan det går, om jeg begynner å bli lei osv... Foreløpig har jeg husarbeid i massevis å ta av, men det blir så inmari kjedelig i lengden. Så derfor blir det symaskina og strikkinga. Utrolig hvor fort timene/dagene går da. Og for ikke å snakke om tida til å finne nye ting å lage på forum/blogger...

Enda verre å ha hatt termin og fortsatt ingen baby:-/ i dag har jeg virkelig stengt meg inne, og bare grått. Klarer ikke lese meldinger fra folk engang. Orker ikke mer. Nå bare gruer jeg meg til nok en dag. Klem<3

Enda verre å ha hatt termin og fortsatt ingen baby:-/ i dag har jeg virkelig stengt meg inne, og bare grått. Klarer ikke lese meldinger fra folk engang. Orker ikke mer. Nå bare gruer jeg meg til nok en dag. Klem<3
Kjære deg!! Har bare lyst å gi deg en god klem! Du fortjener det.
Men hold ut. Ikke steng deg inne, kos med den lille som ligger trygt i magen din. Babyen er snart i armene dine.
Goood klem og masse fødestøv sendes din vei.

Gooooooood klem ♥
Nok en dag blir en dag mindre å vente...

Back
Topp