Det å blande MME...

pewsie

Forumet er livet
Etter all snakken om mme, så var jeg en tur på flaskeposten.org i dag... La plutselig merke til at de sier at man skal blande i pulveret når vannet er 70 (!) grader... Tror aldri jeg har blanda det i så varmt vann før... Og når jeg leste etter, så sto det at det var fra desember 2007... Så da må det jo være noe de nylig har funnet ut da.. ?

Det står:

"Vær oppmerksom på at WHO i desember 2007 kom med nye retningslinjer for tilberedning og vanntemperatur.  For å forhindre bakterieoppvekst i melken bør ikke vannet være under 70 grader når du blander i pulveret."

oj .. ja det er jo greit å vite[:)]
for NAN blandes jo ut i 40 grader. men nå bruker vi Hipp og blander ut i 55 - 60 grader ca..
Man følger jo liksom det som står på pakningen. Håper de forandrer det da[:D]

setter bare flasken i kaldt vann. så blir den jo kjølt ned ganske fort.[:D]

ORIGINAL: Bymusa

ORIGINAL: FruNette

ORIGINAL: smurfen

Louise blir fort utålmodig! ha ha

kom på en måte nå. blande pulveret i det varme vannet og så tilsette det kalde... Fy søren det sviver seint i denne toppen for tiden[:)][:D]

man må jo fortsatt kjøle ned det kokende vannet først.. kan ve ikke blande inn i 100 graders vann...

Louise blir fort utålmodig! ha ha

kom på en måte nå. blande pulveret i det varme vannet og så tilsette det kalde... Fy søren det sviver seint i denne toppen for tiden[:)][:D]

man må jo fortsatt kjøle ned det kokende vannet først.. kan ve ikke blande inn i 100 graders vann...

jeg lar bare vannet avkjøle seg i noen minutter før jeg blander inn pulveret, synes ikke det blander seg godt
nok ut når det holder ca 40-50 grader. også gulper lillegutten min så VELDIG og får masse luft og vondt i magen
av det når det blir blandet slik det står på pakka.

ORIGINAL: WorkingForMatilde

det går jo mye fortere å varme opp igjen kaldt vann, enn å kjøle ned nykokt...
så jeg har flasker med kokt vann i kjøleskap som jeg varmer i mikroen når det er på tide med mat.

og dere som snakket om lav mikro...hehe...jeg hadde så lav mikro at det var bare plass til wideneck flaskene til dr brown...fikk ikke inn sterilisatorn heller...så jeg kjøpte faktsik ny mikro hehe[:D]

Men nå er det jo snakk om at vannet skal være 70 grader når du blander i pulveret... Da må du jo varme opp vannet, og så kjøle den ned på nytt igjen...

Huff..blir sliten av å lese jeg. Ha ha. Høres ut som mange bruker kompliserte måter å lage mat på.
Men når man har funnet sin metode, så går det jo som bare det! Er bare å komme inn i sin egen rutine.

Her blir i alle fall ikke maten laget på 70 grader!

Nei, det er ikke bare bare.. Synes også masse av dette høres komplisert ut [:D] Men det som passer best for noen trenger jo ikke være enkelt for andre [;)]

I går kveld blandet jeg hvertfall pulveret i varmere vann enn vanlig... Men har ingen anelse på om hvor mange grader... Hvordan i alle dager skal man vite det da ? [8|]

Har prøvd å blande pulvret ut i kokende varmt vann, men da blandes ikkje pulveret ut og må stå en evighet å riste på flaske...
Så vesst vi vente tel vennet e orntli lunka så funke det fint........

Gjør det sånn som dem har gjort det i alle år, ser ikkje at andre unga har tatt skade va det!! *smile*

ORIGINAL: WorkingForMatilde

tror jeg skal fortsette sånn som jeg har gjort, for når jeg nå heller pulveret over i varmt vann ca 70 grader, så henger det masse pulver igjen i pulverdispenseren og det er bare ekkelt. Dessuten er det vel ingen barn i norge som har dødd av den der bakterien, det sto vel et par barn i auropa de siste årene. og da kan det jo ha kommet av noe annet enn å ikke ha blandt ut pulveret i varm nok temp.

Det er rart vi lever i det hele tatt, med tanke på alt våre foreldre gjorde "feil"
det har jeg også tenkt...jeg fikk honning på smokken, flaske som var tillaget ett døgn i forveien, satt usikret i bilen, lå på magen og sov, de røyket inne... rart jeg lever igrunnen. På den andre siden var jo barnedødeligheten også mye høyere enn den er idag [;)]

[:D][:D][:D][:)][:D]

Back
Topp