Dessert

lene89

Glad i forumet
Hva lager dere til dessert når dere har gjester? skal ha gjester 1.juledag og har ikke lyst å lage riskrem.skal ha kalkun til middag så trenger en lett frisk dessert:) tenker på hvit sjokolade pannacotta men vil gjerne ha forslag:)

Dronning maud!! Finns ingenting bedre!!

De gangene vi har kalkun, har vi alltid himmelsk salat - eller frukt salat om du vil, med vaniljeis eller vaniljesaus :P
Blitt en tradisjon nesten :P

Da tror jeg at jeg hadde laga en frisk fruksalat md vaniljekesam. Er så mye fet mat og kaker i jula, så nydelig med et brekk fra det oppi alt sammen. :D

Ville gått for en vanlig panacotta med frisk og syrlig bærsaus. Av pasjonsfrukt kanskje? Veldig lett og godt etter all den fete maten (jada, selve panacottaen er jo forsåvidt laget med fløte men...)

i år er det jeg som lager julemiddagen og skal endelig feire jul i mitt eget hus, pleide å feire jul hos svigers men nå har vi flyttet til noe større og de bor nør oss i tillegg. så her blir det julefeiring i våres hus og da blir det dronning maud til dessert og har karamell pudding og is...

Jeg lager noe nytt hvert år. I år blir det karamellpudding eller sjokoladepudding. Keepin' it simple. :p

Vi bruker å ha multekrem på 1. juledag om vi ikke har det på julaften.

Her har vi riskrem på julaften og så har vi laget karamellpudding og dronningmaud til de to andre dagene:-)
Og så har jeg iskake til de som ikke liker:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg hadde nok prøvd å lage karamellpudding. Har ei tante som lager det selv, og hennes er nydelig, så jeg skal be henne om oppskriften.

Himmelsk lapskaus! Det er sååå godt og friskt mellom alt det fete i jula. (fruktsalat)

Back
Topp