Dessert julaften

a87

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Har dere det? Hva lager dere? :)

Her har vi masse folk så jeg lager både riskrem med varm kirsebær og multekrem i krumkake.
Selv sparer jeg meg til sjokoladen:)

Vi spiser ikke dessert etter middagen for vi er som regel så mette =)

Etter vi har fått ryddet opp så dekker vi på til kake og kaffè, da har vi julekakene (krumkake, smultringer, konfekter, kransekake, is.. osv. + hjemmelaget riskrem med saus. Litt forskjellig fra år til år. Er ofte mellom 10 til 14 stk

Riskrem er et must på julaften :D Ellers er vi flere som liker å bake og tar med kaker og diverse. Så handler vi som regel inn litt twist, pepperkaker, mandariner osv som også står på dessert bordet :)

Vi pleier å lage riskrem og rødsaus. Så har vi også kransekake med is.

Riskrem og rød saus til julaften, karamell pudding på nyttårsaften.

Riskrem her også :-)

Vi skal ha multekrem og krumkake :)

Riskrem med bringebærsaus og iskake. :)

Riskrem er et must. Jeg lager egen da mannen tror han ikke liker min som er laget på soyamelk og soyafløte siden jeg er melkeintolerant. Men lagde meg grøt for en stund tilbake og ville å ha... så han spiste med soya da.. smakte ikke forskjellen. Så da blir det min "riskrem" fra i år. Mindre jobb. ;)

Med rødsaus.. bringebær ikke jordbær!!! Den ferdilagde er best.

Lager supergod sukkerlake, og har oppi masse frukt. Så lager vi saus av krem og kondensert melk. Litt lettere for magen etter den feite julematen

Gleder meg til Jul :) musts er Riskrem, pepperkaker, mandariner, julebrus,marsipan,og sjokoladenisser nam ..

Riskrem med mandel i :) Også litt småkaker som kransekakestenger, pepperkaker, julemenn og sara bernard :)

Back
Topp